Een paar maanden geleden heb ik mijzelf een Trex 600 N cadeau gedaan.
Hij vliegt geweldig, niets op aan te merken.
Technisch weinig rare dingen ondervonden (niets waar ik zelf geen antwoord op wist tenminste)
Tot een paar weken geleden.
Het viel mij op dat de bovenste en onderste tandwielen niet meer vrij van elkaar konden bewegen, net of het 1 geheel was.
Dat is het niet, aangezien de one way bearing moet zorgen dat het tandwiel in 1 richting wel vrij kan draaien...
Dus thuis spul uit elkaar gehaald, tandwielen uit elkaar en de bus eruit getikt (ook die zat muurvast)
Hierna kreeg ik de bus er weer gemakkelijk in, en draaide alles weer zoals het hoorde. Intern was alles schoon, dus een reden voor het vastzitten heb ik niet kunnen vinden.
Punt is alleen dat ik het spul ondertussen al 4 keer uit elkaar heb moeten halen vanwege dezelfde klacht, met iedere keer hetzelfde resultaat...
Nu dacht ik, het lager zal wel slecht zijn oid, dus laat ik er eens een nieuwe in zetten.
Dus nieuwe bus en lager erin gezet. Bij de eerste testvlucht heb ik 2 tankjes gevlogen, en wat zie ik na de tweede keer landen...
Spul zit weer vast.
Heeft iemand hier ervaring mee, heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik kan ook makkelijk iets fout doen, ik zou alleen niet weten wat.
Ergens heb ik ook wel eens gelezen dat het toegepaste vet wel eens voor problemen zorgt. Hiervoor heb ik 1 keer tijdens het in elkaar schoeven het meegeleverde spul van align zelf gebruikt.
Aangezien er levensgroot op staat dat het voor one way bearings is, ga ik er van uit dat dat ook daarvoor gebruikt mag worden. En dat het ook in de handleiding staat, geeft mij het idee dat dit de bedoeling is...
Nu durf ik best te vliegen als het vast zit, het zou alleen een beetje jammer zijn als de motor besluit ermee op te houden
Hij vliegt geweldig, niets op aan te merken.
Technisch weinig rare dingen ondervonden (niets waar ik zelf geen antwoord op wist tenminste)
Tot een paar weken geleden.
Het viel mij op dat de bovenste en onderste tandwielen niet meer vrij van elkaar konden bewegen, net of het 1 geheel was.
Dat is het niet, aangezien de one way bearing moet zorgen dat het tandwiel in 1 richting wel vrij kan draaien...
Dus thuis spul uit elkaar gehaald, tandwielen uit elkaar en de bus eruit getikt (ook die zat muurvast)
Hierna kreeg ik de bus er weer gemakkelijk in, en draaide alles weer zoals het hoorde. Intern was alles schoon, dus een reden voor het vastzitten heb ik niet kunnen vinden.
Punt is alleen dat ik het spul ondertussen al 4 keer uit elkaar heb moeten halen vanwege dezelfde klacht, met iedere keer hetzelfde resultaat...
Nu dacht ik, het lager zal wel slecht zijn oid, dus laat ik er eens een nieuwe in zetten.
Dus nieuwe bus en lager erin gezet. Bij de eerste testvlucht heb ik 2 tankjes gevlogen, en wat zie ik na de tweede keer landen...
Spul zit weer vast.
Heeft iemand hier ervaring mee, heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik kan ook makkelijk iets fout doen, ik zou alleen niet weten wat.
Ergens heb ik ook wel eens gelezen dat het toegepaste vet wel eens voor problemen zorgt. Hiervoor heb ik 1 keer tijdens het in elkaar schoeven het meegeleverde spul van align zelf gebruikt.
Aangezien er levensgroot op staat dat het voor one way bearings is, ga ik er van uit dat dat ook daarvoor gebruikt mag worden. En dat het ook in de handleiding staat, geeft mij het idee dat dit de bedoeling is...
Nu durf ik best te vliegen als het vast zit, het zou alleen een beetje jammer zijn als de motor besluit ermee op te houden
