Beste forumgenoten,
Vanmiddag was ik met mijn Trex600 aan het vliegen en tijdens het maken van een hoge bocht viel ineens zonder waarschuwing de motor uit. Gelukkig had ik wel eens wat autorotatie landingen gemaakt op de sim en kon ik hem goed neerzetten zonder schade. Ik kan alleen nog niet de oorzaak achterhalen. De setup is een Kontronik Pyro600 met een Castle ICE100 regelaar. Hij vliegt op 6S. De ontvanger wordt gevoed dmv een separate BEC en een 2S lipo. Heb de logfile uitgelezen maar kan daar geen gekke dingen in vinden.
Het auto cut off voltage staat op 3,2V/cel. Hij zou dus bij 19,2V moeten ingrijpen. Aangezien hij op Soft Cut out staat zou hij dan de boel terug moeten regelen. In de grafiek zie ik niet dat de spanning onder deze waarde komt. Ook de temperatuur en stroom zijn niet gek hoog. Het ingangssignaal van het gas (vlieg hem in governer mode) blijft ook hoog.
Na de landing heb ik alles gecontroleerd en alles werkte weer. Daarna eerst de schrik weggedronken met koffie en toen een verse accu eraan om een proefvluchtje te maken. Helaas bleek toen ineens de ontvanger (Futaba R617FS) zijn binding met de zender (Futaba T14SG) verloren te hebben. Ik kon hem wel weer opnieuw binden. Nooit eerder meegemaakt dat hij de binding spontaan kwijt was.
Iemand een idee wat het kan zijn? Heb zelf een theorie met nog wat vraagtekens.
De ontvanger heeft gehaperd en hierdoor is het gasssignaal kort (kleiner dan 1 seconde, dat is de samplefrequentie van de logfile) weggevallen. Hierdoor gaat de motor uit. Echter zodra hij weer terugkomt zou de motor weer moeten gaan optoeren, Hoewel hij de softstart pakt zou je dit wel moeten kunnen zien aan een toename van de stroom. Dat is hier niet het geval.
Misschien zijn er hier mensen die hier ook ervaring mee hebben (gehad)
Vanmiddag was ik met mijn Trex600 aan het vliegen en tijdens het maken van een hoge bocht viel ineens zonder waarschuwing de motor uit. Gelukkig had ik wel eens wat autorotatie landingen gemaakt op de sim en kon ik hem goed neerzetten zonder schade. Ik kan alleen nog niet de oorzaak achterhalen. De setup is een Kontronik Pyro600 met een Castle ICE100 regelaar. Hij vliegt op 6S. De ontvanger wordt gevoed dmv een separate BEC en een 2S lipo. Heb de logfile uitgelezen maar kan daar geen gekke dingen in vinden.
Het auto cut off voltage staat op 3,2V/cel. Hij zou dus bij 19,2V moeten ingrijpen. Aangezien hij op Soft Cut out staat zou hij dan de boel terug moeten regelen. In de grafiek zie ik niet dat de spanning onder deze waarde komt. Ook de temperatuur en stroom zijn niet gek hoog. Het ingangssignaal van het gas (vlieg hem in governer mode) blijft ook hoog.
Na de landing heb ik alles gecontroleerd en alles werkte weer. Daarna eerst de schrik weggedronken met koffie en toen een verse accu eraan om een proefvluchtje te maken. Helaas bleek toen ineens de ontvanger (Futaba R617FS) zijn binding met de zender (Futaba T14SG) verloren te hebben. Ik kon hem wel weer opnieuw binden. Nooit eerder meegemaakt dat hij de binding spontaan kwijt was.
Iemand een idee wat het kan zijn? Heb zelf een theorie met nog wat vraagtekens.
De ontvanger heeft gehaperd en hierdoor is het gasssignaal kort (kleiner dan 1 seconde, dat is de samplefrequentie van de logfile) weggevallen. Hierdoor gaat de motor uit. Echter zodra hij weer terugkomt zou de motor weer moeten gaan optoeren, Hoewel hij de softstart pakt zou je dit wel moeten kunnen zien aan een toename van de stroom. Dat is hier niet het geval.
Misschien zijn er hier mensen die hier ook ervaring mee hebben (gehad)