Ontvanger voor meerdere modellen.

Mooi hoor jorrit , maar kun je de voeding van de ontvanger dan niet beter aansluiten op de laatste servo?op de plus en de min van de laatste servo? dan zit je niet met 2 lange draadjes die bij de batterij vandaan komen.

Wartexx zei:
Mooi hoor jorrit , maar kun je de voeding van de ontvanger dan niet beter aansluiten op de laatste servo?op de plus en de min van de laatste servo? dan zit je niet met 2 lange draadjes die bij de batterij vandaan komen.

Dit is schematisch getekend. Houdt niet in dat het in werkelijkheid zo lang hoeft te worden. :)

ontvanger krijgt 'voorang' op de servo's. Lijkt me wel zo'n veilig idee als er een servokabel gebroken is, dat dan niet meteen alle servo's zonder power zitten.

maar het kan natuurlijk wel.

Hrmz, eens even denken... Model is al gauw 100 euro, 5 x servo 75 euro, motor 150 euro, accu 15 euro... Gemiddeld modelletje zonder ontvanger is dan 340 euro. Zou ik dan 24 euro besparen door er 15 euro goudstekkers in te stoppen ipv een ontvanger van 39 euro (Robbe-Futaba RX600, ercmarket.com)? IK iig niet ;)

Groetjes,

Ton.

voor een boot kan je het wel proberen hoor, bovendien kan je dit ook voor meer dan 2 modellen gebruiken :)

bovendien is het leuk om er ff over na te denken... :wink:

ontvanger van 39 euro (Robbe-Futaba RX600,

Ja, kijk, laat ik nou alleen dure dubbelsuper ontvangers gebruiken...

Het blijft een afweging......die mag iedereen voor zichzelf maken.

Ik ga hier toch even mee aan de slag.

Johan

Dus als je crasht is er ook gelijk een dure dubbelsuper ontvanger naar de maan :wink: ,
Ik denk dat je zoiets het best kan gebruiken in afstandsbestuurbare trucks die dingen gaan niet hard en hebben een veel kannaals ontvanger nodig , perfect!

Back