ONTMOETINGSDAG: Zaterdag 19 april 2014

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door ChrisVanDerLinden, 24 jan 2014.

  1. Germt

    Germt Guest

    Misschien in het najaar in Barneveld:)
     
  2. ChrisVanDerLinden

    ChrisVanDerLinden

    Lid geworden:
    28 okt 2013
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Eersel (NB)
    ik heb 't er met Diederik nog niet over gehad maar aangezien de reacties op de locatie in Duizel erg goed waren denk ik dat het niet gek is om gewoon Pasen 2015 daar weer te doen. 2x per jaar kan wellicht maar dan moet er wel steeds voldoende animo zijn, hoe vaker je het doet hoe lager de noodzaak om er bij te zijn. Ook even kijken qua kostenplaatje of we uit kunnen komen.
     
  3. Germt

    Germt Guest

    Ohhh, ik heb géén bezwaar tegen 2 x per jaar hoor.
    Duizel is een schitterende locatie, mooi centraal gelegen getuige de opkomst en de kosten, heb ik er wel voor over.
    Ik heb een donkerbr...n vermoeden dat er wel een paar internationale gasten komen ook gezien de reacties op MSW (Duitsland en Engeland)

    Graag biedt ik mijn hulp aan indien gewenst :cool:
     
  4. janzwart

    janzwart Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 okt 2011
    Berichten:
    2.299
    Locatie:
    Hillegom
  5. Gino=s

    Gino=s

    Lid geworden:
    18 jan 2013
    Berichten:
    109
    Locatie:
    Gent (B)
    … en een paar Belgen hé :D
     
  6. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Misschien moeten we deze gelegenheid aangrijpen om als modelbouwforum met zijn allen in Gorinchem te gaan staan. Kan Chris er ook gewoon bij zijn zonder de hele dag te fotograferen.

    Lijkt me toch wel te regelen.

    Ik heb wel eens begrepen dat de ruimte in Barneveld niet top is qua grootte en zo (in ben daar nooit beneden geweest).
     
  7. ChrisVanDerLinden

    ChrisVanDerLinden

    Lid geworden:
    28 okt 2013
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Eersel (NB)
    Hup Belgie!! :)
     
  8. Stp

    Stp

    Lid geworden:
    28 mei 2013
    Berichten:
    327
    Locatie:
    Vlaams Brabant, Lubbeek
    1/ Wat de kosten betreft vind ik het normaal dat je best een kleine inkomvergoeding vraagt.
    2/ 2 keer per jaar vind ik een leuk plan, heb enorm veel spijt dat ik niet kon komen. En ik lees hier dat ik niet alleen ben.. Had een buitenlands tornooi met mijn andere hobby en het deed een beetje veel pijn...
    3/ Barneveld vind ik dan weer een minder leuk idee. Waarom is niet in België? Ergens tegen de Nederlandse grens... Ik denk aan regio Turnhout, Lommel,Antwerpen..
    4/ Als er internationale interesse is kan het misschien iets grootser aangepakt worden. Ik denk aan een echte beursvorm, in een (afgehuurd) zaaltje, met wat reclame op alle (internationale) forums en modelbouwclubs
    5/ Misschien ben ik té ambitieus voor deze hobby dat niet vaak wordt beoefend en dus geen 100.000 volgers heeft.
    6/ langs de andere kant : om een vb te geven : treinmodelbouw is ook niet zo heel veel beoefend, maar daar is jaarlijks een enorm grote beurs van in de Neckerhallen in Mechelen. Dat is enorm en komen echt mensen van heel ver af. Ik ga daar ook altijd naartoe en eens kijken. Het is niet omdat je de hobby zelf niet doet dat je niet eens kan gaan kijken! Die beurs stelt ook de mogelijkheid om te kopen en verkopen. Dat zou misschien ook kunnen. Ik denk luidop :)
    7/ Veel mensen van mijn omgeving zeggen altijd over mijn boot : prachtig om naar te kijken, maar ik heb het geduld niet... Die mensen willen dat echt graag zien maar doen het zelf niet. Ik vermoed dus dat die wel eens zin hebben om vele prachtschepen samen te zien....
    Groetjes!
     
  9. Germt

    Germt Guest

    Lijkt mij wel een optie om met z'n allen daar ook te staan, hoewel ik vrees dat we daar in de massa ten onder gaan.
    Het mooie van Duizel was, vondt ik, dat we daar een beetje een familie leken;)
    Wat de ruimte in Barneveld betreft, en nu loop ik wel een risico, is inderdaad met dit aantal bezoekers niet meer toereikend.

    Het forumdeel "Historische Zeilschepen" is in de afgelopen 1,5 jaar nadat we een eigen forumdeel kregen behoorlijk gegroeid.
    Dat zie je terug in aantal exposanten op de ontmoetingsdagen, het groeit evenredig mee.
    Ik sprak Ad Bakker in Duizel, en hij vertelde mij dat juist ons forumdeel bijzonder goed groeit en fanatieke bouwers huist.
    De 1e ontmoetingsdag was bij Fred thuis, ik dacht 6 man.
    De 2e in Barneveld met 12 man.
    Nu was het al heel wat meer.
    Statistisch gezien mag je er van uit gaan dat een eventuele volgende dag meer exposanten en schepen gaat geven:cool:.
    Ik vindt het jammer dat Andy (de organisator van de dag in Barneveld) zich niet mengt in deze dicussie.
    Want; komt er een dag in Barneveld eind dit jaar, of kunnen we een ander alternatief (Duizel??) in gedachten houden.

    Misschien praat ik nu voor mijn beurt, maar Chris heeft mij al ingefluisterd dat de ruimte die we in Duizel hadden vergroot kan worden, dus we hebben daar groei mogelijkheden.
    Qua organisatie komt daar volgens mij niet veel méér werk bij.
    De procedure is bekend, zijn alleen wat méér mensen.
     
  10. Stp

    Stp

    Lid geworden:
    28 mei 2013
    Berichten:
    327
    Locatie:
    Vlaams Brabant, Lubbeek
    Ach, een risico? Ik geef gewoon eerlijk toe dat ik Barneveld echt niet zie zitten. Ik ben al in die kelder geweest, en ben daar ook al buiten gesmeten.
    :rolleyes:

    En daar ben ik bij :) :)

    Waar is Duizel?
     
  11. Germt

    Germt Guest

    Ik bedoel een ander risico Stephan.

    Duizel ligt iets onder Eindhoven.

    Maar laten we het bij het punt wat ik maak houden, en er geen andere discussie van maken.

    De vraag, en mijn betoog is simpel;
    We kunnen Andy niet in de wielen rijden bij zijn organisatie in Barneveld.
    Recentelijk gaf hij aan dat die in het najaar waarschijnlijk doorgaat.
    Dus lijkt het mij handig éérst te weten of hij daar nog voor voelt
     
  12. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.575
    Locatie:
    noord-holland
    voor de bouwers uit noord gelegen Nederland is Barneveld of iets anders veel dichterby .

    dan iets in Brabant.

    grt timberwolf
     
  13. Stp

    Stp

    Lid geworden:
    28 mei 2013
    Berichten:
    327
    Locatie:
    Vlaams Brabant, Lubbeek

    Heb Duizel gegoogeld. Valt mee, die ligging. Toch voor Belgen.

    Andere discussie : helemaal niet de bedoeling.

    Ik wacht af wat er van komt en hoop nog meer dat ik deze keer kan...
    Niet om er zelf met een schip van mij te liggen, wel om anderen eens te begluren :)
     
  14. robertnl100

    robertnl100

    Lid geworden:
    3 jan 2009
    Berichten:
    1.365
    Locatie:
    Twente
    Het maakt toch helemaal niet uit waar het is, de volgende keer laten we Sjors iedereen ophalen met de bus en brengt ons netjes naar de lokatie en weer thuis.:D
     
  15. Germt

    Germt Guest

    Waar het is, is niet het échte criterium, de beschikbare ruimte wel, en die hebben we blijkbaar in Duizel.

    Maar goed, was maar even een puntje van mij.
    Gaat Barneveld in oktober (??) doorgang vinden of niet, zo ja, dan is er een tweede dag mits voldoende ruimte.
    Of als er een tweede dag gewenst is, dan is Brouwersdag of een dag in Duizel misschien een optie.
     
  16. amazone

    amazone

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    2.446
    Locatie:
    vosselaar
    en dichter dan duizel kan je tog niet geraken tegen de grens.

    het aantal belgen op het forum is echt niet zo groot.

    om en om kan dus zeker wel en barneveld is ook weer niet het einde van de planeet als je van belgié komt.

    natuurlijk is het makelijk als het maar 5 min rijden is maar dat is natuurlijk onmogelijk.
    de mensen van tegen de zee moeten zowel voor duizel als barneveld een heel stuk rijden.
     
  17. Germt

    Germt Guest

    Het punt is dat Barneveld amper de helft van de aanwezige schepen van Duizel kan stallen.
    De beschikbare ruimte is dus eigenlijk mijn punt.
    Enfin, ik laat het aan Andy over:)
     
  18. Sjors B

    Sjors B

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    750
    Locatie:
    Bleiswijk
    Ik zit dit zo'n beetje te volgen en ( mijn mening ) vind ik 2x in 1 jaar iets teveel van het goede.
    Vergeet niet dat iedereen zijn model weer mee wilt nemen maar als je het zo kort na elkaar doet is er weinig verschil met wat je in April zag.
    En laten we eerlijk zijn....bezoekers zien is leuk maar we doen dit toch voor ons zelf ?
    De bouwers ontmoeten, naar elkaars modellen kijken, vragen stellen, enz enz.
    Wat ons betreft komen wij niet naar Barneveld !
    Persoonlijke redenen.
    De afstand die wij moeten rijden is voor ons geen bezwaar aangezien ik dagelijks op de weg zit en rijden mijn ,naast modelbouw, een grote hobby is van me.
    En gelukkig gaat Anja daar in mee.
    Onze voorkeur gaat uit naar Duizel !
    Grandiose locatie, goed licht, grote ruimte en we hebben een goede indruk achtergelaten bij de mensen die dat beheren !
    Is er al een datum bekend voor 2015 ??????
    Kan ik alvast een snipperdag aanvragen !
    En de boot ticket voor Mobbsie bestellen !!!!! Met zijn Aggy !!!!!
    Dat heeft hij al toe gezegd :D:D
     
  19. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Ik sprak zaterdag met het stel dat aan het werven was voor Gorinchem, en die vertelden dat er vrijwel alleen vrachtwagens waren. Klinkt niet echt als massa...

    (Tenzij iedere beroepschauffeur zijn truck ook als miniatuurmodel heeft, want dan zijn het er wel veel:p)
     
  20. Germt

    Germt Guest

    Dat wist ik dus niet!
    Dan kunnen we daar natuurlijk wél de blitz maken, en moet ik tóch nog kip meenemen;)
    (Als Duizel maar blijft!!)
    Persoonlijk vindt ik de onderlinge contacten wel het leukst hoor.

    Ach, ik zie wel wat er gebeurd
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 apr 2014

Deel Deze Pagina