onderzeeboot

Ik kan een complete bouwdoos van de Robbe U-2540 onderzee boot
kopen die 10 jaar in de berg box gelegen heeft. Hij hoeft niet zoo veel
te kosten is dit nog de moeite waard,en zijn hier nog onderdelen voor
te krijgen?
Alvast bedankt.

M.v.gr. Albertmobiel
 
voor zover ik weet maakt robbe deze boot niet meer dus onderdelen zal waarschijnlijk ook niet makkelijk worden.
 
Als de boot zelf compleet is en electra mist of stuk is, tja lijkt me dan niet zo probleem maar alleen een kale romp zonder accesoires wordt al wat lastiger, als je niet weet wat ontbreekt is t een gok... Maar als de prijs zodaning laag is kan je mss altijd nog t ding aan iemand anders kwijt
 
wil/kun je hem zelf bouwen is de vraag die je eigenlijk moet stellen
wat onderdelen betreft staat er op de boot niet zoveel op
flak heb ik een malletje van
de duik/richting roeren heb ik deze ook
de kop van de snorkel ook en meer onderdelen zitten er eigenlijk niet op

buisjes voor de periscopen en snorkel kun je altijd per meter kopen
de voorste duikroeren die moeten er wel bij zitten al zijn de roeren niet zo belangrijk het mechaniek wel .


aan geraden extra aankopen
bajonetsluiting 75 euro
2 doorvoeren norbert bruggen
1 kabel doorvoer norbert bruggen
diepte regelaar /stabilisator norbert bruggen er zijn er twee verschillende
2 X traxxas servo's waterdicht
tripple S duiksysteem

servo's voor de voorste duikroeren in het nat en je hebt meteen verlichting op je toren
de buis niet vast lijmen in de romp is heel belangrijk
de motor spant door een aluminium vervangen want de abs breekt zeer snel
en een versteviging zetten van de achterste drukspant naar de duiktank

gr raf
 
Albertmobiel

Als de prijs voor jou aantrekkelijk is, meteen doen. Het is een mooie grote duikboot die deelbaar is, wat gemakkelijk is voor transport. Het belangrijkste ( vind ik ) dat hij nog ongebouwd is. zodat je een goede bajonetsluiting kunt toepassen.
Want een half afgebouwde duikboot, mankeert vaak wel eens iets aan, dat dit de rede is dat hij niet afgebouwd is.

Suc6

Hans
 
hier een paar foto's van mijn boot
en zoals hans zegt een goed varende boot als je de reeds boven vernoemde veranderingen toepast
559407_459092840809537_1715418690_n.jpg
 
U 2540

De vorige eigenaar is helaas overleden en de boot heeft al die tijd in de doos gezeten. Ik ben zelf al jaren een ervaren modelbouwer zowel bekend
met houtbouw als glasvezel. Momenteel bezig met een historische boot
en van de winter start ik dan met de 2540. Ik zoek ook een duikboten
man in de buurt van Hoorn.

Groet Albert
 
Ik kan een onderzee boot van iemand overnemen zonder
er voor te hoeven te betalen. Staat wel al verschillende
jaren stil, alle techniek zit er nog wel in. Is het volgens de
foto,s wel de moeite om hier aan te beginnen?
Welk type en merk is dit?

Albertmobiel
 
Om precies te zijn het is een U-Boot van Type I A,
Op 17 december 1934 bij de AG Weser in Bremen getekend.
De kiel legging was op 28 juni 1935 en de te water lating was op 14 februari 1936.
De indienststelling op 6 april 1936.
In augustus 1940 is de boot verdwenen, waarschijnlijk is het schip op een mijn gevaren.

Hein
 
A.s. Dinsdag ga ik even kijken of de romp van hout is. Is deze boot
de moeite waard om er geld in te steken?
Albert

Dat is een heel moeilijke vraag.
Wat wil je ermee doen?
Geheel ombouwen en statisch laten duiken of dynamisch laten duiken.
Zo is het model ook ontworpen door Krick een 30-35 jaar geleden.
Wat zit er nog allemaal in?
En welke is het die houten boot of die van abs?
Ik had de houten boot.

En je schreef dat je er niet voor hoefde te betalen.
Dan zou ik hem meenemen.
Maar ik zou hem niet ombouwen want dat is een operatie van hier tot en met ver weg.
Kijk maar eens in de topics van Raf hoeveel werk hij gehad heeft.

de-kriek-klaar

Het topic loopt van 20 augustus 2005 t/m 9 oktober 2013.
En er staat door Raf zelf geschreven in dat het een rot boot is.
Het is mijn eerste model geweest en had hem gebruikt gekocht.
Heb er toch een tijdje plezier van gehad.

Hoi Raf,

ik heb ook ooit eens zo een water beweeg ding gehad.
Toen ik hem de eerste maal in het water zetten was hij sneller onder dan dat ik de zender kon vastpakken.
Ik had hem bij Shamrock in Maastricht gebruikt gekocht.
Helemaal uit elkaar gehaald, in orde gemaakt en een half jaar mee gevaren.
Dat ging goed.
Hij dook mooi volgens mij als je er een kinderkopje op gooide want ik kreeg hem niet echt onder water.
En toen heb ik hem maar verkocht.
Hij licht nu ergens in het stadspark in Brunssum op 35 meter diepte sinds 1985.
De jongen die hem gekocht had heeft er 2x mee gevaren en was vergeten de deksel goed dicht te draaien toen hij de 3x ging varen.
Hij heeft nog 2 schroeven van de deksel over.
Rust In Vrede op de bodem in Brunssum.

Hein
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het betreft hier een een u 25 krick. zelf heb k hier gemende gevoelens bij.
In een grijs verleden toen toen ik nog met onderzeeërs rommelde en het hobby bulletin nog het rc modelbouwblad was . Was het eigenlijk de enige model onderzeeër die betaalbaar was. Moet zeggen dat er toen ook niet zoveel was voor de sub liefhebber. Ronald Zwart , helmuth Hun Sub meeting in wilnis en een heel er piep jonge norbert bruggen met oranje Hy. De boot is hout stapelbouw met abs boven dek de wijzen van afsluiten was door middel van 3 centrale moeren . Ergens heb ik nog de tekeningen en de bouwbeschrijving. Het Model heeft een modelbouw historische waarde maar om hier tijd en geld in te steken zou ik niet meer doen wel leuk voor op de kast. ( ik heb nog wel een zwak voor het model was per slot van rekening mijn eerst model onderzeeër) Misschien kan Hein hem nog wel voor de geest halen van sub meetings in den haag op de waterpartij.
Joris
 
Joris,
ik ben begonnen met de oude films vanaf 1987 op cd te zetten.
Daar zitten ook een paar treffens bij de waterpartij bij het Indië monument in Den Haag bij.
Het wordt dus vervolgd.

Hein
 
onderzee boot

Hallo Hein,

De boot is van pvc en alles zit er nog in, als de motoren/regelaars
nog werken ga ik deze gebruiken. Zo nee gaan er brushles motoren
en regelaars in. Ik ga de boot als opper vlakte schip laten varen.
Dan kan hij samen met de U 2540 rustig in de haven liggen.De
persplex platen ontbreken alleen, is nu triplex.

Albert
 
Albert,
ga naar Gamma of Formido en maak de deksel gewoon na van plexiglas.
Dan kun je altijd duiken op snelheid en komt de boot niet zo diep.
Als de boot van kunsstof is hij ook nog niet zo oud.
Heb je dat artikel van Raf gelezen?

Hein
 
Back
Top