Ontvangerdraadje van de regelaar afgerukt :(

Hee,
Ik heb een conrad reg 68/54 bec regelaar voor in mijn bootje.
Eén probleem: het ontvangerdraadje is afgebroken..
Nou weet ik niet waaraan ik de drie draadjes weer moet solderen..
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt.
Greetz, Stijn

Foto van setje hoe ik het gekocht heb:
/http://www.xs4all.nl/~focused/shockwave/8.jpg/

JA, ik heb een klote camera! :(
Kan echt totaal niet van dichtbij fotograferen (sony cybershot 7,2 Mega Pixel)..
Waar een rood cirkeltje omheen staat zit een soldeer contact.
Op het grootste contact (waar het grootste rondje omheen staat) moet (+) .

Laatst bewerkt:
Hi Stijn,

Misschien kan je even een foto posten dan kunnen we zien hoe het eruit ziet.

P.S.: De Revo is goed aangekomen hoor :)

Rood =plus
Zwart/bruin = min
de overgebleven draad is de signaaldraad.

Zonder te weten welk merk ontvanger je gebruikt, kan ik de volgorde niet zeggen, maar waarschijnlijk zit de rode in het midden.
Controleer even aan de hand van een servo, die ook in je ontvanger past, waar de andere draden thuishoren.

Door het lipje voorzichtig op te tillen, kun je de stekkertjes er richting draad weer uittrekken en de afgebroken stukken draad eruit halen,
Buig de beide terkontlastings stripjes open, soldeer de draad weer op z'n plek en knijp de trekontlasting weer dicht.
Wees zuinig met het soldeer tin, als je er dikke klodders op maakt zullen de contacten niet meer in de stekkerbehuizing passen....

Groeten, Jan.

jan als ik het goed begrijp is de draad van de regelaas afgerukt en niet het stekkertje van de draad.

@ stijn
stuur even een goede duidelijke foto van de regelaar dan kunnen we kijken waar het draadje thuis hoort.

gr jaimy

Hi Stijn,

Misschien kan je even een foto posten dan kunnen we zien hoe het eruit ziet.

P.S.: De Revo is goed aangekomen hoor :)

Mooi dat de e-revo netjes is aangekomen ;)
Ik ga zometeen even een foto maken van de soldeer contacten waar de draadjes op moeten.

Fijn dat er al weer veel bij zijn die me willen helpen!

Laatst bewerkt:
Jan als ik het goed begrijp, is de draad van de regelaar afgerukt en niet het stekkertje van de draad.
gr jaimy

Ojee!

Dan wel graag een foto van de printplaat, waar de componenten herkenbaar zijn, niet eentje van de behuizing.

Raar dat alle drie de draden eraf liggen; ik trek 'altijd m'n regelaar aan de kabel uit de boot, gebeurt nooit wat mee...

(geintje)

Groeten, Jan.

Mooi dat de e-revo netjes is aangekomen ;)
Ik ga zometeen even een foto maken van de soldeer contacten waar de draadjes op moeten.

Fijn dat er al weer veel bij zijn die me willen helpen!
Ja en waar blijft dan de foto he
Batterijen eerst opladen soms
mvg
Frederik En Jan mijn vrouw trekt de stofzuiger snoer ook altijd aan de draad uit de stekker hoor

hallo

en ik dacht dat die van mij daar een pattent op had om stekkers met het snoer uit het kontakt te trekken
blijkt dus niet zo te zijn

groetjes raf

Dat is dus schijnbaar 'n "madammen"kwaal :-)

Ook het koffiezetapparaat en de waterketel ondergaan deze behandeling.

"Kapotte" apparaten hebben héél vaak last van 'n snoerbreuk.

Back