Eindelijk was het weer een beetje aardig, althans in de morgen.
Om een uur of twee werd het toch wat koud en begon het zelfs te regenen.

Maar de Mini-DLG heeft gevlogen.
Het ging best aardig. In het begin wat zoeken naar een redelijke trimming.
Dit is aardig gelukt. Een klein beetje lood op de neus, 4 gram. Het model laat zich goed werpen. Met een DLG-worp vanuit stilstand zonder te draaien, gewoon het model achter je houden en gooien, bereik je een aardige hoogte. Schat zo'n 20 meter.
Om het model rechtuit te laten vliegen moest er een stukje lood aan de rechter tip worden getaped???. Vreemd want ik had de vleugel toch echt gebalanceerd. Sturen wilde het model alleen goed naar een zijde. Je raad het al de vleugel was een iestsie verdraaid bij het bespannen, niet meer dan enkele millimeters. Ook was de vleugel aan die kant iest hol geworden en dat helpt natuurlijk ook niet echt. Na het verwijderen van het loodje van de vleugel en een klein beetje minder instelhoek begon het model wat beter te vliegen. In ieder geval ging het sturen een stuk beter.
Rond ons veld staan bomen en deze veroorzaken nogal wat turbulentie en dat merk je goed bij zo'n licht modelletje. Ook wil de wind het model erg gemakkelijk mee nemen en moet je niet te ver meewind vliegen. Zakte de wind een beetje in, ging het direct een stuk beter. Ik heb nog niet de vluchten getimed. Eerst de handel maar eens goed afstellen.
Maar ik heb al zeker een vlucht van 2 minuten plus gemaakt

. Tijdens een "windstilte" pakte het model na een redelijke worp wat thermiek en schroefde heel vlot naar een meter of vijftig.
Bij thuiskomst de vleugel onderhanden genomen en deze is nu best goed vlak. Ook gelijk de antenne weggewerkt in de vleugel. Deze hing nog los uit de romp. Bij het gooien wikkelde de antenne zich vaak om de staartboom wat het zwaartepunt weer verknalde.
Binnenkort weer verder en kijken of de aanpassingen het gewenste effect hebben.
Groeten
Frans
@Theo,
Heb jij al een pakkende naam voor je creatie verzonnen?