Onroad combo esc/motor

Ik ga de nieuwe TC6 van Team Associated bestellen.

Nu ben ik op zoek naar een goede combo esc/motor voor in deze wagen of voor elke onroad wagen (kijk stiekum ook nog naar een T3).

Ik wilde er een xerun set in gooien maar misschien moet ik inderdaad iets meer geld uit geven. Misschien een esc met een paar motoren zodat ik een beetje kan kijken wat er op de baan rijd en me daan aanpassen qua motor?

Ik hoor dus graag welke combo en dan natuurlijk ook waarom??

p.s. ik heb hier nog een MMP liggen.

Laatst bewerkt:
Als je wedstrijden wilt gaan rijden (gezien het chassis dat je wilt neem ik dat even aan) zou ik eerst eens gaan nakijken welke klasse er bij je club zijn. Heeft weinig zin om (een aantal?:confused:) motoren te kopen die je niet kunt gebruiken. Dat geld kun je beter in banden steken.

De huidige regelaars zijn allemaal goed. Wat wil je er mee doen is de vraag die je jezelf moet stellen.

Hoi,

De Stock Club Race ESC and 13.5T Brushless Motor Combo set van Speed Passion is een heel leuk setje voor relatief weinig geld. De komende jaar zullen hier veel clubs en wedstrijden mee gereden worden. Waarschijnlijk wel met de Speed passion V3 13.5T motor als upgrade. Volgens mij kan je wel dit regelen bij de modelbouwzaak waar je hem gaat kopen.

2010227124514sp-12280-r01.jpg

2010231795412280135.jpg

"New" from Speed Passion, the Cirtix “Stock Club Race” ESC and motor
combos finally give stock and spec class racers the fair competition
they have asked for, and all at an incredibly low price! The new Cirtix
Stock Club Race systems are ideal for both big race spec handout
systems, and small club spec racing where equal performance and low
cost are a must to grow new classes and attract new racers.

The Stock Club Race ESCs feature only brake strength and drag brake
force as programmable options. All other performance parameters are
fixed, and there is no USB altering or updating capability in order to
deliver the same consistent power for everyone. So if you are tired of
the “software of the week”; fur sure this is the best combo to offer to
fair competition fun.

ESC Spec. : Support up to 9.5T motor with 2 cell lipo

Dus je kan nog uitbreiden met een zwaardere motor ook:D.

Succes met je keuze!

Halewijn

Als je wedstrijden wilt gaan rijden (gezien het chassis dat je wilt neem ik dat even aan) zou ik eerst eens gaan nakijken welke klasse er bij je club zijn. Heeft weinig zin om (een aantal?:confused:) motoren te kopen die je niet kunt gebruiken. Dat geld kun je beter in banden steken.

De huidige regelaars zijn allemaal goed. Wat wil je er mee doen is de vraag die je jezelf moet stellen.

Ik rij niet bij een club ga gewoon ergens naar toe en wil dan kunnen rijden. Wil dus een beetje voorbereid zijn op de meest gangbare motoren. en bandjes doen we er dan gewoon bij:D

Ik rij niet bij een club ga gewoon ergens naar toe en wil dan kunnen rijden. Wil dus een beetje voorbereid zijn op de meest gangbare motoren. en bandjes doen we er dan gewoon bij:D

Het is jouw geld maar dan zou ik persoonlijk toch gaan kijken naar een andere auto als je ergens anders dan op een circuit (op een parkeerplaats of openbare weg?) naar toe gaat en wilt gaan rijden.

Succes met je keuze.

Ik zou zoals hier ook gezegd wordt, géén TC6 kopen. Dat is een auto waarbij je moet weten wat je doet (nofi), maar ik zou eerst een wat lagere instap auto kopen.

Qua motor idd kijken wat er op de clubs wordt gereden, dan kan je ook nog wel een wedstrijd meepakken.

Jullie begrijpen mij denk ik verkeerd ik heb wel een paar auto's waarmee ik op de parkeerlaats of op het strand kan rijden ( moet mijn handtekening ff aanpassen). Ik wil juist een auto voor op het cirquit en bv bij PK binnen. wil dus naar een cirquit gaan betalen en een paar uurtjes rijden en dan de volgende keer weer op een ander cirquit. Aardig van jullie dat je aan mijn €tjes denken maar dat is niet nodig mag graag wat uitgeven aan de hobby.

dus bedankt voor het advies maar liever wat advies over een goede combo!

P.s wat is eigenlijk nofi????

Heey Driver, zat een tijdje terug beetje in dezelfde situatie. Heb gekozen voor de volgende set:

ESC:
AlphaCar 1/10 BL S/L 60A

Is exact dezelfde als de Xerun 60a esc versie 2.1, heb al de software van hobbywing er op gezet en werkt perfect.

Motor:
BRUSHLESS GM PRO 13 5 metall 320W/7 4V 2600U/Volt

Is dus de GM Brushless Pro 13,5. Naar mijn idee een prima motor met genoeg snelheid, zeker als je de hobbywing STOCK turbo charged software gebruikt.

Succes met je keuze,

Groeten Robbert

Ik zit in het zelfde parket, aangezien ik niet met wedstrijden wil mee doen en ook alleen bij pk rij voldoet de brushed set van mijn hongnor x10e nietmeer. Ik zat te denken aan een setje van ezrun met 60a esc en 13.5t motor. Misschien ook iets voor jou??

Laatst bewerkt door een moderator:
Zojuist de stoute schoentjes aangetrokken en een eZRun 13.5T motor (v2.0) aangeschaft en een 60A ESC van Turnigy voor in mijn Hongnor E10-X. Ben benieuwd :D.

is een 60A regelaar ruim voldoende voor een 1:10 onroad car?

Ze hebben de TC6 van AE net weer een maandje verschoven dus heb nog wat langer de tijd om mij te orienteren

Het gaat er niet om dat je een dure auto wil kopen, maar meer om de auto. Een TC6 is een auto die wat moeilijker is dan bijvoorbeeld een TA05 van Tamiya.

60A is voldoende, vooral als beginner. Dan maakt het ook niet zoveel uit wat voor regelaar je hebt. Gewoon rijden en je auto leren kennen, dat is belangrijker dan een super regelaar.

PS. Nofi is No Flame Intented.
Wat dat betekent, tja. Vertaal maar ;)

Die 60A esc's zijn gewoon goed.
In de TamiyaCup zijn er rijders met Speedpassions van rond de 200euro die niet sneller of beter zijn dan de Ezrun's..

Motor zou ik kijken voor 13.5T van Speedpassion of 12T van Tamiya.
De 12T is even snel als een 10.5T maar heeft iets minder koppel.

Het gaat er niet om dat je een dure auto wil kopen, maar meer om de auto. Een TC6 is een auto die wat moeilijker is dan bijvoorbeeld een TA05 van Tamiya.

Zoveel verschillen zijn er niet qua afstel mogelijkheden. Bij beide kan je aardig hetzelfde instellen. Alleen heb je met de TC6 wel een veel mooiere auto die ook nog is voorzien is van betere materialen. Als je bij beide aan de standaard setup en maten houd dan is de TC6 waarschijnlijk ook wel makkelijker te rijden. Of je nu aan een TA-05 moet sleutelen of een TC6 dat is niet moeilijker of makkelijker.

Als je het geld er voor over hebt zou ik gewoon een TC6 kopen. Hoef je ook niet meer te upgrade als je is wat meer wilt met je auto.

Hmm als je het zo bekijkt heb je wel gelijk. Diver (grapje ;)) heeft toch al een wagenpark, dan kan er een TC6 nog wel bij ;). Hier staat de TC6 ook in de pre-order, nog even wachten. TC5 voldoet nog wel tot die tijd. :cool:

Iemand ervaring met deze of de oude versie combo

castlecreations sidewinder_sv2

Met welke motor kom ik dan het beste uit de voeten Ik rij onroad voor de fun en ben nog een beginnende onroadrijder.

4600kv max 3s
5700kv max 3s
6900kv max 2s
7700kv max 3s

setje zit nu rond de 80 euro in huis leek me wel een mooie prijs!!

Dank Ronald

Ik zal om te beginnen rond de 7000Kv gaan, aangezien je toch net begint met onroad en sowieso geen wedstrijden rijdt. Ik ben niet zo kapot van Castle, maar de sidewinder is wel leuk om mee te beginnen volgens mij.

Je zou ook eens kunnen kijken naar de diverse STOCK SPEC regelaars en motoren, overigens.

Laatst bewerkt:
De EZrun met 13.5 turns is een heerlijke combi,
ik heb er veel mee gereden en je hebt voldoende power (zeker voor PK)
ook heeft de motor een heel prettig koppel en veel gevoel in het gas.

De Ezrun heeft bewezen onverwoestbaar te zijn.
Ook handig om de LCD usb program card er bij te bestellen,
dan kun je de firmware updaten en alle instellingen op je PC doen.

Back