Ontwerp-Bouw-Vlieg Challenge

In dit topic gaan 'JaW' en ik de voort gang van de 'challenge' bij houden.

Vorige en eerste challenge was het maken van een combat vliegtuig met 10 grams motor:
full
full

Was leuk begin, maar was een beetje in het water gevallen...:lol:

Onze nieuwe challenge houdt in:
- kleine jet
- max 24 gram aan motor(en)
- moet lijken op bestaande jet

De deadline is vast gesteld op 9 april 2011. Dan moeten de vliegtuigen vlieg klaar zijn.

Trouwens voel je vrij om reacties te plaatsen of om mee te bouwen en/of foto's te posten;).

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn plannen tot nu toe:

een Russische Jet met 2 motoren, waarschijnlijk Su-27.
2x 18-11 1800kv 10 grams motoren, 2x 4x4" GWS propellers, 2x 6A ESC Plush, en 1x Nano-Tech 3S 460mAh 25-40C LiPo.

eerste tekeningen, op depron,

45cm span
70m lengte

1300kv 23gram motortje,
7x6 prop
15Amp esc
800MAH 3S
2x hxt500 servo's

2a4qnwh.jpg

update F16

ohn1ba.jpg

2qxvkll.jpg

wrkxec.jpg

2mpim8n.jpg

2s16gdv.jpg

119szlu.jpg

1z9qpt.jpg

lichtgewicht elevons,
holle carbonstaaf, ge-epoxied in elevon,
rietje word in romp gelijmd,
hele constructie word vrij sterk en spelingloos,

Gaat lekker snel Gerard:o
mooie setup heb je daar! Leuk systeem met die rietjes.

span: 61 cm
lengte: 93 cm
ongeveer 90 W aan vermogen
Laatste render:
full

Pfft wat gaan jullie hard;)
Ik ga een Mig-29 bouwen. Setup:
2100 kV motor
18A ECS
2X htx900 servo

De accu moet ik nog even kijken wat ik daarvoor ga verzinnen, in ieder geval een 3S.

Even een vraagje voor jullie allebij: gaan jullie full fuse bouwen of niet?

Nee, denk niet, misschien een intake eronder, wil hem zo licht mogelijk houden

had al geprobeert te 'skinnen' op groter model, maar dat was gigantisch mislukt,

en jw, voeg me ff toe op msn

elevons in de romp ge-epoxied, nog wat verstevingen eromheen en dan is dat klaar,

ook maar gelijk de rest van de romp gesneden :)

Al gemaidend, ging redelijk goed, na mooie opgooi rondje gevlogen, raakte gedesoriënteerd en toen kwam die nose down in de grond terrecht, beetje tape en daarna 2e poging,
vloog gelijk zonder te trimmen recht door, alleen bij meer als 60% throtle kreeg die torque roll, dus even kleine prop, klein beetje repareren, en kleurenschema zodat ik hem ook echt kan zien,

vloog echt grappig

gaat snel zeg:O, 3d model is af:
full
full
full
full

Als het lukt thrust vectoring, en richtings-roer met de motoren. Morgen even laten plotten op A0:rolleyes:.

Trouwens als er mensen geïnteresseerd zijn in de bestanden(solidworks 3d-model of tekening als dwg of pdf) zal ik kijken of ik ze ergens kan uploaden.

in de staat zoals die nu is,

4 vluchten gehad, waarvan 1x op het neusje gekomen, dus ziet er beetje raar uit,
de verf is van Revel, uit zoon klein potje, werkt echt heel goed op dit zwarte depron.

heb nu dualrates. vliegt leuk zonder wind :)

camera doet wel raar

2crv7es.jpg

Su-27 Flanker

Inmiddels is het toestel klaar om geverfd en getest te worden maar hier nog een aantal gemiste foto's (ik was lui:yes:).
full

Hier ligt de set up al op de tekening. Wel makkelijk zo'n plotter op het werk :).
Uitgesneden:

full

Lijmen van de luchtkanalen van motoren:
full

Ik had nog meerdere foto's gemaakt, maar deze foto's waren nogal vaag. Morgen even nieuwe foto's maken evt. filmpje van totale set-up:

Apparaat is gelijmd met lijm op aceton basis van action, hotglue en PU bruis lijm.

Back