ontvanger R-114F van Futaba

Futaba maakt prima apparatuur. Het is betrouwbaar en werkt goed. Deze ontvanger is ontworpen voor gebruik in onder andere Slow- en Parkflyers. Dus modellen die niet zo ver bij je weg gaan. Het kan dus zijn dat de reikwijdte van deze ontvanger kleiner is dan zijn grotere broers, hou daar wel rekening mee!
Even bij de firma Q. in P. gekeken, daar kost hij €47,90, zonder kristal. Kristallen kosten bij hen €17,30. O ja, er moeten kleine kristallen in!

wow, ik had niet gedacht dat ie zoveel zou kosten. Eigenlijk wou ik deze ontvanger kopen, omdat m'n andere ontvanger (6 kanalen) in een andere vlieger ingebouwd zit. Ik zal er wel iets op vinden, zodat ik die er terug uit krijg. Zo kan ik hem van vliegtuig verwisselen.

Bedankt voor de informatie!!!

CORRECTIE !!!!

Gewone kristallen gaan hierin.

Ik heb 3 van die ontvangers en doen het prima !!!

grtz
Nickos

@ Nickos
Wat voor zender gebruik jij Nickos? Ik gebruik een FF9 met Schulze en nu die nieuwe Berg ontvanger waar iedereen zo enthousiast over is, ik ben redelijk tevreden over die twee en zeker indoor maar buiten heb ik in bepaalde hoeken een tikje. Heb jij dat ook met die Futaba? Ik wist tot dat ik dit las nog niet eens dat Futaba kleine ontvangers maakte anders had ik er wel een gekocht in plaats van een indoor ontvanger.

Hoi,

Dit is um:

afb19173.jpg

Heb weinig problemen met deze zender.
Heel soms een klein tikje, maar die zijn te verwaarlozen.
Het zijn prima ontvangertjes voor niet al te vel geld!

Grtz
Nick

nickos zei:
CORRECTIE !!!!

Gewone kristallen gaan hierin.

Ik heb 3 van die ontvangers en doen het prima !!!

grtz
Nickos
Waarschijnlijk heb jij de oudere versie. In de nieuwe ontvangrs van dit type moeten de korte kristallen. Op diverse websites op het internet is dit terug te vinden. Een voorbeeld tekst: "The new Micro R114F receiver adds a new category to the Futaba range. Designed for Paris fly and small electric aircraft this high quality receiver weighs only 10.9g with case and crystal and 7.5g without. Short crystals minimize the size and weight."

Dit staat er bij Robbe.de

RECEIVER R-114 F 35 MHZ A-BAND
1-F0977
To order:
€:50,30
€:41,75

Ultra-compact, lightweight 4-channel FM receiver with end-mounted servo sockets.
Designed for use in indoor, park-fly and slow-fly models, hand-launch gliders and other mini and micro models. With short aerial.

Specification:
Channel spacing: 4.00 Weight: 10 g
Channel spacing: 10 kHz Dimensions: 32.8 x 20 13.5 mm
Voltage: 4.8 - 6 Volts current: 6 mA
current: 6 mA

Groetjes, Jan

Back