Online electro calculator

Tadango

Forum veteraan
Ik had een tijd geleden al een aantal vuist regels opgesteld en heb deze nu verwerkt in een online tool.

Dit is slecht een eerste versie. Het is ook nooit 100% precies goed maar geeft wel een richting waarin je kunt zoeken. Er moet nog een hoop bij waaronder:
- Trekkracht
- Vlieg snelheid
- Prop keuze uit lijst voorgestelde props
- Meer mogelijkheden type kist edg

De tool is te vinden op : http://www.avio-eelde.nl/ElectroCalculator.aspx

Jullie input is ook enorm welkom :) Ik zal proberen om zoveel mogelijk hiervan de verwerken als het mogelijk is.

Hey Tadango,

dat is een mooi tooltje :D

Ik ben nog niet zo thuis in het kiezen van een setup, maar ik heb enkele opmerkingen;

- Zijn de prop-maten afgerond ? Ik zie bijvoorbeeld staan 8 x 5, 9 x 5 en 10 x 5. Ik veronderstel dat je hier 4,7 afgerond hebt naar 5 ?
- Voor alle duidelijkheid is het misschien een idee om bij de uitkomsten (kan gewoon tekstueel) de formule erbij te vermelden ?
- Bij de uitkomsten vermeld je alleen het accugewicht ( je hebt wel de mogelijkheid te kiezen voor 2S of 3S), maar werkt het bij een Lipo-accu net zo als bij een brushless motor dat het gewicht enigszins de capaciteit bepaald ?

Twee kleinigheden (niet bedoeld om te zeuren):
- Bij de vliegtuig gegegevens staat "presaties", dat zal prestaties moeten zijn ?
- Bij de uitkomsten staat "Effecentie", dat zal Efficientie moeten zijn ? Ik weet niet of het op een website mogelijk is, maar eigenlijk moet de tweede e een trema krijgen. Zo dus ë

Nogmaals ik ben zeker geen expert, maar dit zijn vragen / opmerkingen die bij me opkomen als ik het tool gebruik. :wink:
Verder wil je bedanken voor al het werk wat je er in hebt gestopt, echt top !
Ik vind eigenlijk dat je verdient dat dit topic Sticky moet worde gemaakt :D :D :D

Succes met de ontwikkeling, ik volg het op de voet 8)

hehe, dankje. Was effe een snelle opzet. Zal de typfouten even verbeteren......

Prop maten inderdaad afgerond, is toch een benadering. Formules zijn niet eenvoudig af te beelden, wellicht een apart stukje met de vuist tegels (komt zoiezo nog een soort FAQ Sectie dus....)

Accu gegevens worden nog uitgebreid.

Bedankt voor je feedback :)

Back