Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Die gebruik ik ook in al mijn zwevers waar een ontvangeraccu in zit (en dat gaat tot 3,5m met 6 servo's aan boord), behalve de hele kleintjes. Daarmee kun je uren vooruit.Ik had een Graupner Nimh 1700Mah 4,8V op het oog (GR 7552).Kost iets van een 10€ en 120gram.
Zal wel voldoende zijn dan![]()
Trouwens hoelang kun je vliegen met een zwever met 8 servo's en één 4 x 2000 mAh Eneloop pack?
Jos
Dat is een beetje afhankelijk van de servo's. Digitale gebruiken wat meer en zeker als er dingen stroef lopen of tegen een aanslag blijven staan. Het slimst is om een keer lang te vliegen en daarna te kijken hoeveel je bij moet laden. Mijn Ka-8 met 6 analoge servo's komt op ongeveer 600 mAh per uur
Ik gebruik een u-bec met 2 lipo's ik heb er een pakketje van 800 mah voor.
Het is maar een klein zwevertje met 5 servotjes (9 grams)
Hij kan dan heel de dag aan staan.
Je vraag is dus helemaal niet duidelijk.
Over wat voor zwever gaat het?
Hoeveel gewicht moet je in de neus hebben?
Wil je lipo's?
Die rc2400 cellen, zijn dat sub-C? Waarom neem je dan niet gewoon weer 4 van die cellen?
Als je 2 eneloop pakketten neemt ben je aanmerkelijk duurder uit lijkt me, je moet extra verbindingen maken en het heeft verder geen enkel voordeel.
Het kan natuurlijk maar het is wel wat omslachtig. Voor het laden is het geen probleem als je de pakketten maar tegelijk gebruikt.
Moderne NiMh accu's hebben volgens mij vrij weinig last meer van zelfontlading. Hele hordes mensen vliegen hun grote toestellen op 4 NiMh sub-C cellen.
Maar als dat je probleem is zou ik voor de 2 cellen lipo met een u-bec gaan. Dan kun je voor hetzelfde gewicht veel meer capaciteit mee nemen , ben je van de zelfontlading af en weet je zeker dat je 9 servo's altijd voldoende spanning krijgen.
RC2400's zijn perfecte accus. Die vlieg je met een zwever niet leeg in 1 dag. en ze hebben geen last (nauwelijks) van kou.Ik zit met hetzefde probleem en wou een 4 x RC2400 vervangen door 2 packs van 4 x 2000 mAh Eneloops. Ik neem 2 packs omdat het gewicht samen dan ongeveer overeenkomt met de 2500's. Ik neem liever wat reserve aan stroom dan lood toe te voegen.
Trouwens hoelang kun je vliegen met een zwever met 8 servo's en één 4 x 2000 mAh Eneloop pack?
Jos
RC2400's zijn perfecte accus. Die vlieg je met een zwever niet leeg in 1 dag. en ze hebben geen last (nauwelijks) van kou.
Eneloops zijn behoorlijk gevoelig voor kou.