ONTMOETINGSDAG: Zaterdag 19 april 2014

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door ChrisVanDerLinden, 24 jan 2014.

  1. ChrisVanDerLinden

    ChrisVanDerLinden

    Lid geworden:
    28 okt 2013
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Eersel (NB)
    Ik ga uit van 1x per jaar in Duizel. Was een goed recept en datum dus dat kunnen we prima nog eens doen. Alle ideeën over hoe een en ander nog beter / groter kan nemen we mee voor volgend jaar.

    Er is wat ons betreft helemaal geen sprake van 'concurentie' van de dag bij de Kombuis. Ieder het zijne. Zoals wij in het begin al aangaven: Ons doel is simpelweg om een leuke dag te organiseren 'onder in het land' zodat het dichterbij was voor bepaalde bouwers. Dat is gelukt en wij zijn blij dat iedereen het leuk vond. Daarbij is juist April gekozen zodat we niet kort op de dag in Barneveld zitten.
     
  2. Germt

    Germt Guest

    Volledig akkoord, ik ben ook niet voor een "concurentie".
    Beste is gewoon te wachten of er een dag in Barneveld komt, ik zal daar zelf hoogstwaarschijnlijk niet bij zijn.
    Maar schrijf mij alvast maar in voor april volgend jaar in Duizel:cool:
     
  3. ChrisVanDerLinden

    ChrisVanDerLinden

    Lid geworden:
    28 okt 2013
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Eersel (NB)
    Ben met Diederik in overleg momenteel, even een en ander afstemmen maar waarschijnlijk kan iedereen zich binnenkort aanmelden voor de volgende editie :)

    Groeten

    Chris
     
  4. Germt

    Germt Guest

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  5. FredRaket

    FredRaket

    Lid geworden:
    27 jul 2009
    Berichten:
    180
    Locatie:
    Eindhoven
    Ja, goede formule zo in Duizel, Chris! Ook de kaartjes met uitleg + de documentatie die gebruikt wordt voor de bouw vond ik heel goed. Dat is heel nuttig voor de andere bouwers. Mijn eigen inbreng was een "eigen handel" en had behoorlijk wat belangstellenden. Oa een draaibank van de hand gedaan en mogelijk een modelbouwdoos. Iets om te herhalen?
    Aansluiten bij anderen - geen historische schepen - interesseert mij niet en zou ik dus niet doen. Ook varende modellen zie ik als een andere tak van sport. In Duizel was een uitstekende collectie vergaard van historische modellen en met iedereen over onze hobby van gedachten kunnen wisselen. De uren vlogen om.

    Omdat ik in een grote stad woon, was ik verder totaal perplex om pal voor de deur te kunnen parkeren. En zonder 5 euro per uur te hoeven betalen! Prachtig is dat! Ik voelde me zeer welkom in dit buurthuis, en dat bevordert zeker het "familiegevoel" zoals Germt het noemt.

    Trouwens goede tip van Germt: ben je je huidige model zat, duw het dan van tafel of richting open haard, en spreek je verzekering aan voor de schade. Voila: je kunt van "scrap" weer starten :rolling:
    Nee, grapje Germt, je hebt mijn diepste medeleven, en je zult zeker een paar nachten minder goed hebben geslapen.

    Resultaat van deze ontmoetingsdag is voor mij dat ik de Goteborg weer ga afstoffen en aan de slag wil om het want af te maken, daarna de zeilen etc. Hoop dat ik weer tijd kan vinden hiervoor.

    Groeten,
    Fred
     
  6. ChrisVanDerLinden

    ChrisVanDerLinden

    Lid geworden:
    28 okt 2013
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Eersel (NB)
    Hoi Fred,

    Zeker geen probleem om wat onderlinge handel te hebben. Ik denk wel dat we er een goede plek voor moeten inrichten zodat het andere dingen niet in de weg zit. Het "strongpoint" was namelijk inderdaad het super gezellige onderlinge sfeer, de passie om het bouwen en werk laten zien. Het moet geen 'handelbeursje' worden. Neemt niet weg dat je van harte welkom was hoor :)
     
  7. evo70

    evo70

    Lid geworden:
    31 dec 2013
    Berichten:
    252
    Locatie:
    Gouda
    je mag ze volgende keer gewoon weer meenemen hoor Fred. Zodra ik het schip af heb waar ik nu mee bezig ben wil ik pas de volgende kopen, en er zaten een paar leuke modellen bij.;)
     
  8. Germt

    Germt Guest

    Oké, grapje geaccepteerd, hoewel ik hem niet écht leuk vindt.
    Ik heb wél 2 jaar voor jan met de korte achternaam zitten te hobbyen hoor !!!!
    Je kunt natuurlijk alles te koop aanbieden, dan hoef je het ook niets af te bouwen
    En ik heb nog steeds géén model in de kamer staan:(
    Laten we het daar maar bij houden.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 apr 2014
  9. Gino=s

    Gino=s

    Lid geworden:
    18 jan 2013
    Berichten:
    109
    Locatie:
    Gent (B)
    Hey,

    Ik ben als "bleu" naar beiden geweest (Barneveld & Duizel) en vond beiden heel gezellig.

    Om op megabeurzen te gaan staan, samen met andere modelbouwers (trein; maquette; vliegtuigen etc..), houdt ook risico's in. Als de massa zich letterlijk gaat werpen op jullie kuntstwerken dan komen er brokken van, terwijl een kleinere groep meer sociale controle kent.
    Volgens mij is de familiale sfeer nu net de grote aantrekking.

    Mss kan er wel een grotere inbreng zijn naar (tweedehands-) spullen en/of bouwdozen. Barneveld kwam daarin deels tegemoet: je kon er nog iets kopen.

    Gino
     
  10. Spijkertje

    Spijkertje

    Lid geworden:
    9 jul 2013
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik sta helemaal achter het principe van het éénmaal per jaar herhalen van deze dag in 'het zuiden' en het liefst in dezelfde periode en locatie. Als ik hier weer een bijdrage aan mag leveren, doe ik dit van harte:yes:.
    De locatie laat nog groei toe en heeft de mogelijkheid om er eventueel een zaaltje bij te trekken zonder dat het massaal hoeft te worden. Enorme beurzen met commerciële belangen organiseren lijkt mij ook geen goed vooruitzicht. Ik laat de boel even bezinken en moet mij helaas weer intensief inzetten op het werk, maar als er in het najaar opnieuw een ontmoetingsdag in het midden of noorden van het land wordt georganiseerd, zal ik zeker proberen erbij te zijn. Zeker met zo'n groep enthousiastelingen kan het eigenlijk niet stuk.

    Diederik
     
  11. Sjors B

    Sjors B

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    750
    Locatie:
    Bleiswijk
    Ik stem voor Duizel, 1x per jaar.
    En uiteraard Anja ook.......
    Waar kan ik inschrijven ????????:D:D:D:D
    Met de San Ildefonso !!!!!!!!
    Al moet ik een vrachtwagen huren !
    En nu graag op tijd heren van de organisatie.....;-)
     
  12. Spijkertje

    Spijkertje

    Lid geworden:
    9 jul 2013
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Eindhoven
    Héla, in het zuiden komt het niet aan op een paar minuutjes, als de sfeer d'r maar inzit en het bier maar koud staat;)

    PS: over sfeer gesproken, ik steek er net eentje op met een blauwe aansteker: deze is op jouw Sjors :proost:
     
  13. JanZMC

    JanZMC

    Lid geworden:
    6 jan 2007
    Berichten:
    2.126
    Locatie:
    Roosendaal
    Door het zowel in Barneveld als omgeving Eindhoven te organiseren kunnen we een zo breed mogelijk aantal deelnemers bereiken. Niet iedereen zal naar beide bijeenkomsten komen, maar er zijn altijd fanatiekelingen die beide bezoeken.
    Voor mijzelf zal ik het per keer bepalen op basis van de agenda, qua afstand maakt het niet zoveel uit.
     
  14. robertnl100

    robertnl100

    Lid geworden:
    3 jan 2009
    Berichten:
    1.365
    Locatie:
    Twente
    Zeker weer pas het tweede pilsje van vandaag net als zaterdag. :rolleyes::rolleyes::rolleyes:
     
  15. Spijkertje

    Spijkertje

    Lid geworden:
    9 jul 2013
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Eindhoven
    Nee, de eerste pas, maar wel een trappist :cool:
     
  16. robertnl100

    robertnl100

    Lid geworden:
    3 jan 2009
    Berichten:
    1.365
    Locatie:
    Twente
    Ik vraag mij wel af hoe het zit met de ruimte in Barneveld.
    Ben onlangs nog in de winkel geweest en ook eens beneden gekeken maar heb zelf het idee dat het wel aan de kleine kant is, er staan nu allemaal stellingen met bouwdozen e.d. en is niet veel veel plek meer oom scheepsmodellen uit te stallen volgens mij. :confused:

    Tja het is tenslotte een winkel en zal iedere meter benutten om de spullen te verkopen, dat zou ik zelf ook doen.
     
  17. Germt

    Germt Guest

    Sigaretten en bier????????
    In jouw "branche" wordt dat toch ten strengste veroordeeld????;););)
     
  18. Spijkertje

    Spijkertje

    Lid geworden:
    9 jul 2013
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Eindhoven
    Ach, bier zit vol vitamines en rook houdt de muggen weg, krijg ik in elk geval geen haaruitval of malaria :rolleyes:
     
  19. amazone

    amazone

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    2.446
    Locatie:
    vosselaar
    vanavond mijn schatjes terug gaan halen bij chris.
    kan ik weer voort bouwen of mischien heeft chris hem al verder afgemaakt ;)
     
  20. ChrisVanDerLinden

    ChrisVanDerLinden

    Lid geworden:
    28 okt 2013
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Eersel (NB)
    helaas niet aan verder gebouwd :)
     

Deel Deze Pagina