Ontwerp verslag van de ERRV Grampian Defiance in LEGO

Als het mag wil ik hier een verslag bij gaan houden van het ontwerpen van de Grampian Defiance met het door mij gebruikte LEGO Cad programma.

Nadat ik het ontwerpen van de FAIRPLAY-33 achter de rug had en ik op de stenen zat te wachten ben ik op zoek gegaan naar een nieuw schip dat mij leuk leek om te gaan ontwerpen op de computer en wellicht ooit in echte stenen te gaan bouwen. Ik heb ondertussen al een schip af, een hollandse kustvaarder genaamd FIONA.

Op dit moment ben ik dus bezig met het ontwerpen van de Grampian Defiance

2-image.jpg

Een schip dat als thuis haven Abberdeen heeft.

Waarom vraagt u zich af. Ten eerste omdat ik dit een mooi schip vind. Vooral de boeg vind ik er gewoon stoer uit zien. Ten tweede (en dat is niet geheel onbelangrijk) staat er op de website van North Star shipping een voor mij zeer bruikbare PDF met het Dekplan. Helaas zullen de kleuren niet exact hetzelfde zijn om dat die simpel weg niet door LEGO geleverd worden. De romp wordt dus knal rood ipv oranje/rood en de opbouw wordt beige ipv creme.

Ik ben al lekker op weg en heb tot nu toe het volgende resultaat:

Grampian Defiance wip 3 by Konajra, on Flickr

Als dit verslag ergens ander hoort te staan dan mag een van de moderators het verplaatsen en verontschuldig ik mij voor het ongemak.

wordt vervolgd....

Hallo Konajra,

Ziet er bij voorbaat al goed uit.
Ik ga je zeker volgen en hopen dat het net zo mooi woord als je Fairplay.

Groetjes Dries

Volgens mij ben je niet meer te stoppen.......maar dat is niet erg,hebben wij wat om te volgen!!

ps.Van die coaster willen we wel een plaatje zien.......

gr,Herman

een kleine update

zoals te zien is de binnenkant van de romp nog helemaal leeg.
Daar komt natuurlijk nog een frame in, maar laat dat nou net niet het leukste zijn om te ontwerpen. Dat deel schuif ik dus steeds voor me uit.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi hoi

Ziet er mooi uit zo op het eerste gezicht toppie hoor,
Maar heb een vraagje ga je dit ook bouwen uit lego ?
Kan het natuurlijk mis hebben maar zweven er niet een aantal blokjes ?
bouw zelf zeer veel met lego maar voornamelijk hijskranen, ben momenteel bezig met een PTC kraan met een hefvermogen van ruim 16 kilo
Hoop het gouw te hooren.

Groetjes Muddy (Tji-chan)

Er zweven inderdaad een aantal blokjes. maar zoals gezegd is het ontwerp proces nog lang niet klaar. Er moet nog een technic raamwerk in komen waarop alles vast komt te zitten. Mijn excuses voor de late reactie maar ik was in Keulen. Daar heb ik vier dagen met mijn zes Lego schepen gestaan tijdens Lego Fanwelt.

IMG_1369 by Barman76, on Flickr

Het is even stil geweest maar ondertussen ben ik begonnen met de bouw.
Het grote werk zit er op. Nu nog alle details plaatsen en natuurlijk de schoorstenen, mast en 3 davits.

grampian Don WIP by Konajra, on Flickr

wordt vervolgd.....

Elke keer weer knap hoe je dit van standaard bouwstenen voor elkaar krijgt.

(Ik vond vroeger mijn geveerde sturende voorwielaandrijving van technisch lego al een uitdaging (van voor lego met een differentieel uitkwam, bochten alleen mogelijk op zeil :mrgreen:))

Back