Ontvanger pack opladen, waarmee?

• Topicstarter Topicstarter badmuts20
  • Startdatum Startdatum
B

badmuts20

Guest
Hallo luitjes,

Ik heb een ontvanger accu aangeschaft van 4 cellen (had misschien bij nader inzien een 5 cellen kunnen nemen, maargoed).
Nu heb ik hier dus geen lader voor.
Vroeger had ik een lader waarmee ik accupacks en zender en ontvanger tegelijk kon opladen.
Nu heb ik dus weer een brandstof model aangeschaft en heb dus alleen maar een ontvanger accupack welke opgeladen moet worden.

Nu is de vraag:
Waarmee kan dit?

Alvast bedankt,

Badmuts20

badmuts20 zei:
Waarmee kan dit?
Badmuts20

Hi,

It depends on your budget. Je kunt lekker goedkoop een Robbe lader 5r kopen (ongeveer EUR 20), maar dan heb je geen automatische afslag en zijn de laadstromen vast ingesteld per uitgang. Je moet dus altijd even rekenen aan jouw accupack en ze niet vergeten van de lader af te halen.
Persoonlijk ben ik liever lui en stel ik de laadstroom graag zelf in, waarna ik wacht op de delta-peak afslag. In deze categorie apparaten kun je het qua budget zo gek maken als je wilt, maar voor een goede instapper is de volgende mijn persoonlijke aanrader:
http://www.rrelektronics.nl/xpeak3.htm

Groet,
Jeroen.

Beste badmuts,

Over dit onderwerp is in dit forum al heel vreselijk, ontzetten veel geschreven :wink:. Er bestaan dan ook heel veel verschillende laders. Als je alleen maar je ontvanger accu hoeft te laden dan is het niet erg zinvol om een super de luxe computer lader met heel veel toeters en bellen te kopen. Wil je er ook alle andere accu's die je hebt er mee gaan laden dan wordt een dergelijke lader wat aantrekkelijker.
Dat is dus het eerste wat je voor jezelf moet gaan bepalen. Dan moet je eens goed in je portemonne kijken. Is de bodem in zicht, of zit er nog een flinke bedekking overheen? Met andere woorden hoeveel geldt heb je en wat heb je er voor over?
Er zijn vele vrij goedkope laders die voor het meeste eenvoudige laadwerk zoals het laden van een simpele ontvangeraccu prima geschikt zijn. Wat ik wel met enige klem aanraad is dat je een lader koopt die automatisch detecteerd of de accu vol is (delta piek detectie). Dan is de kans op (perongeluk) overladen heel erg klein en zal je accu het langste mee gaan.
Lees DIT artikel eens door als je meer wilt weten over het gebruik en laden van NiCad accu's. Heb je NiMH accu's dan moet je DIT artikel ook lezen.
Succes en veel plezier.

hoe laad je , je zender dan op?
Kan dat dan niet met dezelfde lader?

@updraft
Dat is dus ff de vraag heb ik voor deze 4 penlites (want meer is het niet) zo'n mega lader nodig?

@Ernst Grundmann
Ik besteed liever iets meer geld aan iets degelijks. Maar niet aan iets overbodigs wat ik toch niet gebruik.
Ik heb opzich alleen een lader nodig welke mijn onvanger accu op kan laden.
De beide accu types zijn bij mij bekend. Ik heb vroeger eletro gereden.
Maar toch mooie stukkies tekst. :wink:

@Bertus
De zender baterijen zijn niet zo snel leeg. Ik heb hier een lder van GP liggen welke elke baterij apart oplaad en dus elke batterij tot zijn maximum vol pompt.

Ik heb zelf deze gezien bij rcshoproal maar ik wete niet of het wat en of ik voor dat geld beter iets anders kan kopen.

e5_8.jpg

losse cellen in een zender geven op korte of lange tijd heftige problemen.
Ik weet niet of je vaart rijd of vliegt.
Maar losse cellen vragen om moeilijkheden
Dus cellen solderen en een gewone 20 euro lader kopen van robbe of graupner of zo iets.
Deze kosten heb je er snel uit :?

mini lader 2 van conrad kost 9,95

laad zender via de ingang van de zender

en laad accu packs

met overbelasting beveiliging enz enz

genoeg voor dit soort werk

@Bertus
Het beteft hier dus een accupack. :lol:

@Cheeta
Over welke heb je het dan? Heb je toevallig een linkie want als ik op www.conrad.nl kijk dan staan er geen laders bij modelbouw.

Bij Conrad klik je aan de linkerkant onder het hoofdstuk Batterijen & accu's op "Laadapparatuur en toebehoren". Er opent dan een nieuw vernster aan de linkerkant en dan kan je kiezen uit diverse laadapparatuur zoals Snelladers, Solarladers, Loodacculaders en zo nog een heel stel meer. Ik denk dat je daar zeker iets bruikbaars tussen zult vinden.

Ha goed nieuws 8)

Ik moet morge voor me werk naar Nieuw Vennep. Dus op de terugweg even langs de 2 broers rijden in Bussum :P

Die zullen wel een ladertje voor me hebbe liggen 8)

Toch bedankt voor jullie reacties :thumbsup:

Back