onmisbare upgrades slash 2wd

• Topicstarter Topicstarter hueting
  • Startdatum Startdatum
H

hueting

Guest
Zoals bij iedereen bekend zijn er vele onderdelen van de slash 2wd die vervangen kunnen worden door 'betere'.

Nu zou ik graag een lijst willen starten met aanraders om je slash te verbeteren. Zeker beginners met deze hobby zoeken zich suf op het forum om iets hierover te kunnen vinden. Aan de hand van dit topic kan je in 1 keer zien wat zinvolle upgrades zijn.

Het moeten upgrades zijn van onderdelen die gewoon in nederland te verkrijgen zijn.
Ook moeten het onderdelen zijn die voor iedereen nuttig zijn.
Sommige onderdelen zijn namelijk wel nuttig voor onroad maar weer niet voor offroad enz. Het gaat in dit topic alleen maar om algemene upgrades van de slash.

Het gaat mij dus om onderdelen aan de slash die door iedereen vervangen kunnen worden en ook echt nuttig zijn.

Ik wil namelijk mijn slash wel opwaarderen maar niet met onderdelen die zonde van het geld zijn en bv. alleen mooi.

Ook kan er aan de lijst toegevoegd worden welke afstellingen in afwijking van de fabrieksinstellingen zinvol zijn.

Ik kan deze vraag ook wel stellen in het slash-topic maar die raakt op een gegeven moment zo vervuild dat niemand het meer kan vinden en het kris-kras door dat topic komt te staan.

mij lijkt dat je het gewoon daarin kan zetten en de zoekfunctie is toch gemaakt om het weer terug te vinden, zo zie ik het dan.

Als er meerdere zo over denken sluiten we dit topic.
Het vervelende wat ik vind van het grote slash-topic is dat er op heel veel pagina's iets staat over het onderdeel wat ik aankaart.
Dit is met een zoekmachine wel terug te vinden maar dan moet je misschien wel op 10 verschillende pagina's 1 antwoord nalezen.

daar heb je idd gelijk in, alleen het probleem zal hier vast worden; dat de één wat noemt en de ander reageert waardoor er weer een discussie ontstaat en het overzicht weer verdwijnt, snappie?

Tip :

Google eens met de zoekwoorden : Must have Slash 2wd upgrades.
Voor iedereen zijn andere upgrades van belang.

Zelf rij ik (bijna) helemaal stock. Het enige wat niet stock is bij mij, is dat ik rij met Proline Bow-Tie's. Tot nu toe geen klachten verder.

Tip :

Google eens met de zoekwoorden : Must have Slash 2wd upgrades.
Voor iedereen zijn andere upgrades van belang.

Zelf rij ik (bijna) helemaal stock. Het enige wat niet stock is bij mij, is dat ik rij met Proline Bow-Tie's. Tot nu toe geen klachten verder.

En als je het dan gevonden hebt, geef je een berichtje van de topic-starter van het Slash topic en je laat het hem toevoegen aan de openingspost. Dan blijft alle info die voor IEDEREEN belangrijk is, mooi in de eerste post staan! Komt er een deel 2, verhuis je de openingspost gewoon mee naar deel 2.

Of je opent een poll waarbij mensen meerdere opties kunnen invullen, dan moet je wel zel eerst een lijst hebbem of maken met upgrades.
Ik zal eens ergens kijken of dat mogelijk is. Vind het idee wel leuk om een lijst te hebben.

edit dit is een voorbeeld van wat ik bedoelde. Alleen is er een maximum van 10 opties, anders had het wel wat kunnen worden. [143195] enquete-test

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar, dan staat er niet bij waar je het kan halen, de onderdeelnummers, extra info erover (wat wordt er precies verbetert aan de auto). Ik denk dat dit voor de (beginnende) Slash rijders juist nuttige info is. En volgens mij ook niet heel moeilijk om te verzamelen (voor de ervaren Slash rijder). Wellicht dat een ervaren Slashrijder info kan aanleveren aan de topic-starter en de topic starter dit vervolgens allemaal mooi in een openingspost verzameld.

Het overzicht blijft in de startpost, of je nou wel of geen poll gebruikt. Het is de taak van de TS om het overzicht te bewaren en bewaken!

tuurlijk niet. Als je alles centraal in de openingspost zet en die hou je bij dan is het een prima naslag werk voor iedereen. Maar zorg ervoor dat je er alles netjes inzet, zodat het ook makkelijk bij te houden is.

Lijkt me niet handig aangezien pip dan alles moet aanpassen en:
Laatste activiteit: 13 juli 2011 13:56
die is zo te zien niet zo vaak online.
Begin lekker je eigen Slash upgrade topic en hou 'm lekker bij.

Een modje kan ook wonderen verrichten ;-).

Je quote de huidige OP, past het aan met de laatste updates en verstuurd dat naar PIP of een modje maakt je mede eigenenaar van het topic?

TiN shock shafts, alu shock caps, dikkere silicone olie (50wt all around of 40/50 is common) en lineare veren 2" zilver of groen van losi voor, met preload, en 2.5" groen/blauw achter ook met preload, proline chassis saver...

Hij is nu bijna indestructable, rpm armen als je ze breekt of protrac suspention package...

Gezien de reacties heb ik het idee dat er wel meer animo is.
Het is inderdaad mijn bedoeling om voor iedereen (en dan met name waarschijnlijk de beginner) een lijst met onderdelen van de slash te verzamelen die eigenlijk simpel/goedkoop beter hadden gekund dan standaard (fabrieks-af).

Ik hoor verschillende 'geruchten' over punten die simpel te verbeteren zijn.
Dat kan natuurlijk zijn doordat de huidige techniek dingen mogelijk maakt die tijdens het ontwerp van slash niet mogelijk waren.
Ook kan het gaan om een onderdeeltje van een paar euro wat voor traxxas verkooptechnisch toch te duur was voor deze auto. In massaproductie kan een aantal euro natuurlijk wel interessant zijn om niet toe te passen.

Hetgeen ik tot nu toe hoor is de olie in de schokdempers en de aluc shock-caps.

Er zijn vast nog veel meer punten die interessant zijn om te vervangen.

Belangrijk is denk ik om de prijs en leverancier te vermelden met eventueel artikelnummer.

Misschien is het wel belangrijk dat er door meerdere mee ingestemd wordt of het aangedragen onderdeel werkelijk interessant is.
Iedereen kan wel wat noemen! Als er grotendeels mee wordt ingestemd zet ik hem op pagina 1 van dit topic.

Nog even voor de duidelijkheid:
het gaat dus niet om bv. brushless sets van 100,- (die hem natuurlijk wel beter maken) of dure lipo-accu's.
Hier zijn genoeg topics over te vinden.
Het gaat juist om de kleine goedkope onderdeeltjes die toch een leuke goeie winst zijn t.o.v. de standaard slash.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je je shock shafts krom rijd zijn de TiN shafts een goede upgrade.

De alu shock caps zijn wat mij betreft echt geen must , ik rij al 2 jaar zonder en nog nooit ergens last van gehad.

Wat volgens mij wel een must is , is dat je de gear cover eraf haalt , zo blijft al het gruis niet erin hangen en niet steeds opnieuw door je gearing gaan. (vroeger werd er altijd een RPM gearcover aangeraden maar daar bleef bij mij nog steeds spul in komen en nu ik de gearcover gewoon eraf heb gehaalt is het ''probleem'' weg)

word vervolgd , het is al laat ;)

Geld besparen, slash de deur uit een een sctr10 halen van hongnor , zo uit de doos veel betere handeling en bespaart ook nog de nodige upgrade's slash ;)

Hongnor heeft al, stalen aandrijfassen, alu dempers, ect .......is wel 4 wd , heb ook de 2wd gehad traxxas, regelmatig schokbrekers vullen, aandrijfassen vervangen en spur's ,dit ook met de 4 wd

Laatst bewerkt:
Back