Ontvangstprobleem oplossen bij fvk Kamelot

Vliegt er iemand met een Kamelot? zo ja met welke ontvanger en op welke manier is de antenne geplaatst?
Dit toestel heeft namelijk een hoop ontvangstproblemen, waarschijnlijk door al het Carbon dat er inzit. We hebben al 3 verschillende ontvangers geprobeerd waaronder een pcm van Futaba maar die springt dan in failsafe en dat is ook niet handig. tx is ff8

Dus als iemand zelf met dit of gelijkaardig toestel vliegt en hij ondervindt geen problemen gelieve dan te schrijven.

Groeten Val

Heb je de antenne in de staartboom liggen? Waarschijnlijk zit daar een redelijke hoeveelheid carbon.

In m'n F5B heb ik de antenne vrijwel direct naar buiten gebracht. Tot nu toe geen problemen hiermee gehad. Oh ja, de ontvanger is een schulze 835.

Uiteraard aan de buitenkant op de bovenkant schuin naar de staart, ook al links en rechts onder de vleugel. ook met de motor af of aan is het het zelfde .zelfs vrij dichtbij kan hij soms plots een tik krijgen bij het aanduiken...

Misschien helpt het als je de antenne zo'n 20 a 30 cm los laat hangen. Bij F3B/F3J modellen werkt dit heel goed.

Het is voor iemand uit de club, Hij kreeg de raad om te onderzoeken of er wel degelijk nergens carbon op carbon of metaal kan wrijven aangezien de romp van binnen vol zit.

Toch al bedankt voor het meedenken. Als hij van mij zou zijn dan zou ik dat probleemke der snel uithalen. :wink: toch voor aspach :)

Heb je toevallig de ontvanger tussen de motor en de regelaar geplaatst?
Dit geeft n.l. dezelfde storingsverschijnselen.

hallo Val
Wij hebben na veel problemen succes gehad met de DS19mc in pcm mode.
Maar weet natuurlijk niet of dat bij jou gaat ivm specifieke pcm modes van graupner
Maar dat was de enige ontvanger die we vonden ,na een jaar niet hebben kunnen vliegen ,met een F3b model van wegen de Carbon in de romp
succes jan

Ik gebruik tegenwoordig de smc14 in mijn f3b model (= Radical, romp EN vleugel vol koolstof)
Er steek een staaldraad van 50 cm uit de staart, diameter 0.3 mm.
Tijdens wedstrijden, de WK en nationale wedstrijden geen probleem gehad tot nu toe. ( staan dan soms wel 20 zenders tegelijk aan !)

ontvanger

Back