Ontvangerpack GP 3300 mAH laden met 1c door servodraadje (t.b.v. Baja 5b)?

Ik ben aan het knutselen en heb twee vraagjes:

Vraag 1

Ik heb een ontvangerpack gemaakt voor mijn HPI Baja 5b ss met 5 x GP 3300 mAH cellen (matched). Ik laad het pack met 1c.

Ik heb nog een aan/uitschakelaar met draden liggen om te plaatsen tussen accu en ontvanger. Aan één zijde bevindt zich een extra laadbus. Als de schakelaar op "uit" staat, dan kan ik laden via de laadbus, als de schakelaar op "aan" staat, dan werkt de laadbus niet en wordt de ontvanger gevoed. Dat is wel zo veilig.

De laadbus is aangesloten met typisch servodraad met een servo stekkertje aan het einde.
Kan ik zonder problemen de GP 3300 met 1c laden via de extra laadbus door dat dunne draadje? De lengte van de laadkabel aan de lader-zijde (Ultimat 14) is circa 40 cm.

Vraag 2
De Baja heeft een afgesloten electronica box van kunstof. Het mooiste zou zijn als ik een waterdichte stekkerdoorvoer maak, zodat ik eenvoudig van buiten af mijn laadkabel kan inpluggen. Zo voorkom ik dat er een stekkertje uit bungelt en hoef ik het rubberen afdekdopje van de box niet te gebruiken (daarmee voorkom ik weer kans op inwateren etc.)Heeft iemand hier ervaring mee?

Alle tips zijn welkom!

Waarom maar je er geen tamiya stekker aan zodat je die in het standaard gat van je radiobox kan prikke om hem te laden????

om twee redenen, ik heb de ruimte onder de deksel nodig voor mijn electronica (o.a. RObbe duo switch, dat is een onhandig grote printplaat) en ik loop dan het risico, dat wanneer ik ga laden en de schakelaar staat nog op aan, ik mijn electronica beschadig.

Met 1C is het denk ik net iets te gortig, met 0,5 C moet het zeker kunnen en is ook voldoende voor de delta-peak afslag.

Dank je. Ik heb gisteren het accupack gesoldeerd en voorzien van de draden. Ik ga deze week laden op 0,5 en kijk hoe warm de draden worden en het pack zich houdt.

Ik kies dan voor 5mv/cell, en een veiligheidsafslag van 2 uur en 20 minuten

Back