Heb gevlogen met een Schloiderding, de eerste DLG. Probleemloos.
Ontvanger is Multiplex RX5 MLink, accu LiPo XTRON 20C 1S 600mAh, 2 servo´s.
Accu maat: 60x16x9 mm. De romp is 2 mm breder gemaakt zodat alles er in past.
De accu is ook geladen met een traditionele Simprop lader met 100 mAh. Heb daarvan de eindspanning niet gemeten.
Ontdek nu dat de servo´s niet meer worden aangestuurd met de LiPo accu.
(elke 1-2 sec. is een minimaal bewegingkje/pulsje voelbaar en hoorbaar, geen beweging servo-arm zichtbaar in de servo neutraalstand, verder niets).
De accu is geladen met een LiPo lader tot auto afslag, de spanning is dan ca. 3.9V.
Gebruik van de Lipo met een servo tester werkt.
Als een 4.8V Eneloop wordt aangestoken dan werkt alles weer prima.
Ben op zoek naar een mini 4.8 accu, maar zou wel graag willen begrijpen waarom deze setup eerst wel heeft gewerkt en nu niet meer. Mogelijk is voorheen de spanning net boven 4V geweest en net niet gezakt tot 3.9V. De veiligheidsmarge was dan wel erg klein.
Wie heeft tips of suggesties? Dank alvast,
Ontvanger is Multiplex RX5 MLink, accu LiPo XTRON 20C 1S 600mAh, 2 servo´s.
Accu maat: 60x16x9 mm. De romp is 2 mm breder gemaakt zodat alles er in past.
De accu is ook geladen met een traditionele Simprop lader met 100 mAh. Heb daarvan de eindspanning niet gemeten.
Ontdek nu dat de servo´s niet meer worden aangestuurd met de LiPo accu.
(elke 1-2 sec. is een minimaal bewegingkje/pulsje voelbaar en hoorbaar, geen beweging servo-arm zichtbaar in de servo neutraalstand, verder niets).
De accu is geladen met een LiPo lader tot auto afslag, de spanning is dan ca. 3.9V.
Gebruik van de Lipo met een servo tester werkt.
Als een 4.8V Eneloop wordt aangestoken dan werkt alles weer prima.
Ben op zoek naar een mini 4.8 accu, maar zou wel graag willen begrijpen waarom deze setup eerst wel heeft gewerkt en nu niet meer. Mogelijk is voorheen de spanning net boven 4V geweest en net niet gezakt tot 3.9V. De veiligheidsmarge was dan wel erg klein.
Wie heeft tips of suggesties? Dank alvast,