ontvanger tamiya tg10

• Topicstarter Topicstarter annoying
  • Startdatum Startdatum
A

annoying

Guest
hallo
dit is mijn eerste post op dit forum
ik ben sinds een paar dagen de trotse eigenaar van een tg10 mk1
de auto had een jaar of 7/8 stil gestaan maar was naar 2x trekken aan (goed nieuws)
toen de auto nog niet draaide werkte de servo's (gas rem en stuur) perfect, maar toen ik hem probeerde met de motor aan ...
hij sloeg compleet op hol stuuruitslag op max gas op max
niet goed dus
na zoeken zag ik dat zijn antenne achter de ontvanger zat weg gestopt
toen hem probeerde eruit tefrunikken molde ik mijn antenne
kan ik nu met alleen een ontvanger tekopen hem maken of zit er meer achter
al vast bedankt voor de nuttige tip's
m.v.g mark
(compete noob)

Waarschijnlijk is de ontvanger accu niet goed meer, of de batterijen van het receiver pack leeg.
Probeer eerst eens nieuwe batterijen of een ontvanger accu

Ik ga er even vanuit dat het hier om een Am of FM ontvanger gaat, iig met een lange draad dus. Deze zijn eenvoudig opnieuw te solderen of zelfs te vervangen met een vergelijkbaar stuk draad.

Mocht je soldeer ervaring hebben of iemand in de buurt die dat heeft kun je dat zeker proberen.

Heb je er een foto van ?

Als 2de optie zullen vrij veel mensen nog een ontvanger hebben liggen. Je moet weten of het AM of FM is en welke frequentie.

na zoeken zag ik dat zijn antenne achter de ontvanger zat weg gestopt

Dat is niet een kwestie van lang zoeken maar een kwestie van niet de manual gevolgd te hebben want daar staat in hoe de de nieuwe auto startklaar moet maken.

Waarschijnlijk is de ontvanger accu niet goed meer, of de batterijen van het receiver pack leeg.
Probeer eerst eens nieuwe batterijen of een ontvanger accu

heb hem gestart met nieuwe batterijen (die andere waren min 7 jaar oud dus niet goed meer

Je moet weten of het AM of FM is en welke frequentie.

hoe kan ik dat zien/vinden

grtz mark

ps manual zat er inderdaad iet bij maar ik heb hem wel al gevonden op het net

Trek het kristal eruit maar ik denk als je het antennedraadje oplost door weer aan elkaar te solderen of een geheel nieuw draadje op (ongeveer) dezelfde lengte te solderen aan de print en netjes met een antennebuisje op de auto monteren het geheel weer gaat werken.

ik heb de ontvanger eruit gehaald en mijn antenne zit nog vast op mijn print plaat dus ik vermoet dat het breukje ietsje verder in de kabel zit ik zal er wel een nieuwtje aan (laten) solderen
ik heb nog even gekeken naar die kristallen maar ik kan niet zien of dat am of fm is
ik hoop dat het opgelost is met een nieuwe antenne kabel
nog bedankt voor de info

"keep you posted"

grtz mark

Back