ontvanger accu trex 600n

hallo,

ik heb vandaag mijn t-rex 600n 3g ingevlogen(beetje gehoverd), na twee tankjes was de onvanger accu al leeg !!!
ik gebruik de set welke bij de kit zat nl:
-2 in 1 voltage regulator(regulator en ontsteking) van align
-1900 2c lipo van align

servo's:ds610(3X tuimelschijf)
ds620(1X staart)
fs100(1x gas)
governer:RCE G600

de 3g werkte tot nu toe goed !!

heeft iemand van julie ervaring met deze setup

kan het niet komen doordat hij nieuw is?
misschien moet u hem een paar keer laden en ontladen, om hem op te frissen ?

Ik heb zelf ook DS610 servo's in mijn heli gezet en deze digitale servo's blijken nogal "dorstig" te zijn. Ik heb zelf nog niet gevlogen met heli met deze servo's maar aangezien er al een vrij stevige bec in de heli moet kan het wel kloppen dat je accu naar twee vluchten leeg is

Tevens duurt het wel een paar ladingen voordat de accu zijn maximale capaciteit behaald, dus wie weet kan je er 3 vluchten mee maken, en dit is volgens mij nog steeds acceptabel. Of zet er een accu in met meer capaciteit

Hallo Stephan,

Controleer of je sevo's niet aanlopen aan het einde van hun bereik, doen ze dit wel, wordt "binden" genoemd, dan slurpen digitale servo's veel stroom.
Door de atv in te stellen met lagere percentages, voorkom je het binden van de servo's.

Groeten,
Eric.

De 3G is flybarless.
Dan zou je hem niet goed afgesteld hebben, kan maar lijkt me sterk.
Ik denk zelf dat je met die 1900 Mah ook gewoon vrij laag zit op een FBL setup.
Ik vlieg met mijn 700 ongeveer 480-500 Mah per vlucht weg, op een outrage accu 3600 Mah (is wel een 90 er, dus zou wat zwaarder kunnen zijn).
En dat is aanzetten vliegen en weer uit, dus niets instellen en bakkie koffie erbij :)
1900 x 0,8 = 1520 mah...zou ik theoretisch drie vluchten mee vliegen, als het een goede lipo is.

edit:
Ik zie dat je ook nog gloeit vanaf je lipo...met de 2 in 1.
Dan lijkt het verbruik me heel normaal.

Laatst bewerkt:
Nou ja.....

Ik heb dezelfde Accu als topicstarter heeft op mijn 700LE en kan er makkelijk 4 vluchten mee maken.

Zou flybarless dan echt veel meer stroom trekken????

ik zou gewoon eens een andere accu testen.

Veel geluk

remon

Denk idd dat flybarless wel wat meer sappie nodig heeft!!Ook verschilt het van servo's,heb zelf hitec op de swash van mijn T700 FBL en die "zuipen".

Laatst bewerkt:
Het zal geen wereld van verschil zijn Remon.
Maar ik lees overal, zelfs in de vstabi wiki.. http://www.vstabi.info/en/node/78 dat het verbruik behoorlijk toeneemd en dat je daar rekening mee moet houden.
Vandaar dat ik het ook even in de gaten heb gehouden de afgelopen vluchten.
De belangrijkste factor zijn denk ik de servo's.
Ik heb Savöx (=align) op de swash, geweldige servo's, maar ze staan erom bekend dat ze wel wat lusten :)

Laatst bewerkt:
Hou voor een 600n gewoon circa een 3000mah pakket aan, ik heb op mijn 700 een 4000mah pakket, zit je altijd goed.

een bijkomstig pluspunt is dat het zwaartepunt goed is met accu's van deze grootte

Back