Ondragelijke acute pijn in knie

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Banana, 15 okt 2016.

  1. Banana

    Banana

    Lid geworden:
    25 mrt 2008
    Berichten:
    482
    Locatie:
    Rotterdam
    Hallo allemaal,

    Natuurlijk een beetje een aparte vraag voor op het modelbouwforum.. Maar in deze categorie zou mijn vraag nog het beste passen denk ik.

    Vanavond was ik bezig met mijn router, en zat daarbij op de grond. Op begeven moment draaide ik mij en wilde opstaan, en op dat moment schoot er ineens een extreem hevige ondragelijke pijn in mijn knie.
    Er was geen knak of iets te horen, en volgens mij was de knie ook niet uit de kom want alles zat nog keurig op zijn plek. Ik kon mijn been niet meer bewegen, want de pijn was echt zeer hevig. Moest bijna overgeven van de pijn om een beeld van de pijn te schetsen..

    Zelfs als ik per ongeluk mijn been een centimeter verzette was de pijn verschrikkelijk. Als ik dan ook maar een beetje mijn been probeerde te strekken of juist te buigen leek het echt alsof er iets op het punt van breken/knappen stond. Nog nooit zulke hevige pijn gevoeld, schreeuwde het uit van de pijn en hoopte letterlijk dat ik K.O. zou gaan omdat het echt niet te houden was. Was ook erg bang omdat ik geen idee had hoelang de pijn zou duren en hoe ik het kon stoppen.

    Het vreemdste van alles is dat ik na ca. 10 minuten op de grond te hebben gecrepeerd de pijn vrijwel ineens (net zo plotseling als dat de pijn ontstond) vanzelf verdwenen was. Toen voelde ik er ook daadwerkelijk echt helemaal niets meer van, ik kon meteen weer opstaan alsof er niks gebeurt was.

    Ik heb zoiets dergelijks 1x eerder mee gemaakt, maar toen was de pijn niet zo hevig. Verder nooit last gehad van mijn knie... Ook niks raars gedaan de laatste tijd. Kan me absoluut niet bedenken hoe dit zomaar kon gebeuren. Ik doe regelmatig aan windsurfen, en daar krijg ik soms wel eens last van kramp in mijn benen. Maar dit was echt totaal anders, en de pijn ervan was echt factor 10...

    Uiteraard ga ik wel even langs de huisarts om te vragen wat er aan de hand geweest kon zijn.
    Ben toch benieuwd of iemand hier toevallig iets in herkent? Of wellicht iemand met kennis over het menselijk lichaam?
     
  2. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
    ik denk in de richting van kraak been wat los kwam zo iets en blokkeerde.
    gevoel en id blijft lastig.
    beterschap.
     
  3. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Bij mij ooit de buitenste kruisband ingescheurd tijdens basketbal training. Daar doet dit me een beetje aan denken. Huisarts kon het de volgende dag niet constateren doordat de zwelling alles netjes in het gareel hield. Kruisband weekje later alsnog volledig afgescheurd doordat ik afzette om op een muurtje te gaan staan.
     
  4. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Knie op slot, zeer pijnlijk en een teken dat er meer aan de hand is. dor een heel goede orthopeed laten onderzoeken en als het kan MRi van laten maken.
     
  5. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Ik denk dat je het beter even aan je huisarts kunt vragen.
    Die heeft er tenminste een opleiding voor gevolgd.
     
  6. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Want ondanks dat de pijn weg was, het defect zit er nog...

    Edit: Beterschap!
     
  7. Banana

    Banana

    Lid geworden:
    25 mrt 2008
    Berichten:
    482
    Locatie:
    Rotterdam
    Bedankt allen!
    Een vriend van mij had het ook over ''knie op slot''.
    Volgende week maar even een bezoekje aan de huisarts!
     
  8. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Excuses, slechte grap.
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2016
  9. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Mijn reactie was serieus hoor.
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2016
  10. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Laatst bewerkt: 16 okt 2016
  11. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Banana, hoe is het nou met je knie?
     

Deel Deze Pagina