ontvanger packs

Ik heb gezocht op het forum en kom niet uit de volgende vraag.

Voor de ontvangeraccu (5 cells) bij een brandstofauto zie ik een maximale capacitiet van de cellen tussen de 1400 en 1600 mAh.

Er bestaan ook (race) packs die opgebouwd zijn uit bv 4300 of 4600 mAh cellen.

Volgens mij zie ik geen verschil in ontlaadcurve.

Wat is nu de reden dat er niet die hogere caoaciteit gebruikt wordt, dan kun je toch weer langer rijden zonder de accu op te laden?

Bedankt voor de reactie?

Hoi,

ik ben geen autorijder, maar dnk wel het antwoord te weten.

Je haalt volgens mij twee dingen door elkaar, je hebt het over ontvangerpacks en accu's met hogere capaciteitswaardes (4300 e.d.)

De tweede accu's noem je zelf ook al race pack's, daar heb je dus het verschil. Het een is een ontvangerpack, het ander een aandrijf-pack voor de motor.

Een ontvangerpack verzorgt ook de stroom voor de servo's, maar die verbuiken doorgaans veel minder dan een motor die wordt aangedreven door een accu.

Grtz,
Menno

hoe hoger de cap. hoe zwaarder en groter de accu.

ook trekken zware servo's meer ampere dan kleine of minder sterke servo's

mvg Hans

Hoi,

ik ben geen autorijder, maar dnk wel het antwoord te weten.

Je haalt volgens mij twee dingen door elkaar, je hebt het over ontvangerpacks en accu's met hogere capaciteitswaardes (4300 e.d.)

De tweede accu's noem je zelf ook al race pack's, daar heb je dus het verschil. Het een is een ontvangerpack, het ander een aandrijf-pack voor de motor.

Een ontvangerpack verzorgt ook de stroom voor de servo's, maar die verbuiken doorgaans veel minder dan een motor die wordt aangedreven door een accu.

Grtz,
Menno

Menno, ik snap wat je zegt maar.....

waarom niet een ontvangerpack maken van de cellen die gebruikt worden voor die racepacks?
5 van die cellen en je hebt een ontvangerpack van 6 volt met bv 4300 mAh dat is toch meer als de 1600 mAh die ik nu heb, toch

Kijk nog eens goed, de cellen van je 5 cell accupack, zijn kleiner dan de cellen in je stickpack.. die in je stickpack zijn Sub C cellen, die in je ontvangerpack zijn 2/3A cellen dacht ik....

Kijk nog eens goed, de cellen van je 5 cell accupack, zijn kleiner dan de cellen in je stickpack.. die in je stickpack zijn Sub C cellen, die in je ontvangerpack zijn 2/3A cellen dacht ik....

en waar moet hij die accu kwijt als het om een 1:10 of 1:8 gaat????

Dat had ik over het hoofd gezien, top bedankt!!!

Back