Ontvanger/zender setup bereik database?

Hoi,

Is het misschien een ideetje om een database te maken met werkende setups en dan doel ik voornamelijk op Ontvanger zender setups met de maximaal behaalde afstand.

En daarbij dan ook nog eventueel type video zender.

Vele komen tot 3km maar het wil bij mij nog niet zo. 800m max met diverse ontvangers.
Assan is tot nu toe het meest ver gekomen 800m met op dat moment een lage resolutie/trage besturing. (6ch korte antenne ontvanger met Vtx 15cm ernaast.)

Opstelling zelf inmiddels verbeterd. Wat meer afstand tussen Vtx en Rx maar heb er nog weinig vertrouwen in. Op de grond behoorlijk onbetrouwbaar en wat moet je daar dan mee in de lucht.

Kansje op wederom gezeur over max afstanden en boosters maar ik vind dat betrouwbaarheid toch voorgaat.

SMC16 heeft op een tijdelijk zwevertje al bij 300m problemen gegeven.
Zat wel alles op elkaar gepropt.

Bv:
Zender: Graupner MX16S
Mode PCM
Ontvanger: Graupner SMC16 PCM
Antenne lengte Origineel of verlengt.
Video Transmitter: Fatshark 25mW 5.8GHz
Eventueel extra gemeten bereik bij gebruik van signaal versterkers.

Grondbereik goed signaal/zwaksignaal Line of sight. Goed sturende servo's of al haperingen en moeten richten met de antenne. (0-500 ) (500-1000 ) ( 1000-1500 ) (1500-2000 ) 2km+
Afstand volgens GPS in vlucht. (0-500 ) (500-1000 ) ( 1000-1500 ) (1500-2000 ) 2km+

Ik kaart het maar aan, ook al weet ik dat het heel erg van de situatie afhang maar misschien is het uiteindelijk wel te middelen.

Laatst bewerkt:
Zender ......... mx12 graupner .35Mhz
Ontvanger. ....c19 graupner.35Mhz
Bereik . .........1km originele antenne lengte.verlengt 1x 1,5km.
plaatsing .......op de staart vd easystar regelaar cc25 motor 16/15/06mega.
Video ............2,4 ghz immersion

Ik ben geen laagvlieger maar op de terugreis niet direct op je afvliegen maar een rondtrekkende beweging maken dan ziet de ontvanger de zender nog ,en heb altijd mijn zender antenne op het model gericht kan bij storingen hem nog goed houden [recht omhoog ]
Anders tikken op mijn hoogteroer.

Laatst bewerkt:
Kansje ja, maar wij zijn wel de enige die een ontvanger ook daadwerkelijk tegen zijn grenzen aan drukt. En het bereik wat wordt opgegeven door de fabrikant niet altijd is wat ze zeggen.

Dus voor de overige ver weg vliegers zoals Zwevers en jets kan het ook handig zijn toch?

En anders gewoon niet reageren en topic schoon houden.

Goed idee en ik durf niet meer zo goed om redenen die Frank aangeeft.
Ik kan geen Immersion betalen namelijk en ben erg bang voor de aanval uit kamp zuid.

Als er off topic gereageerd gaat worden hier dan wordt dat gewoon verwijderd.
Lijkt me een zinnig topic om te kunnen delen wat betrouwbare setups zijn en waar de grenzen liggen.

Ik denk dat we toch een beetje op moeten passen met wat er hier geplaatst wordt, Danny.
Als er iemand post dat hij met zijn frsky 3 kilometer gehaald heeft, of een 7 watt booster gebruikt heeft,
dan kun je wachten op de trompetten, want voor je het weet zijn de ridders weer in aantocht. ;)
En dan is et weer oorlog.

Voor nu dan maar even houden op originele ontvangers zonder boosters oid.

En voor het makkelijke stond er een stuk verderop een spotter te kijken op die afstand met een zender in de hand die gelijk geprogrammeerd is en op hetzelfde kanaal zit zodat hij hem kan overnemen op zicht. (voor 35MHz vliegers) ;)

Laatst bewerkt:
Daarom dat het keuze lijstje ophoudt bij +2km. Kennelijk hebben de meeste al moeite zat om die afstand te halen. Tegen de tijd dat je genoeg kennis en ervaring hebt om verder te kunnen dan heb je deze database niet meer nodig.
Het is toch wel zinnig om te weten wat de prestaties zijn van een DX8, of T8FG of 35MHz apparatuur in combinatie met andere VTX apparatuur op het toestel. Bijvoorbeeld omdat de dx8 al ophoudt bij de 1km (meen ik mij te herinneren) en er met de futaba al weleens +2km gehaald is.

Voor de duidelijkheid ga ik nog eens op een bult staan bij mijn werk.
En aldert of een andere vlieger de ontvanger in de gaten houden op 20 km afstand.
De bult is maar 35 meter hoog maar een test is altijd leuk .

Ook zal ik nog een keer mijn pmr porto,s testen ,dat is ongeveer 10mlw op 433Mhz.
Ik denk dat ik zelfs daarmee wel een 2 a 3 km haal zonder obstakels er tussen .
Met een 0,5 watt kom ik nog 15km ver op spraak dan naar een repeater.
Ik denk dat vermogen met je rc toch word overschat ,geen storing op je ontvanger is veel belangrijker en wat storing kost je echt afstand.

Pz mijn beste afstand met minimaal vermogen is van assen naar Kroatië met 2,5 watt in ssb.
Geen rc wel spraak op 21Mhz dacht ik .

ik heb hier een ROBBE FX18 standaard vermogen PCM 35mhz
met verlengde antenne op ontvanger (is nu +/- 204 cm)
heb hier 3KM mee gehaald waarbij ik niet 1 glitch heb gemerkt
ontvanger is een R319DPS (erg goede ontvanger)
video bevrc 2,4ghz 500mw

bewijs [URL="
21-AP with EZosd first tests on robbe charter 3KM flight - YouTube[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Back