Onze cat gtx-500

• Topicstarter Topicstarter Wouter Voorberg
  • Startdatum Startdatum
W

Wouter Voorberg

Guest
Ik en mijn vriend hebben samen een cat gemaakt,maar zijn vergeten een bouwverslag te maken!(oeps)
Dus dan maar de specificaties(schrijf ik het goed?)
Lengte 70cm een outboardmotor gtx-500 een 35amp regelaar en 8cellen. Deze boot is van cor-cell!!!!!! Dit is materiaal wat net zo licht is als piepschuim maar sterker dan hout!!
Ik vraag het maar aan jullie maar is 1590gram zwaar?
touwens dit catje gaat ongeveer 30 km per uur. Is dit hard voor zo'n bootje? in de outboard zit trouwens een standaard 7,2 volt graupner speed 500.

Reageer alsjeblieft!

grt Wouter

30 km per uur hard,, nee,,

1590 gram licht?? niet echt,, mijn eco van 36cm weegt 583 gram, mijn cat van 50cm lang weegt 700 gram, mijn eco van 50cm weegt 643 gram,,

dus licht nee niet echt,,

cor cell?? vertel daar is meer over / foto?? en hoeveel weegt je romp leeg??

ik denk dat je beter toch met triplex en balsa kan bouwen,, niet 3mm dik triplex maar 0,6mm bv

www.xtremercboats.com kan je heel veel info op vinden ;)

maar ben benieuwd naar de fotos?

@ cheeta, je moet het wel vergelijken met een boot van hetzelfde formaat he, anders is het altijd te zwaar. :wink: ik vergelijk mijn cat ook niet met een cat die op 240 cellen vaart..

mijn zelfbouw cat is ook 70cm en 23cm breed. Deze heeft een gewicht wat licht rond de 1400 gram. Ik vaar op 12 cellen met een 700 neodym motor en een robbe navy 570 regelaar (70A, maar kan ook 90A aan is gebleken).
Dus opzich valt het gewicht nog erg mee, zolang je het maar met iets van hetzelfde caliber vergelijkt!

30km/h is tegenwoordig idd niet hard, maar met die motor is dat een keurige snelheid vind ik!

Ik zou ook wel wat foto's willen zien en het gebruikte materiaal..??

grtz jurriaan

jurriaan jij vaart op 12 cellen en weegt dan 1400 gram hun varen op 8 cellen en wegen 1600 gram ;) als jij op 8 cellen zou varen denk ik dat je nog maar 1100 gram +/- zou wegen,, maar ik zou zeggen neem ongeveer de setup van jurriaan aan in die boot ;) dan moet het al stukken beter gaan

heey de boot alleen weegt ongeveer 330 gram

foto's komen nog

p.s. dat spul is vreselijk duur ik heb resten van m'n vader gekregen

trouwens bereid je alvast maar voor op de foto's we vonden het leuk om hem lekker lomp te maken

hehe, lekker lomp? ik ben benieuwd dan, misschien dat ze daarom ook niet echt lekker hard gaat? of is de onderkant wel aardig naar normale proporties?

kom maar op met die foto's :D

jurriaan

Sorry jongens heb ff geen tijd en boot is bij 'm'n vriend dus.... even afwachten

Back