online kopen via webshop in hong kong

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb een heli besteld via een webshop dat in Hong Kong zit en naar mij weten alles betaald invoer rechten enz... net werd het bezorgd en toen moest ik nog 34 euro betalen voor de belasting en dit is mij helemaal niet verteld dus eigenlijk scheelt het niet zo veel als je het via zo'n webwinkel besteld of gewoon hier in Nederland want ze hadden dit wel mogen vertellen vind ik,en ik dacht de douanekosten er ook bij het totale bedrag in zat.

dit is de brief die ik er bij kreeg

26sk.jpg

tja soms moet je er ook gewoon geluk mee hebben.

of firma's die 't verzenden als gift of een andere bon op de doos plakken met een laag geldbedrag erop.

+1 Ik heb al wel tien keer spullen besteld waar onder ook een heli uit hongkong en nog nooit douanekosten gehad.
Je hebt gewoon pech gehad en dat gelijk de eerste keer.

Groetjes André

ik heb het zelf ook gehad hoor, bij de Master CP moest ik ook flink bij betalen, en later ook nog voor wat anders. Soms heb je die pech ..

Zo heb ik laatst een nieuwe auto gekocht. Blijkt dat ik vier keer per jaar een fiks bedrag aan wegenbelasting moet betalen! Daar heeft de dealer nooit iets over gezegd!

Zo heb ik laatst een nieuwe auto gekocht. Blijkt dat ik vier keer per jaar een fiks bedrag aan wegenbelasting moet betalen! Daar heeft de dealer nooit iets over gezegd!

Jeetje, mazzelaar! Ik moet iedere maand betalen....
Maar met de motor heb ik dan weer mazzel... daar hoef ik maar 1 keer per jaar voor te betalen

:hammer:

Groet, Bert

Om er geen misverstanden over te laten bestaan:

je moet ALTIJD belasting betalen als je wat in het buitenland koopt....

Er word alleen slechts steekproefsgewijs gecontroleerd, en dus kan het voorkomen dat je NIET hoeft te betalen, maar dan heb je mazzel.
Als je wel moet betalen, voldoe je gewoon aan je burgerplicht, en heb je dus GEEN pech....

Je hebt ook NIET reeds bij aankoop invoerrechten of andere belastingen betaald, tenminste, niet die in NL, hooguit die in Hong Kong. Die brengt de verkoper namelijk nooit in rekening....

Groet, Bert

Voor welke zendingen betaalt u btw, douanerechten en inklaringskosten? Voor alle commerciële zendingen die een waarde vertegenwoordigen van boven de € 22,- en voor alle geschenken die een waarde vertegenwoordigen van boven de € 45,- betaalt u btw, douanerechten en inklaringskosten.
U verwacht een pakket uit het buitenland? - Houd rekening met inklaringskosten | PostNL Pakketten
Inklaringskosten zijn verschillend per vervoerder en bij een waarde onder de €22,- is belastingvrij.
Ga er maar vanuit dat je die kosten hebt, dan kan het altijd nog meevallen ;)

Er is inmiddels genoeg over geschreven. Even zoeken en voor avonden leesplezier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back