Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
johan k zei:hoi john
ik heb zelf op mijn 1 mtr ook een hitec winch en twee standaard servo's aangesloten op een
robbe FP-R118F ontvanger (zit bij de f-14/15)
gaat prima met 5 cellen , als je er dan een keer 4 in hebt gaat de winch zo traag :cry:
ps als je bec op je ontvanger hebt krijgen de servo's zowiezo geen 6 volt
groeten johan
GJ_ zei:Ik gebruik ook 5 cellen, tot nu toe probleemloos. De laatste keer varen was echter één van mn servo's een beetje "bibberig". Ik weet niet of dat ermee te maken had. Later deed ie op 4 cellen hetzelfde.
Met mn andere ontvanger (en weer 5 cellen) deed ie het wel weer goed.
Het kan dus zijn dat mn ontvanger het minder prettig heeft gevonden. Dan kan je overwegen om de ontvanger te voeden via een diode, dan haal je in ieder geval 0,5 tot 0,7 volt ervan af (afhankelijk van diode) terwijl dje servo's nog steeds een hoog koppel leveren.
Tom.Koornhof zei:Ik zeil al jaren met 6 volt heb zelfs met 7.2 volt gevaren het is wel mogelijk
De stroom eerst naar de winch en dan naar de ontvanger als het goed is dan komt er uit de winch 4.8 voor de servo en de ontvanger.
Zo zeilen al jaren de zeilers in de M klasse ik zeil met multiplex ontvanger en WW winch uit Engeland
Tom