Onderwaterkleur vissersboot.

• Topicstarter Topicstarter Thomas Pronk
  • Startdatum Startdatum
T

Thomas Pronk

Guest
Hallo, ik ben momenteel bezig om de kleuren te kiezen voor mijn vissersbootje. De romp wat boven water uitsteekt word licht blauw. Beetje het idee van een standaard franse vissersboot. Alleen ben ik nog niet uit wat de kleur moet worden onder de waterlijn. Ik heb geen idee of juist een rode onderkant mooi is of juist een zwarte.
Heeft er misschien iemand een idee of een foto van deze kleuren combinatie? Dan zou ik het wel leuk vinden als je hem hieronder zou neer zetten!! Ook gewoon een tip geven van welke kleur jij zou doen is ook goed!

En dit is hem dan, nu nog wit, morgen heeft hij twee kleuren!
vissersboot.JPG

M.V.G. Thomas

ik denk dat rood te knalled is voor een vissersbootje,, zou dan voor zwart gaan mar heb je al is gedacht aan grijs?

Cheeta zei:
ik denk dat rood te knalled is voor een vissersbootje,, zou dan voor zwart gaan mar heb je al is gedacht aan grijs?

Grijs? nee, eerlijk gezegt heb ik dit nog nooit op een vissersboot aan de onderkant gezien. Dit is volgens mij eerder voor oorlogsschepen!

Ik denk ook dat ik de onderkant rood ga maken, ik ga nu ff een foto maken van mijn boot aan de zeikant, en bewerk hem dan even in de kleuren, even kijken wat de beste kleur word

Die onderkant van schepen is niet echt rood. Het is een speciale verf om schelpenaangroei te vermijden, de zgn "anti-fooling" Het is meer een menie-rood.

zinnia zei:
Die onderkant van schepen is niet echt rood. Het is een speciale verf om schelpenaangroei te vermijden, de zgn "anti-fooling" Het is meer een menie-rood.

ja weet ik, wou ook zo'n kleur uitzoeken, niet knal rood. Morgen maar eens even een kleurenstaaf er bij pakken

Van het merk Motip bestaan er een rode en grijze grondverf, in spuitbus. Het grijs is prima voor oorlogschepen, en het rood voor het onderwaterschip. Op de foto is te zien dat het onder-water-deel niet altijd rood is, maar dit is eerder uitzonderlijk
normal_schroefjea.jpg

Ik heb het 1 en ander gehoord dat de gamma spuitbussen en verf niet al te best zijn voor wat wij er mee willen doen. dus vaak in en uit het water halen. Iemand ook ervaringen ermee?

Ik heb tot nog toe nooit een probleem ermee gehad!

Gewoon een paar lagen verf en daarover een x aantal lagen vernis!

Arnold

Momenteel ben ik bezig om de vissersboot met spuitplamuur de oneffenheden die nog aanwezig zijn weg te werken. Merk al wel dat ventileren met 5 ramen over 2 ruimte nog te weinig is, dus heb ik een waaier zachtjes aan gezet voor wat meer trek. Aangezien ik vannacht nog in de kamer naast deze ruimte moet slapen!

Je mag de risico's van produkten zoals verf en polyester niet overdrijven, maar in de stank slapen is niet zo leuk. Probeer ergens buiten te werken. De verf van Motip die ik aangaf, is op 10 min droog.

zinnia zei:
Je mag de risico's van produkten zoals verf en polyester niet overdrijven, maar in de stank slapen is niet zo leuk. Probeer ergens buiten te werken. De verf van Motip die ik aangaf, is op 10 min droog.

Ik heb ook motip verf gehaald, tot nu toe werkt het prima. goed spul!

Ik gebruik de spuitlakken van simprop, is een een- component PU lak.
De grondlak is met 10 minuten droog en de kleurlakken moet je echt 24 uur laten drogen. Voordeel is dat de lak stootvast, krasvast en allesbestendig is. Zelfs afbijtmiddel ( testje mee gedaan ) doet er niets mee. Het verkleurd ook niet in de zon. Als onderwaterkleur komt ie bij mij het mooiste uit met eerst een zwarte onderlaag met overheen een rode toplaag.

Ik heb net de boot klaar in de kleuren zoals ik hem het liefst wou hebben!

Hier dan even de foto:

HPIM2788.JPG

Vanavond doe ik hem in het water, daar maak ik ook foto's van, en op mijn website houd ik een soort dagboekje erover. Daar kunnen jullie ook op zien hoe mijn boot het doet enzo. Misschien als er nog ruimte genoeg over is van mijn 150 mb webruimte, dat ik dan nog een filmpje maak!!!!

Groetjes

Ziet er goed uit Thomas!

Misschien kom ik a.s. zaterdag nog wel even in Enschede kijken.

Succes met de verdere bouw,

Wim

wimg zei:
Ziet er goed uit Thomas!

Misschien kom ik a.s. zaterdag nog wel even in Enschede kijken.

Succes met de verdere bouw,

Wim

Lijkt me leuk, ik denk dat ik dan wel de demo van mijn boot aan het draaien heb. anders neem ik die dag mijn laptop mee om de demo in te programmeren!

Back