Jaja,
die 35cc is het best bewaarde geheim van MVVS.
Ik ben blij dat de motor eindelijk de ruimte krijgt. 21000 rpm kan ook nog goed. Voor hogere toeren moet je pylon technieken gaan toepassen, en het big-end iets uitruimen naar een speling van 0.05mm. MVVS heeft standaard maar 0.02mm speling, en dat is te weinig voor superhoge toeren. het oliegehalte moet dan eveneens omhoog, naar 22 of 25%. Niet te bang, dit kost geen vermogen. Als je rond de 20000 blijft hoeft dit natuurlijk niet.
Uitruimen doe je door een rolletje korrel 200 schuurpapier te maken, en dat strak in het big end te draaien. Door nu de drijfstang met de wijsvinger rond te draaien ruim je de boring iets op. Dit gaat beter, en blijft ook beter in lijn dan met een ruimer. Dus niet het schuurpapier draaien, wand dan kan het lager scheef uitgeruimd worden.
De passing controleer je door een smalle strook standaard 80 grams printerpapier te snijden. Als je dit voor de kruktap legt, en je drukt de drijfstang erop, dan mag het niet schoon afsnijden, maar met een rafelige rand.