Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ik gebruik de ar6200 ook in m'n zwever en die doet dat inderdaad goed,Hoi.
Zal jouw even mijn persoonlijke mening geven:
Ik vlieg al jaren met 450 size heli's.(KDS450SV Carbon) Tevens ook in schaalmodellen ingebouwd.
En ook al jaren gebruik ik naar volle tevredenheid een Spektrum DX6i zender.
Hierbij gebruik ik de Spektrum AR6200 ontvangers.
Die zijn voorzien van een satteliet ontvanger.
Kan je volmondig en ongelogen zeggen dat het gebruik van die Spektrum AR6200 ontvangers in al mijn heli's 1 van de beste keuze was die ik op heli-gebied heb gemaakt.
Ik vlieg dagelijks met mijn heli's en ook nog eens behoorlijke ver van me af.(je zou het voor de gein eens moeten zien)
Storingen heb ik NIET.
En vertrouw volkomen op de combinatie van DX6i en AR6200 waarmee ik al jaren vlieg.
Het is dan ook geen enkel probleem om een AR6200 ontvanger met satteliet te kunnen plaatsen in je 450 heli, want het formaat laat dat toe.
Vr Gr Erwin
nee, het zal een originele spektrum ontvanger worden. Heb die orange ontvangers al gezien bij hobbyking maar ik ken niemand bij ons in de club die ze gebruikt en ik ga het ook niet riskeren.:lol:Die ontvangers van HobbyCity gebruik ik ook.
Maar dan in mijn elektro boten...........
Mocht het onverhoops een keer fout gaan dan crasht een bootje minder hard dan een heli.
Zou met een 450 size CP heli wat al snel een 300 euro waard is aan onderdelen en elektronika toch echt geen 'kloon' ontvanger in steken.
En al helemaal niet in een 500 size.
De keuze is aan een ieder.
Maar ik raad de Topic starter toch echt de keuze van een 'kloon' ontvanger AF in zijn heli.
Tenzij het een omgebouwde Walkera HM-UFLY FP heli betreft ofzo.
Gewoon een originele ontvanger van Spektrum gebruiken en je bent maximaal gewaarborgd voor het vrij zijn van eventuele storingen.
Wie wil dat nou niet? (en al helemaal wat betreft vliegende apparaten zoals heli's en vliegtuigen)
Vr Gr E
Hier zat ik eigenlijk op te wachten, ik wou voor een ar 6200 gaan maar met een 450 ga je toch geen km ver gaan vliegen.Ik heb in mijn Trex 450 de AR6100e ontvanger. Is ruim voldoende. Nog nooit storing gehad en eigenlijk al eens veel te ver weg geweest. De ontvanger is heel ligt en makkelijk te plaatsen.
Kun je een full range ontvanger kwijt dan kun je daar uiteraard ook voor gaan.
Dan ga ik deze in m'n 450 steken , thanks.Ik ben inderdaad als eens flink ver gegaan maar de 6100e is blijkbaar een goede ontvanger. Ook in verschillende vliegtuigen heb ik deze gehad zonder ooit maar iets van storing gehad te hebben. Met de heli blijf ik veel dichterbij, anders zie ik hem toch niet meer.
Eigenlijk was de heli bedoeld om volgende winter indoor te vliegen, dus dat zit wel snor denk ik.Toch nog even mijn input:
Het kan goed om er een AR6100 in je heli te steken.
Maar.......waarom niet voor maximaal gaan?
En er een AR6200 met satelliet in te zetten?
Een AR6100 wordt veelal gebruikt om een 250 size CP heli aan te sturen.
Dat soort heli's vliegt men namelijk ECHT nooit ver weg.(formaat gewoon te klein voor, hoe goed je ogen ook mogen zijn)
Maar zal je zeggen dat je een 450 size CP heli toch wel erg ver weg kunt laten joekelen hoor.
Dat de insteek van ver weg vliegen er nog niet is, lijkt mij een verkeerd uitgangspunt om dan toch maar een AR6100 indoor ontvanger in je 450 size heli te plaatsen.
Want......wellicht vlieg je over een aantal maanden wel een paar honder meter van je af.
Ik vertel je dit, omdat ik precies hetzelfde deed.
Stak er voorheen ook een AR6100 ontvanger in,(lekker klein) maar kwam er na een tijdje achter dat ik steeds verder weg ging vliegen.(dus de heli steeds verder van me vandaan)
Vond daar de AR6100 ontvanger niet 'veilig' en betrouwbaar genoeg voor.
Want.......het blijft hoe dan ook een indoor ontvanger.
Mocht je wijfelen aan mijn verhaal..........
Check dan eens voor de gein op verschillende Forums hoeveel gasten er daadwerkelijk met een AR6100 ontvanger in hun 450 size heli's vliegen.
Zal je tegenvallen, want je kunt ze op beide handen tellen vermoed ik.
Je zult absoluut goed rond kunnen vliegen met een AR6100 ontvanger.
Dat spreek ik echt niet tegen.
Maar........je hebt de ruimte genoeg op een 450 size heli om een AR6200 met satteliet te kunnen plaatsen.
Waarom dan niet voor maximaal gaan, en toch een indoor ontvanger op je 450 size CP heli zetten? (je weet tenslotte nu nog niet wat je vliegkunsten zullen zijn in de nabije toekomst)
Maar...........doe je ding en spreek je mettertijd wel weer.
Vr Gr E
PS: en dan toch nog even dit:
Er wordt zoveel geschreven en zoveel mensen zoveel meningen.
Niets mis mee, maar zou als ik jou was wel wat zaken eruit filteren.
Er wordt namelijk ook vaak beweerd dat een 450 size met wat meer wind slecht te vliegen valt, ofdat de heli te klein en te licht is van formaat om ver van je vandaan te vliegen.
Als ik zulke verhalen lees, dan heb ik wel bedenkingen hoor.
Het is dat je te ver weg woont, maar ik vlieg al dik 5 jaar met 450 size CP heli's.
En vlieg ze hard en knetters hoog. (dik 200 meter is de ongelogen waarheid) Je mag komen kijken!
Ben een echte F3C vlieger en vind hard en hoog vliegen persoonlijk erg leuk om te doen.
Probeer je alleen maar te zeggen: zoveel mensen en verschillende meningen: haal er voor jezelf het beste uit.Want aan het end van de rit kom je er toch zelf wel achter wat voor jou het beste werkt.Door schade en schande heet dat.
Mja, Horizon-Hobby/Spektrum noemt het toch een 'parkflyer receiver', dus wel meer bereik dan je binnen nog zou hebben maar ze geven geen bereik op.[...]
Stak er voorheen ook een AR6100 ontvanger in,(lekker klein) maar kwam er na een tijdje achter dat ik steeds verder weg ging vliegen.(dus de heli steeds verder van me vandaan)
Vond daar de AR6100 ontvanger niet 'veilig' en betrouwbaar genoeg voor.
Want.......het blijft hoe dan ook een indoor ontvanger.
Ik kan me vergissen, maar de satelliet dient als backup antenne wanneer de ander mogelijk in de schaduw van een carbon frame of accu zit, hetgeen het zignaal kan dempen of blokkeren. Het probleem is zou niet het bereik maar 'shadowing' zijn.Mocht je wijfelen aan mijn verhaal..........
Check dan eens voor de gein op verschillende Forums hoeveel gasten er daadwerkelijk met een AR6100 ontvanger in hun 450 size heli's vliegen.
Zal je tegenvallen, want je kunt ze op beide handen tellen vermoed ik.
http://www.modelbouwforum.nl/forums/newreply.php?do=newreply&p=2119059
Je zult absoluut goed rond kunnen vliegen met een AR6100 ontvanger.
Dat spreek ik echt niet tegen.
Maar........je hebt de ruimte genoeg op een 450 size heli om een AR6200 met satteliet te kunnen plaatsen.
Waarom dan niet voor maximaal gaan, en toch een indoor ontvanger op je 450 size CP heli zetten?