ontvanger kapot?

• Topicstarter Topicstarter easy2
  • Startdatum Startdatum
E

easy2

Guest
ik heb laats bij een crash van m'n rc(automodel) de helft van m'n antenne verloren. hierna had ik nog ong 15 meter berijk. ik heb er nu een nieuw draadje van precies dezelfde dikte en lenkte aangesoldeert. hierna had ik een berijk van ong 3 meter...

daarna heb ik het soldeer weer een paar keer heet gemaakt, vloeibaar dus, om te kijken of het contakt mischien niet goed was, en telkens als ik dat deed varieerde het berijk van 3 tot ong 7 meter...

doe ik iets verkeerd? of is mijn ontvanger einde oefening?
alvast bedankt

gr easy

als het mijn ontvanger zou zijn zou ik hem tussen de bankschroef zetten
ik heb nooit zin om een model te verspeelen waaraan gesoldeerd is de ontvanger kost nog altijd minder als het model zelf .

het klopt wel dat als je je ontvanger soldeert dat je dan minder bereik krijgt ik zelf heb er geen elektrotechnishe verklaring voor, maar ervaring wel.

je kan proberen om een even lang draadje op je pintplaat te solderen. of hem even weg te brengen.

Groet Robo

Als je een antenne goed soldeerd is er niets aan de hand en geeft dat geen merkbaar verschil in de ontvangst.

De antenne zit immers ook op het printje gesoldeerd

Als de antenne middendoorbreekt, zou ik hem helemaaal vervangen, en niet 2 halve aan elkaar verbinden.

Zorg er voor dat de antenne exact even lang is als vroeger.

Werkt het nu nog niet naar behoren, dan is er meer aan de hand.

Er zal bij de crash inderdaad wel meer met de ontvanger zijn gebeurd dan alleen het defekt raken van de antennedraad. Een bereik van 15 meter overhouden met een halve antennedraad is namelijk wel erg weinig.

Bij het solderen van de antenne moet men niet te lang blijven doorstoken met de soldeerbout. Vaak gebeurt dit wel en gaat er een onderdeel van de ingangskring stuk. Daarna is er inderdaad slechts een bereik van een paar meter over.

ik heb de nieuwe draad ook op de print gesoldeert en even lang als de originele draad gemaakt. stond idd beetje onduidelijk in mijn eerste post.
ik ben bang dat het laatste wat corrien zij is gebeurt, dus dat word een nieuwe ontvanger. zijn die goedkope dingen van conrad wat? anders haal ik zo'n futaba ontvanger, die schijnen ook goed te zijn.
iig bedankt voor de hulp!

gr easy

Mijn ervaring is dat bij een crash het kristalvoetje sneuvelt of het kristal.

ik had er een sanwa src-2322rs inzitten, ik heb er nu tijdelijk een futaba ontvanger inzitten(die het overigens al ong 4 jaar goed doet) van een andere rc. Maar die werkt gewoon goed met mijn sanwa zender. ik ben nu bij 2 winkels geweest en in allebij die winkels hadden ze die futaba niet, en dan de goedkoopste 40 euro, wat mij erg duur lijkt.

gr easy

ik zie nu dat de print van de sanwa net zo breed en nog langer als de buitenkant van de behuizing van de futaba is. of zecht dat verder niets? hoe zijn die ontvangers van conrad? of moet ik daar helemaal niet aan beginnen? anders kan ik net zo goed een zenderset van sanwa of futaba halen, dat kost 54 euro, en een losse sanwa ontvanger 40,95.

gr easy

Je kunt met je Sanwa zender in principe elk merk/type AM-ontvanger aansturen. Er zijn echter wel kwaliteitsverschillen, wat terug te vinden is in de prijs. Zowel de Futaba als de Sanwa zijn aardig duur (40 euro is een normale verkoopprijs), maar hebben kwalitatief erg goede ontvangsteigenschappen. De Conrad ontvangers ken ik niet, veel kans dat dit ook Sanwa's zijn.

aha, bedankt voor alle info! weet iemand anders hier iets, of heeft iemand ervaring met de conrad ontvanger?

3x een ontvanger (27 Mhz-AM) terug gestuurd ivm slechte ontvangst.
Je krijgt waar naar je geld bij Conrad.

ok dan weet ik genoeg. die regelaars van conrad(gelukkig niet zelf ervaren) zijn ook al verschrikkelijke ellende dingen. hoewel ik er nu een servo van conrad in heb zitten die het uitstekend doet... ma goed.
allemaal bedankt voor de hulp!

gr easy

Ik weet niet waar je vandaan komt en/of bij welke winkelier je de besturing hebt gekocht, maar er kan altijd wel even gekeken worden of de oude ontvanger nog te repareren is...

ik woon vlak bij conrad, en daar heb ik hem ook gekocht, maar volgens hun kun je niet doormeten of er wat kapot is omdat het allemaal zo klijn is...

maargoed, ik heb bijna een(nieuwe) ontvanger, dit keer een futaba, omdat ik er ook 1 in een andere rc heb zitten, en die doet het al jaren.

gr easy

Back