Ontsteking

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door Timo Montagne, 23 jul 2021.

  1. Timo Montagne

    Timo Montagne

    Lid geworden:
    2 apr 2017
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Den Bosch
    Hallo .
    Ik heb een nieuwe RCEXL twin ontsteking gekocht ( de originele) voor mijn 40cc twin RCGF, maar de hall sensor connector heeft 4 draadjes ipv de normale 3 ( - + en signaal wit) Het 4de draadje is bruin.. Ik heb een ontstekings tool aangesloten en zag dat er maar een bougie vonkte. Is de bruine draad soms ook een signaaldraadje en zo ja, kan ik deze dan koppelen aan de witte signaal draad ? Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Er zit wel een nieuw snoertje bij met magneet. Maar de bevestiging is kleiner dan die er op zit. Zodoende wil ik eigenlijk alleen maar de ontstekingsunit gebruiken.
    Gr. Timo
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2021
  2. Timo Montagne

    Timo Montagne

    Lid geworden:
    2 apr 2017
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Den Bosch
    Deze topic kan gesloten worden. Na montage van de bijgeleverde magneet bleek ook dat er maar een bougie vonkte. Alles gaat retour leverancier. :mad::mad::mad:
     
  3. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Je hebt de verkeerde twin-ontsteking: Die jij hebt is voor een V-twin, niet voor een Boxer. Jouw ontsteking heeft TWEE magneetjes nodig, met verschillende polariteit, en is specifiek bedoeld voor motoren waarvan de cylinders niet op hetzelfde moment ontsteken.
    Dat kun je zien aan het feit dat er 4 draadjes aan de Hall Sensor zitten.

    Gewoon even vragen of ze hem omruilen, want hij is niet kapot (tenminste, zolang je er geen gekke dingen mee gedaan hebt).

    Theoretisch zou hij het gewoon moeten doen met je oude sensor, als je wit en bruin met elkaar verbind, maar daar is hij niet voor bedoeld, en het kan zijn dat de processor dan gek gaat doen.

    Je zou zelfs wat geld terug moeten krijgen, want de gewone twin ontsteking is een haartje goedkoper dan de V-twin ontsteking.
     
  4. Timo Montagne

    Timo Montagne

    Lid geworden:
    2 apr 2017
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Den Bosch
    Oke dank voor het antwoord. Ik zat daar ook al aan te denken, maar nu wordt het bevestigd..
    Timo
     

Deel Deze Pagina