online banden en velgen shop?

wie heeft een goede online shop met een grote keuze monstertruck velgen en banden?
voor 17 en 23 mm meenemers,
ik ben bezig met een ombouwset voor de mad force maar vindt nergens een shop met een groot aanbod...

pk racing valt nog mee, en daar kan ik voor de 40 series gaan.
wat zijn daar de beste banden voor? moabs of big joes of dirt hawg?

de imex banden vind ik ook heel vet maar kweet niet waar die te bestellen...

Conrad heeft wel velgen en banden. De website vind ik niet echt overzichtelijk. De catalogus sturen ze gratis op en is wel overzichtelijk

Conrad heeft ook niet veel aan monster banden ....

Neem eens een kijkje op :google: en zoek dan op b.v. Pro-line of Imex ofzo....

Waarschijnlijk genoeg shops die tevoorschijn komen ;)

Ja dat klopt ... En niet zonder rede ...

Door gewoon zelf ff enige moeite te doen kan je alles vinden ....

Voor simpele vragen als waar je banden kan halen een draadje openen vind ik een beetje onzin ...

Je neemt een merk + type en er zijn honderden of duizenden hits ......

Zo moeilijk is dat toch niet ???

Meestal staat ook die (de prijs) er nog bij in het stukje tekst ... Kwestie van ff vergelijken dus ...

En dan ff neuzen in zo'n shop kan ook leuke dingen opleveren hoor ;)

Moet je volgens mij ook wel merken kennen die de banden cq velgen leveren, anders wordt het zoeken toch wel moeilijk.

In wat voor terrein ga je rijden. Denk aan de verscheidenheid aan uitvoeringen qua bandengroote of profiel, nou...keuze te over.

vooral gras en aarde. meestal vochtige ondergrond

wat denken jullie van de big joe's? op 40 series velgen? enkel heb ik op mijn madforce een 14mm hex met daarover 19mm hex.

ik heb al conversie sets gevonden voor 17mm meenemers maar dan moet ik eerst weten als die velgen daarop passen.

grtzz

Big joes zetten heel veel gewicht op je aandrijflijn... Ik zou voor lichtere en kleinere wielen gaan. Ik heb vandaag net mijn Dirt Claws van Hpi binnen gekregen op maximizer 17mm beadlocks. Deze rijden super goed op aarde en gras en hebben heel veel grip.
Ik heb ze gekocht bij www.towerhobbies.Com, daar hebben ze zowat alle banden en velgen te koop.

Sander

ik ben nu net ook bezig op tower's, het voordeel van de big joe's is dat ze de truck breder maken, omdat het bredere banden zijn. en dit komt het overrollen in een bocht ten goede.

ik mijn winkelkarretje staat bij de big joe's banden het volgende:
NOTE:"Price Each" reflects price for each quantity of 2 to be shipped

wat wil dit zeggen?

Ja, wat Zore zegt ;)
Maar euhm, er bestaan ook velgen met 1/2 inch offset, die heb ik nu op mijn auto. En met die velgen garandeer ik je dat je ook niet meer zult kantelen met je Savage. Ik heb op vele fora al vaak gelezen dat die big joes je meer slechts dat goeds zullen bezorgen. Iedereen raadt gewone 1/2 inch offset velgen aan als je last hebt van het kantelen.

Mvg,
Sander

alles is besteld,

ben toch voor de big joe's gegaan, er zijn diverse mensen die met die banden rijden op hun mad force (ik heb geen savage)

die banden zijn wel vrij duur, maarja, dan heb je ook wel wat.

eens alles binnen is post ik wel foto's, het kan een tijdje duren want ik weet niet hoe lang het duurt tegen dat de onderdelen van mijn crash zullen binnen zijn.

(ik was frontaal tegen een paal gereden op volle snelheid, en heb darbij de voorste asbehuizing gebroken, 2aandrijfassen, een tank en de verbinding tussen as en chassis...)

http://www.rocousa.com/Kyosho/31225-5.jpg

greetz

Laatst bewerkt:
voor de madforce kun je gebruik maken van de savage assen en meenemers, passen zonder ombouwen, wel een paar schimmetjes ertussen. Of je koopt velgen voor 14 mm meenemers, ik had op mijn madforce imex velgen en banden, velgen waren sayville (http://imexrc.com/detail.aspx?ID=618) en banden waren claw dawgs jumbo maxx (http://imexrc.com/detail.aspx?ID=683). Heb ze zelf in de USA besteld, bij RC Boyz, in Nederland kon geen enkele winkel ze krijgen of wilde er moeite voor doen...

het nadeel aan 14mm meenemers is dat ze vrij snel doordraaien,
ik had het in de tijd ook met mijn .21 savage. en zo sterk waren die motortjes nu ook niet.

mede daardoor dat ik voor de 17mm meenemers gegaan ben, omdat de kans op doordraaien veel kleiner is.

maargoed, als alles binnen is post ik wel wat foto's.

greetz

Problemen ontstaan vaak doordat de moeren niet goed aangedraait worden , ik heb zelf een savage gehad met een .26 picco uiteraard en heb nooit problemen gehad.

Ook met m'n Revo die gebruik maakt van 14mm meenemers heb ik geen problemen ondanks dat er een Sirio .23 op zit en ik er toch echt niet zuinig mee omga ...

Als je gewoon zorgt dat de wielmoer goed strak aanzit en er geen speling ontstaat (regelmatig aandraaien dus) is er geen probleem.

Het doordraaien ontstaat namelijk 9 van de 10 keer doordat de velg niet strak op de meenemer zit en door de ontstane ruimte kan gaan wiebelen en zo steeds meer ruimte creërt........

Back