One Way Trex 600n

Hallo,

hoe krijg ik de one-way in de trex 600n weer los?
stel dat je nu de main gear tegenhoudt, in welke richting moet je dan de rotorkop draaien om die los te krijgen?

Hey Dieter,

Je moet draaien in dezelfde draaizin van de rotorbladen. M.a.w. in wijzerzin om het vrijlooplager los te krijgen. Ik hoop dat het lukt. Het is soms nogal moeilijk los te krijgen maar het gaat.

Groeten.
Helimaniac

Yo Dieter,

Hopelijk krijg je one-way nog los !! Bij mij zat ie muurvast en heb ik zelfs de hoofdas er moeten voorzichtje uitkloppen.

Als je die loskrijgt is het best dat je een nieuwe one-way bestelt alsook de "one way bearing shaft" met nr H60139(is de nieuwe versie). En alles goed invetten, normaal gezien krijg hierna die problemen niet meer !

Als je een tool nodig hebt om de one-way bearing uit de main-gear case te halen nodig hebt, ik heb die liggen, laat het gewoon weten !

Grtz,
Dirk

Bekend verhaal!

Heb het zelf nog niet gehad maar het tot dus ver wel kunnen voorkomen!
Ik heb tijdens het bouwen de mijne helemaal uit elkaar gehaald en het vet uit de lagers gewassen mbv wasbenzine.
vervolgens weer ingevet met triflow. Bij meerdere mensen is het lager nog niet vast gelopen nadat ze dit gedaan hebben.

Het vet wat er standaard in zit blijkt te dik te zijn waardoor het lager vast kan lopen.
Triflow is veel dunner dus minder kans op dat t vast loopt.

Of dit de juiste theorie is moet je zelf maar onderzoeken. Zoiets heb ik opgevat.
Het werkt dus ik ben gauw tevreden.

Groet,
Tjerk ;)

OK ik heb intussen het zaakje weer los gekregen.

had een tip gelezen op internet: stop een stuk doek tussen de main gear en de pinion, vervolgens zacht draaien aan de rotorbladen in wijzerzin, en die kwam direct los :D

intussen het hele zaakje met wasbenzine schoongemaakt, beetje fijne olie erop gedaan en nu maar hopen dat het goed blijft !

ik wacht nog even met een nieuwe one way te bestellen, misschien werkt het zo wel weer !

join the club :roll:

die one way bearings zijn gewoon pure rommel, veel te zwak voor hetgeen ze gebruikt worden.
Ik geloof dat zo'n 80% van de 600 Nitro's er problemen mee hebben.
Je moet maar eens op andere fora gaan lezen, het staat er vol van.
En eens het vastgelopen is gebeurt het steeds opnieuw, elke vlucht.
Ik heb er ook vanalles in geprobeerd, vet, olie, triflow... je moet gewoon geluk hebben.
Nu heeft Align blijkbaar een nieuw type uitgebracht wat beter zou moeten zijn, ik heb er zelfs al
gehoord bij wie het oude one way lager gratis geruild werd voor een van het nieuwe type door
de winkelier.

groeten.

Hoi,

De oneway is gewoon het zwakste punt van elke heli , waar al het vermogen doorheen gejaagd moet worden .
Gelukkig is de T-rex 600 ( E en N ) niet de enige .

Ook bij de Raptor 90 , Freya's enz gebeurt dit vaker ( doorslaan of vastlopen )

Robbe en de MA's hebben een andere oplossing : een klauwlager oid wat toch meer kan hebben blijkbaar

Het blijft nog even afwachten wat DE oplossing wordt denk ik .

Back