ontvanger van een ander merk, werkt dat?

hallo,

Mijn ontvanger is kapot dus die moet ik sowieso vervangen.
als zender heb ik een Cougar PS3
radio-cougar-sabattini-car-ifhss.jpg

nu vroeg ik me af of ik een spektrum ontvanger in mijn auto kan zetten waarbij ik gewoon mijn oude zender kan gebruiken

Nee, de zend protocollen zijn verschillend tussen de 2 merken. Spektrum ontvangers werken alleen met DSM, DSM2, of DSMx. De PS3 heeft geen van de 3, maar iets wat IFHss heet.

over spectrum weet ik niets maar bij mijn 40 mhz fm zender kan het wel.
echter niet met elke ontvanger dus ik zou het wel eerst proberen als het kan.
anders heb je een ontvanger waar je niets aan hebt

oke leo bedankt voor de info.

@henk: ik helemaal geen 40 mhz (wel gehad) en nu ik weet dat t niet kan ga ik gewoon weer voor de oude ontvanger

hallo,

Mijn ontvanger is kapot dus die moet ik sowieso vervangen.
als zender heb ik een Cougar PS3
radio-cougar-sabattini-car-ifhss.jpg

nu vroeg ik me af of ik een spektrum ontvanger in mijn auto kan zetten waarbij ik gewoon mijn oude zender kan gebruiken

Of je zender zend niet dat kan toch ook !!!!!!!! :confused:
mvg
Frederik:D

Of je zender zend niet dat kan toch ook !!!!!!!! :confused:

nee want mijn ontvanger is nat geworden en vraag me niet hoe :p

ik heb trouwens nog een ontvanger gevonden die er wel op past (dan bedoel ik de linkse, de rechtse is de "standaard" die ik nu ook al heb):

2010385834.jpg

Laatst bewerkt:
de linkse is geen ontvanger he. dat is een zendmodule. de standaard zenderkes en ontvangers van associated zijn identiek aan die van jou.

AssoPS-33Radio.jpg

ik heb trouwens nog een ontvanger gevonden die er wel op past (dan bedoel ik de linkse, de rechtse is de "standaard" die ik nu ook al heb):

2010385834.jpg

oke want ik vind die draden van mijn ontvanger nogal lang dus nu hij toch kapot was dacht ik ff 1 met een kort draadje te vinden

wat doet een zendmodule?:???:

Ik zet al mijn geld in op ...... zenden, vermoed ik.
Maar met de zendmodule zend je dus signalen naar de ontvangsmodule
door deze communicatie onderling kun je een servo aansturen, dat kan zowel een stuur servo zijn als een gas/rem servo en het is zelfs mogelijk om een esc (=regelaar voor electromotor) aan te sturen.

dat wordt nog een uitdaging om een ontvanger te vinden denk ik..
met een beetje zoeken kan je zender-sets vinden voor ongeveer dezelfde prijs als 1 ontvanger.

Ik ben ook al een maand op zoek naar een zender die normaal geprijsde ontvangers heeft!

bij elke RTR auto krijg je tegenwoordig een zender, hebben jullie thuis ook inmiddels een collectie aan zenders?

Pak een tandenborstel en een beetje wasbenzine en poets het printplaatje in de ontvanger op. Bij het nat worden ontstaat een oxidatielaag die geleidend is maar zich makkelijk weg laat poetsen.

En de volgende keer dat je merkt dat je ontvanger (of andere elektronica) na een rit nat geworden is, pak een bakje met wat rijst erin, maak je ontvanger open en leg het in het bakje met rijst. Het vocht word als het ware 'opgezogen' door de rijst en je hebt een grotere kans dat die het overleeft ( of het weer gaat doen)

Ik heb een ontvanger van Futuba gevonden en die werkt met S-FHSS en de Cougar zender werkt met I-FHSS en omdat die spectrum protocollen ook veel op elkaar lijken vroeg ik me af of futuba en Cougar dan ook samen kunnen?

Back