Onderzoekje...

• Topicstarter Topicstarter Bust3R
  • Startdatum Startdatum
B

Bust3R

Guest
Hallo mensen van hier!

Een jaar of 10 geleden had ik het al eens in mn kop, een RC modeltruck. Echter wegens de toen niet haalbare financiele kant, ik was 11 toen des tijd, maar niet meer naar gekeken enzo.

Nu kreeg ik laatst een folder van conrad in mn brievenbus waarin een zeer mooi model van de Scania R620 V8 stond, van Tamiya. Gelijk even het internet opgedoken, maar niet echt hetgeen gevonden wat ik aan het zoeken was, dat hoop ik hier wel te kunnen vinden c.q. te krijgen van jullie! :)

Ik wil dus die Scania gaan aanschaffen (elders, bij conrad veel te duur...) echter is dit enkel de 'body' zonder de verdere aansturing (lees, afstandbediening, servo's, accupack etc.) Nu was minn vraag, waar moet ik allemaal naar kijken bij de aanschaf van de afstandsbediening en wat heb ik allemaal nodig zodat de Scania ook echt gaat rijden? :)

Ik heb wel bepaalde eisen, maar die gaan als groentje natuurlijk nog helemaal niet op denk ik zo :P

Ik wil in ieder geval beginnen met de trekker op te bouwen en hiermee te kunnen (leren) rijden, verder moet er wel verlichting aanwezig zijn, of is dit makkelijk achteraf in te bouwen? Ik weet niet precies hoe de opbouw van de wagen gaat. Vandaar.

Maar in eerste instantie blijf ik bij de basis, dus het bouwpakket + de afstandsbediening, dat die gewoon kan rijden en meer niet!

Alvast bedankt voot de hulp!! :D :thumbsup:

Hey Bust ,
loop het forum even af ,
een paar bladzijden terug staan er genoeg antwoorden en topic 's over aankoop
en bouw waar je uit kan kiezen watje wilt.

Hmmm.... :)
Kriebel kriebel... :P

Het begin echt te kriebelen om er iets mee te gaan doen :) Ik ben momenteel een lijstje van de 1e kosten aan het opzetten :)

je hebt een regelaar nodig
een ontvanger,zender,servo's,motor,differentieel,
accu en volgens mij bij de tamiya's een mfu set voor de verlichting etc
op dit forum is heel veel informatie verder te vinden
op mp of ebay staat vast wel een goedkope scania bouwkit te koop
succes met de bouw alvast

Jep, had ik al op mn lijstje staan! Zal eens op MP enzo kijken, anders wordt het gewoon een nieuwe kit! Kan ik het gelijk goed leren, heb namelijk al plannen liggen voor mn 2e model (soort van te hard vooruit gelopen :P )

Bedankt voor de hulp alvast :)

Best niet te hard vooruitlopen heb ik ook gedaan en van mijn scania 8*8 zal een hele tijd niets van in huis komen zal waarschijnlijk een volvo worden. heb daar zo ineens 2 cabine's van liggen dus...

Toch raar hoe de wereld draait...

Jimmy

Ik ben er al wel een beetje uit, alleen de zender nog niet. Ik wil namelijk t.z.t. 2 of meerdere dingen aan kunnen sturen met 1 zender (als dit uberhaupt mogelijk is?) Maar ik weet niet of dit ook met de FC-16 of F14 kan kan?

Tevens komt er op het 2e model een werkende kraan te zitten die ik ook graag aanstuur met de zender, indien mogelijk! Welke van de 2 moet ik dan hebben, of moet ik dan een geheel andere hebben?

Bvd

hmm als je dezelfde kristallen gebruikt voor je verschillende ontvangers dan zie ik dit toch werken hoor ;) ik weet wel niet of het gaat werken als bv de 2 autos aanstaan of het dan ook werkt ;)

Hoeven niet per see op hetzelfde moment aan te staan, denk dat ze dan beide gaan rijden :P
Maar is het handig om via 1 zender te regelen, of kan ik er beter per wagen 1 aanschaffen?

je kunt als je wilt op 1 zender meerdere trucks laten rijden.
als je maar meerdere ontvangers hebt, met het juiste kristalnummer.
die overeen komt met het nummer op je zender.
dus als je in elke truck 1 ontvanger doet. en je doet overal het zelfde kristalnummer.
in kun je met alle trucks rijden. dus dit zal dan ook wel gaan met een kraan.
en als je meerdere functies op 1 zender wilt.
kun je de f14 fc16 fx18 en de fc18 heel goed gebruiken .
hier kun je heel veel kanalen op kwijt.
wel moet je dit uitbreiden met multiswitches en potometers.

zender

Op een zender kan men meerdere auto's rijden,men kan in iedere auto een ontvanger hebben met het zelfde kanaal.Ook kan men een ander kanaal nemen en de kristal in de zender wisselen.Voor truck's zijn de f-14 en de fc-16 boat en truck uitermate geschikt.Maar koop wel een zender op de 40mhz band want op de 35mhz mag men niet rijden.
vr.gr.adrie

De fr.41 mhz en 72 mhz zijn in nederland verboden zie agentschap telecom.30 mhz is niet meer in de handel.Je kan ook eens kijken op het forum rc techniek en electronica.
vr.gr.adrie

Laatst bewerkt:
De fr.voor boten is ook de 40mhz ook kan men de 27mhz band gebruiken,vroeger had men hier veel storing op omdat iedereen een bakje in de auto had maar dit is wel minder.Voorheen had men ook de 30mhz maar deze zenders zijn uit de handel maar die men heeft kan men gewoon gebruiken,ik gebruik er nog steeds een uit de jaren 80.2.4ghz zijn voordelen maar voor uitbreiding is goedkoper de f 14 of fc 16.
vr.gr.adrie

Laatst bewerkt:
Back