ONTMOETINGSDAG Bouwers Statische Historische zeilschepen 2013

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door Germt, 28 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amazone

    amazone

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    2.446
    Locatie:
    vosselaar
    die had ik gezien germt maar er waren tog nog meer mensen met een camara
     
  2. janzwart

    janzwart Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 okt 2011
    Berichten:
    2.300
    Locatie:
    Hillegom
  3. Germt

    Germt Guest

    Oké, ik heb er ook nog, maar die zet ik wel in het verslag.
    Alleen jammer dat ik geen foto heb van onze mooie goed gevulde tafel, met een hoop driftig vergaderende en schransende leden;)
     
  4. frankwin

    frankwin

    Lid geworden:
    26 sep 2011
    Berichten:
    1.944
    Locatie:
    Veghel
    :banana::banana::banana: yes

    Dat zou de mooiste foto zijn ;) (grapje)

    Groetjes,
    Houtworm der 3e klasse
     
  5. frankwin

    frankwin

    Lid geworden:
    26 sep 2011
    Berichten:
    1.944
    Locatie:
    Veghel
    Trouwens en een complimentje aan de organisators en natuurlijk de sponsor.
    En ik was er niet bij:(

    Groetjes,
    houtworm der 3e klasse
     
  6. amazone

    amazone

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    2.446
    Locatie:
    vosselaar
    thx jan mooi fotos
    ik was natuurlijk mijn camera weer vergeten
     
  7. ABrouwer

    ABrouwer

    Lid geworden:
    30 nov 2010
    Berichten:
    1.551
    Locatie:
    Ede
    Verslag ontmoetingsdag

    Tja en dan was er nog een verslag beloofd, maar eerst er is iets veranderd in het album, enkele foto's zijn vervangen door het samenvoegen van die foto's tot een foto (een panorama voor Photoshoppers onder ons). Helaas is Germt niet ongeschonden gebleven bij het samenvoegen van de foto's :cry:

    [​IMG]

    Het foto album:

    https://picasaweb.google.com/102580...delbouwers26102013?authuser=0&feat=directlink

    Germt en ik hebben de koppen bij elkaar gestoken om het beloofde verslag te maken maar dat viel niet mee. :neutral: Het was dan ook een '"Ontmoetingsdag van modelbouwers" zonder vastgesteld programma en van ontmoetingen kan moeilijk een gedetailleerd verslag geschreven worden.
    Het is een drukke gezellige dag geweest waarin we veel modelbouwers en belangstellenden en zelfs een redacteur van het tijdschrift "de Modelbouwer" gesproken hebben. De leeftijd van de bouwers liep uiteen van twintig tot ver in de tachtig jaar. Naast veel gesprekken over de aanwezige modellen en gezellige gesprekken tijdens de door "de Kombuis" prima verzorgde broodmaaltijd waren er onverwachte vragen zoals: "Kan ik lid worden?" "Wat is de contributie?" "Komt er ook nog een apart vrouwenprogramma?" "Wordt het op wisselende plaatsen in het land georganiseerd?"

    Gezien de vele positieve reactie willen we proberen volgend jaar op dezelfde wijze weer een ontmoetingsdag te organiseren.

    Germt en Andy
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  8. yucas

    yucas Guest

    Bij deze wilde ik de organisatoren hartelijk bedanken. Zelf ben ik bezig HMS Victory (Caldercraft) te bouwen. Tijdens de bijeenkomst diverse tips gekregen.
    Nogmaals bedankt,
    Robbert
     
  9. Jan Jelke

    Jan Jelke

    Lid geworden:
    1 sep 2013
    Berichten:
    3
    bijeenkomst in Barneveld

    Beste Forum leden,

    Bij deze mijn eerst reactie op het forum. Iedereen bedankt die ik die dag heb gesproken en het is gewoon ontzettend leuk om met "soortgenoten" van alle leeftijden te spreken. Ik was zo onder de indruk dat ik helemaal vergeten was om foto's te maken. Gelukkig zijn er schitterende foto's van de dag ! Dus Ab extra bedankt. Gisteravond weer de Rhoda Mary van een nieuwe vernislaag voorzien. ik zal nu mijn belofte om zelf een bouwverslag te beginnen waar proberen te maken en begin dan met de Rhoda Mary.

    Groetjes Jan Jelke
     
  10. frankwin

    frankwin

    Lid geworden:
    26 sep 2011
    Berichten:
    1.944
    Locatie:
    Veghel
    Welkom Jan Jelke.

    Alvast veel plezier bij historische houtwormen;)
    We zijn benieuwd naar de Rhoda Mary.


    Groetjes,
    Houtworm der 3e klasse
     
  11. Germt

    Germt Guest

    Welkom Jan, ik hoef je verder niks te vertellen hé, je kent al een aantal mensen van het forum.
    De wil om mensen verder te helpen is hier in ruime mate aanwezig, dus kom maar op met je bouwverslag:D
     
  12. ABrouwer

    ABrouwer

    Lid geworden:
    30 nov 2010
    Berichten:
    1.551
    Locatie:
    Ede
    Welkom Jan, we zien je bouwverslag met spanning tegemoet.

    Germt en ik hebben het plan om op precies dezelfde wijze volgend jaar weer een ontmoetingsdag voor modelbouwers te organiseren.
    Met "precies dezelfde wijze" bedoelen we: dezelfde periode van het jaar, dezelfde lokatie en globaal hetzelfde aantal (of net iets meer) deelnemers.
    We willen na de zomervakantie met de voorbereidingen beginnen.

    Andy:pim:
     
  13. Dick2

    Dick2

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Hoevelaken
    Jan, ook vanuit Hoevelaken welkom hier en ik ga je zeker volgen dus kom maar met je verslag.
     
  14. Stp

    Stp

    Lid geworden:
    28 mei 2013
    Berichten:
    327
    Locatie:
    Vlaams Brabant, Lubbeek
    ooooooh, ik heb het gemist. Ik wist thans dat het een van deze weken was.
    Gebeurt dit nog wel eens? Zo een samenkomst?
     
  15. Germt

    Germt Guest

    Ja hoor, waarschijnlijk zaterdag 25 oktober 2014 vanaf 10.00 uur in Barneveld:cool:
     
  16. ASIMOV

    ASIMOV Guest

    antwoord op mijn berichten....

    Als nieuwkomer op dit forum:
    -Staat een antwoord altijd direkt onder mijn bericht?
    -Krijg ik ergens een signaal wanneer er een antwoord is?
     
  17. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Nee, bij normale (lineaire) weergave staan alle berichten chronologisch gerangschikt. Daarom is het bij een reactie op een eerder bericht makkelijk als je een quote daarvan plaatst (zie mijn reactie in de gelagkamer van even geleden).
    Vroeger werd in fora wel de zogenaamde vertakte weergave gebruikt waarbij te zien was op welk bericht gereageerd werd, maar deze wordt nauwelijks meer gebruikt (hoewel deze nog steeds in te stellen is).

    Dat kan je instellen.Als je een reactie in een discussie plaatst word je automatisch geabonneerd op die discussie. In je opties kan je aangeven wat een abonnement inhoudt. Het laagste niveau is dat het wordt opgenomen in de lijst van nieuwe berichten met abonnement die je te zien krijgt als je "Gebruikersinstellingen" links in de donkerblauwe menubalk bovenin kiest. Maar je kan er ook voor kiezen om een email te ontvangen als er een nieuw bericht in een discussie waarop je bent geabonneerd wordt geplaatst.
    Je kan dat per discussie wijzigen. Als je geabonneerd bent hef je eerst het abonnement op via het menu "discussietools" terwijl je de discussie bekijkt. Daarna kies je "abonneren op deze discussie" weer via "discussietools" en krijg je de keuze van het soort abonnement. De tweede keuze ("Map") doe je niets mee (er is geen andere keuze).

    Groet,

    Ad Bakker

    PS
    Jammer dat je geen SF meer schrijft, Isaac:D. Ik heb zo'n beetje alle Asimov's gelezen, en mis nieuwe aanwinsten wel:(.
     
  18. eagter

    eagter

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    2.117
    Locatie:
    Vlissingen
    -Staat een antwoord altijd direkt onder mijn bericht? Niet altijd, maar meestal wel in de buurt te vinden.

    -Krijg ik ergens een signaal wanneer er een antwoord is? Voor zover ik weet niet. Af en toe kijken. Als er nieuwe berichten in de topic zijn, dan is deze weer vetgedrukt weergegeven.
     
  19. frankwin

    frankwin

    Lid geworden:
    26 sep 2011
    Berichten:
    1.944
    Locatie:
    Veghel
    Er kunnen 1250 foto's (JPEG) van 14 megapixels op.


    Groetjes,
    Houtworm der 3e klasse
     
  20. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Ja, maar boeken willen wel eens wat langer zijn. Zo tussen de 25 en 150 Mb per boek als ze "geoptimaliseerd" zijn opgeslagen. Toen ik dat nog niet wist waren sommige boeken 600 of 700 Mb.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina