onvoldoende recht om te plaatsen?

Hallo mensen op deze plek,ik wilde een vraag stellen op de plek techniek en electronica,maar ik heb onvoldoende recht ,daar een vraag te stellen ,dus doe ik het hier maar .Hopelijk weet iemand mij voor te lichten over Hardsolderen en direct dan de vraag:moet je altijd voor metaal een dure zilversoldeer staaf kopen of kan een goedkopere van een andere stof ook werken.Bij voorbaat hartelijk dank voor je inzet.Gr.frans.

Laatst bewerkt:
En, ook belangrijk: Voor welke toepassing wil je solderen? Voor bijvoorbeeld stoomleidingen is zilversoldeer bijna een 'must', zeker als je een installatie met hoge(re) drukken wil maken.
Maar een paar stukjes messing staf aan elkaar solderen, voor de mast van een schip of zo, wat niet zoveel kracht te verduren heeft... Kun je met elektronicasoldeer doen.

dank bij voorbaad,ik heb 2mm metaal bij de gamma gekocht en wil daar een kromme kachelpijp op vast lassen(solderen) moet wel tegen hoge hitte kunnen,omdat het dient,als afvoer voor een startende turbine op een rug van een zwever,die anders schade krijgt bij het opstarten,maar bij het vliegen geen hinder van de warmte heeft.Het vliegt natuurlijk zonder deze kachelpijp.hartelijke groeten,fr.

Volgens mij kan je dat allen lassen of met klinknagels (popnagels) vastzetten. Solderen is hier vrijwel zeker niet mogelijk. Misschien dat hardsoldeer kan maar daar heb je veel warmte voor nodig.

Techniek en electronica is een deel in de FAQ, alleen bepaalde mensen hebben daar toegang. Het FAQ deel is geen plek voor discussies maar een kennisdatabase dat we vrij willen houden van discussies.

Voor de duidelijkheid is dit ook geen elektronica vraag maar een onderwerp voor verlijming en constructie. Verlijming & constructie | ModelbouwForum.nl

Back