One way bearing - GX-21 nu al versleten?

sinds een week eigenaar van een nieuwe KYOSHO INFERNO NEO,prima wagentje niks mis mee,maar nu begint de One way bearing - (GX-21) te slippen,is dit niet een beetje erg snel???
(kan niet ff naar de shop want heb hem bestelt bij toprc)

Het lager even weer goed ontvetten en daarna met een druppeltje one-way lager olie smeren en hij kan er weer tegen aan.

M.v.g. Mark

heb ik gedaan Mark,eerst schoongemaakt met remmenreiniger en toen een druppie one-way lager olie.na 3x starten zelfde liedje.zou er graag een rotostarter op willen zetten,maar volgens TopRc is dat niet mogelijk bij de GX-21.krijg echt de schijt van die @_x"@ pullstart

Waarom zou dat beter zijn? Als je gewoon een goede trekstarter hebt heb ik liever een trekstarter!!

Met een trekstarter heb je gewoon meer gevoel ermee wat je doet een rotostart gaat allemaal net wat lomper, en je oneway lager slijt ook nog eens harder,,..

Het beste is als je je oneway lager in een ultrasoon schoonmaakt met wasbenzine erin, met perslucht afblazen en dan olie.

ultrasoon schoonmaken heeft sowieso geen nut,hij heeft 2 tankjes stationair gelopen en 1 rondje half gas en de oneway slipt nu al! dus vuil is hij niet.aangezien een rotostart er niet is voor deze motor ga ik voor de startbox,nog beter volgens TopRc!

Even volhouden, je motor staat denk Ik erg vet voor het indraaien.
Zodra je je motor armer gaat zetten wordt dit minder. Nu weet ff schoonmaken, starten en een beetje rustig gaan rijden. Zeker bij stationair draaien komt er veel olie vrij.

Houdt wel rekening dat je niet te snel armer gaat en dat de motor blijft roken.

Welk inloop proces volg je? Als ik moet gokken zou ik zeggen wot.
Mvg

hoi nspierbundel,nee,niet het wot proces.2 tankjes stationair dan langzaam aan opbouwen met half gas,dan steeds een heel klein beetje armer zetten.er komt idd enorm veel olie vrij,als ik de auto omdraai loopt het uit de uitlaat,maar dat schijnt normaal te zijn.had de oneway al gereinigd met remmenreiniger maar na ongv 5x starten slipte hij weer.
Grt,Rick

Lager schoonhouden en na het inlopen vervangen tezamen met je plug.
Rustig aan steeds iets armer gaan, wel te alle tijden je motor goed laten roken. Geen rook is te arm dus rijker zetten.

ik wil eerst nog ff afwachten of het straks beter word als hij helemaal is ingelopen,mocht het dan nog niet goed zijn dan wil ik kijken naar een startbox.

Back