ongewild zwenken verhelpen

• Topicstarter Topicstarter mklcf
  • Startdatum Startdatum
M

mklcf

Guest
Hoi ik heb een probleempje met een 3ch Picooz.
Hij zwenkt nogal naar links. Als ik in een rechte lijn probeer te vliegen blijft de neus verder wel recht (na wat trimmen).

Ik geloof dat dit banking heet?

Iemand tips?

wanneer draait hij dan naar links, bij het hoveren? Dat komt waarschijnlijk gewoon door de motortorsie en het feit dat de staartmotor het niet kan behappen of te hard draait.

Ben bang dat je van een PicooZ niet teveel moet verwachten qua nauwkeurig heid.

Neu als er een as krom is zou hij enkel moeten gaan trillen, of je hebt een phase probleem.

Denk eerder dat het zwaarte punt dan meer een kant op zit.

Maar het is een 3 kanaals, dus geen er zit geen aileron of banking of whatever op.

wanneer draait hij dan naar links, bij het hoveren? Dat komt waarschijnlijk gewoon door de motortorsie en het feit dat de staartmotor het niet kan behappen of te hard draait.

Ben bang dat je van een PicooZ niet teveel moet verwachten qua nauwkeurig heid.
Ja bij het hoveren idd. Voor zover je het hoveren kan noemen, want hij gaat altijd iets vooruit nml.
Ik had idd ook geen perfecte conrtole verwacht. Vind het eigenlijk nog meevallen voor een ding van 3 tientjes.

Volgens mij gaat het hier niet over draaien,
maar zijwaarts bewegen?
Kromme main axis ofzo?
Hij draait niet idd, want dat kan ik trimmen.
Als ik bv een rechte lijn van 10 meter wil vliegen dan komt hij wel recht aan met de neus naar voren zeg maar, maar alleen z'on 3 meter naar links.

Denk eerder dat het zwaarte punt dan meer een kant op zit.
Dus ik zou ergens aan de rechter zijkant een gewichtje moeten maken?

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou, het is gelukt, in ehhh zekere zin ;)

In al mijn enthousiasme heb ik later een stuk van het landingsgestel geknipt, en dat was niet zo handig geloof ik.
Ik wou hem vooraan wat lichter maken, omdat hij te hard vooruit ging, en ik vond het lelijk (het is de picooz airslide), dus ik dacht even slim te zijn. NOT. Hij ging alle kanten op haha.

Eind van het verhaal is dat ik de Lipo eruit gehaald heb en hem in een andere heb gezet waarvan de accu stuk was. En dat werkt perfect

Dus weer wat geleerd :)

Back