Ontvanger met of zonder satelliet

Hallo mede hobbyïsten,

Ik moet voor mijn nieuwe heli ( 450 size) een ontvanger aan gaan schaffen . Nu is er keuze uit de gewone ontvangers maar er zijn ook ontvangers met een gekoppelde satelliet (ook twee antennes).

Dus of een standaard ontvanger met twee antennes,
Of een ontvanger met satelliet waardoor je vier antennes hebt voor de signaal ontvangst van je zender.

Graag jullie advies of mening wat ik het beste kan aanschaffen.

Mvg Rick

Voor betrouwbaarheid van je verbinding is een hoofd ontvanger met een satteliet (waarbij de antennes loodrecht op elkaar staan, beter dan een enkele ontvanger.
Voor meer info over dit lees (in het engels) dit van Spektrum.
Spektrum RC

Succes.

Hallo mede hobbyïsten,

Ik moet voor mijn nieuwe heli ( 450 size) een ontvanger aan gaan schaffen . Nu is er keuze uit de gewone ontvangers maar er zijn ook ontvangers met een gekoppelde satelliet (ook twee antennes).

Dus of een standaard ontvanger met twee antennes,
Of een ontvanger met satelliet waardoor je vier antennes hebt voor de signaal ontvangst van je zender.

Graag jullie advies of mening wat ik het beste kan aanschaffen.

Mvg Rick

Voor een 450 heli, die je meestal dicht bij vliegt vanwege het formaat, is een ontvanger zonder sataliet al voldoende. Als je een carbon frame hebt kan het wel helpen omdat zo'n carbon frame het signaal kan tegen houden. Dan kan de sataliet aan de andere kant om het signaal betrouwbaarder te ontvangen. Mocht je de ontvanger mooi vrij kunnen monteren, bv in een schaalromp, dan is een sataliet minder nodig.

De nog niet zo lang in gebruik zijnde 2.4 GHz apparatuur werkt met korte antennes. Zowel voor de zender als ook voor de ontvanger. Satellieten komen er niet aan te pas.
Oh nee.
Check dan even de Spektrum RC website en dan o.a. de AR7000 die zonder satteliet niet eens werkt en de AR6200 bijvoorbeeld.

Back