ontvanger lipo raptor 90

Zit me te verdiepen in de ontvanger lipo voor in de raptor90.
Nu was mijn vraag hoeveel mah gebruiken jullie zoal, hoelang vlieg je er dan mee en hoe kom je uit met je zwaartepunt?

Nu heb ik gekozen voor de align ds610 servo's op de swash, deze verbruiken wat meer stroom als de bls'en.
Mijn voorkeur gaat uit naar lange vliegtijden, daar ik nog niet zozeer het ultieme 3d vliegen in de vingers heb.

Hardcase lipo's vind ik zelf eigenlijk wel een mooie oplossing, heb gezocht en vond dat ze eigenlijk nog lichter waren dan de normale.
Of heb ik het mis?

Samengevat: wat adviezeer jij, qua gewicht en mah?
afgestemd op boven genoemde specificaties en wensen.

Mvg Rick

De Raptor is al een wat zwaardere heli,ontvanger lipo van ongeveer 2000Mah is voldoende houd wel rekening dat je wat vaker moet laden(denk na een vlucht of 5/6).
Wat Daantjo heeft 5000Mah kan ook maar dit is wel een zwaar pakket en jou heli is al zwaar dus misschien ergens in het midden gaan zitten qua Mah's.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik 2200Mah Lipo's op mijn 700's.
Hiermee kan ik 4 vluchten maken voordat ik me ongemakkelijk ga voelen.
Maar het is maar zelden dat ik meer vluchten maak op een dag.

Ik gebruik 2200Mah Lipo's op mijn 700's.
Hiermee kan ik 4 vluchten maken voordat ik me ongemakkelijk ga voelen.
Maar het is maar zelden dat ik meer vluchten maak op een dag.

Ik heb een 4300mah op mijn 700N > daarmee is de heli ook mooi in balans en daarmee kan ik zeker 6 a 8 vluchten maken.

Ik heb een 3000mah op mijn 600N > daarmee is ook deze heli mooi in balans en daarmee kan ik zeker 5 a 6 vluchten maken.

Ik heb ook lichtere pakketten gebruikt zoals Walter > 1800 tot 2500mah maar daarmee voelde ik me nooit zo safe.

Hoi allemaal... Op mijn Raptor 90SE:
Een 2S2P 3000RX Flightpower lipo (3000mA) onder de tray voorop. Daarboven op had ik mijn ontvanger en Futaba 601 gyro instel boxje netjes op een plastic plaatje liggen. Flightpower 8A regulator voorop boven de nickservo op klitteband. Throttle Jockey Pro rechts verticaal ertussen. Perfect in balans.
Daarbij maakte ik 4 vluchten van 7 minuten (9252 op swash). En nog ruim pep in de lipo....

Voordeel van deze batterij hiervan is dat regulator met 2 lijnen werd gevoed (niet echt nodig met S9252's maar ja.......En lekker zwaar.... ;-)

Als je licht wil koop je gewoon een Compass Odin 90 of een Align T-Rex 700

Back