ontvangst probleem of servo probleem?

@ Darkfire ik heb in de reciever box de esc en de servo omgewisseld idd!

@ N.P.S ik heb hem een PB gestuurd

bedankt voor jullie hulp :)

Deze klacht klinkt heel erg als een rotte stuurpotmeter, die moet worden vervangen. Ga niet proberen er kontaktspray o.i.d. in te spuiten, want dan verdwijnt de klacht even en komt later verhevigd terug.

Als de zender nog binnen de garantie valt moet je 'm samen met het aankoopbonnetje inleveren bij je winkelier, die 'm dan bij de desbetreffende importeur laat repareren. De wettelijke garantietermijn bedraagt 24 mnd binnen Europa.

Tegenwoordig zijn er meerdere importeurs voor Traxxas op de Nederlandse markt actief, dus het is op voorhand onduidelijk waar de zender vandaan komt. Uiteraard kan je winkelier hierop antwoord geven. Vermoedelijk is dit óf RC-Connect óf ProModels, die beide hun eigen garantiewerk verzorgen. Een derde mogelijkheid is nog Multiplex en dan kun je voor garantie bij mij terecht.

Buiten de garantie kun je de zender uiteraard nog steeds bij je winkelier inleveren voor reparatie of zelf insturen. Op de site van Multiplex (MULTIPLEX Modellsport GmbH & Co.KG) kun je bij 'Serviceadressen' mijn gegevens vinden.

Ik heb nog een andere zender liggen 27mhz met knuppeltjes ik ga als ik thuis ben eventjes die proberen en kijken of dan het probleem is opgelost. als het probleem niet is opgelost kan ik er dus vanuit gaan dat het een storing is. is het opgelost dat zit de fout in de zender. Corrien nog bedankt voor jou goede uitleg waardeer het :).

Laatst bewerkt:
probleem is nu definitief. ik heb een 27mhz zender gepakt een andere van mijn nitro auto en nu doet alles het normaal.. Dit weekend maar is even terug naar de winkel :)!

Moet je niet je ESC opnieuw installeren als je van kanalen wisselt? Ik moest dat namelijk wel destijds met mijn MERV

Hoi,

Inderdaad, de zender is stuk. Mijn overbuur heeft hetzelfde voor gehad.

Na lang zoeken hadden we het probleem gevonden. Gelukkig had ik nog een traxxas zender over, opnieuw gebind en probleem opgelost.

Is intussen 3 weken geleden opgestuurd vanuit de winkel.

De winkelier wist al te zeggen dat dit garantie was.

Dus, terug naar de winkel ermee. Met je servo is zeker niets mis !!!

grtjs

Back