Ontvanger accu

Goedemorgen allemaal :D :D

Het spookt me al een paar dagen door het hoofd, nl de volgende vraag:
"kan ik 1 LiPo cel ook als ontvanger accu gebruiken in bvb een zwever of een brandstof model"

Groetjes, Jan. :? :oops: :? :D

Met die DC-DC converter wordt het niks: 300mA is veel te weinig.
In de tweede link staat een goed alternatief: 2 Lipo's met een 5V stabilisator er achteraan. Kijk ook even op de site van gebruiker Delcam voor een 5V-schakeling!! www.delemarre.cistron.nl

Dank je Joost, jij bent er snel bij.
In 3 minuten antwoord op mijn vraag, dat is snel.
Maar als ik de prijs zie hou ik het maar bij Nicad's.

Corrien,
Ik denk dat ik de 2'link maar neem, een regellaartje heb ik nog wel en dat lijk me dus een betere optie.
nogmaals dank.

Jan

Corrien zei:
Met die DC-DC converter wordt het niks: 300mA is veel te weinig.
Een LiPo ontvanger accu zou ik gebruiken als het gewicht echt op de grammen komt. Bijv. in m'n ca± 120 gram BUG HLG. De 2× 5.4 grams servo's die daar inzitten trekken echt geen 300mA ;)

is idd geen optie voor in een charter met dikke standaard servos.

janneman zei:
In 3 minuten antwoord op mijn vraag, dat is snel.

Jan

Op dit forum is dit heel normaal aan het worden, hoor! Je krijgt hier nauwelijks de tijd om op een vraag te antwoorden :( :wink:

@Joost,

Als het zo licht moet worden zou ik het eerst zonder converter proberen: de meeste typen mini-ontvangers werken op een spanning van net iets meer dan 3 Volt (de FP R123FA zelfs op 2,5Volt!!). Het enige, wat goed uitgetest moet worden is of de ontvanger nog voldoende stabiel werkt als de Lipo-spanning bij de ondergrens begint te raken!

Back