Onze vakantie in Landhaus Kitzblick

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door TC01, 31 jul 2011.

  1. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
     
    Enkele maanden geleden hadden wij zoiets van wat gaan we doen in Juli als we 25 jaar getrouwd zijn. Optie 1 was een feestje voor familie, vrienden en kennissen en de 2<SUP>de</SUP> optie was om iets voor onszelf te doen. Na enkele dagen overleggen met vrouwlief besloten we dan toch maar voor optie 2.

    Via dit forum kwamen we uit bij Landhaus kitzblick. Na wat heen en weer mailen kregen een leuke prijs voor 2 weken volpension voor 3 personen. Afgelopen week ook nog snel een hotel langs de Duitse snelweg geboekt om de reis in 2 te delen. Het is immers vakantie en file rijden kunnen we normaal ook wel. Dus op Vrijdag in de middag rustig aan op weg. Omstreeks 19:30 kwamen we aan in het Mercure hotel. Daar na een goede maaltijd redelijk op tijd naar bed en op Zaterdagochtend omstreeks 08:30 weer rustig aan op weg. Vanaf Ulm was het regelmatig langzaam rijden met soms een snelheid van 60 Km op de snelweg en enkele kilometers verderop dan ineens weer 120-130 Km om even later weer met 60 voort te razen.

    Ergens rond 13:30 kwamen we aan bij Landhaus Kitzblick. We werden daar zeer vriendelijk en gastvrij door Gert en zijn vrouw Esther ontvangen. Wel moesten we nog even wachten voordat we om 15:00 uur ons appartement in konden. Nadat we ons daar geïnstalleerd hadden was het ongeveer tijd om te gaan eten. Gert en Esther hadden dat voor ons geregeld in een bevriend restaurant. Ook dit was allemaal perfect geregeld. Later op de avond zijn we nog even in het barretje gaan zitten waar zo langzaam aan ook andere gasten naar toe kwamen. We hebben daar nog enkele uurtjes doorgebracht waarna het tijd werd voor wat nachtrust.

    Op Zondag morgen na een lekker ontbijtje heeft Gert mij de route uitgelegd naar het plaatselijke modelvliegveld. Daarna samen met mijn zoon een leuke wandeling over de berg en de bergweides gemaakt van ongeveer 1 uur. En daarna weer uitrusten van die inspanning. Die kleine veldpaadjes gaan soms behoorlijk steil omhoog en dat is de eerste dagen behoorlijk vermoeiend.

    Zo omstreeks 13:00 uur ben ik dan op weg gegaan naar het modelvliegveld. Daar zoals het hoort eest eens de kat uit de boom gekeken en netjes aan de plaatselijke voorzitter gevraagd of ik er mocht vliegen. Gert had dit al lang voor mij geregeld, maar ik vind het toch prettig dat tenminste de voorzitter of een ander bestuurslid weet wie ik ben. Man wat hebben ze daar een mooie locatien en een prachtig groot vliegveld. Als er ooit iemand klaagt dat dit veld niet goed is dan kan hij gewoonweg niet vliegen.

    Daarna enkele modellen uit gepakt en vliegklaar gemaakt. Helaas ging de eerste start met de funjet niet zoals gepland. Doordat de prop meenemer iets los zat lukte die niet. Nadat ik deze beter vastgezet had kon de eerste vlucht plaats vinden en die ging nu wel goed. Wel merkte ik dat de hoogte waarop wij waren toch iets van invloed is op het model. Ik had meer roeruitslag nodig om te kunnen vliegen zoals thuis. Ook met de Siren bemerkte ik dit. Daarna nog even de MPX Xeno opnieuw ingevlogen waarop de vliegmiddag erop zat.

    Nu na het eten nog even fanatiek bankdrukken en uitdijen en dadelijk nog even naar het barretje om een pilsje te drinken. Morgen is het op de club niet toegestaan om te vliegen, dus dat respecteren we. Misschien dat we ergens een helling opzoeken, maar ook kijken wat het gezin wil. Er is voldoende te doen in de omgeving.
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2011
  2. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Er is zeker genoeg te doen in de omgeving (ben net een week terug). Luister vooral naar Gert en Esther, ze weten heel veel te doen in de omgeving en zullen je tips op maat geven.

    Tips voor mooie wandelingen: de stausee bij Kaprun en de Hintersee (zuid van Mittersil). Bij de stausee niet de laatste bus naar beneden nemen maar gaan lopen, prachtige wandeling. Mocht je toevallig richting Salzburg gaan moet je even langs hangar-7 van Red Bull. Kost niets en er staat waanzinnig mooi spul binnen.
    Gert wil graag nog naar de Bramberg om te vliegen ;).

    Doe Gert en Esther de groeten en veel plezier nog op je vakantie. Je hoeft je daar niet te vervelen.
     
  3. R!

    R!

    Lid geworden:
    14 sep 2007
    Berichten:
    999
    Locatie:
    Maastricht
    Hey meneer van het goede leven!

    Wat ben jij hip, inetten op reis ;). Leuk om te lezen zo een verslagje. Doet me deugt dat je het naar je zin hebt, geniet er maar lekker van. Beetje wandelen (jaloers op je), biertje erbij, that's life :).

    Maaruh, bankdrukken? hahahahaha, patser :p:p:p

    Groetjes uut Maastreech en tot na de vakantie (wij gaan vrijdag ook eindelijk).

    PS: Bungee heb ik van de week klaargemaakt, voetpendaal erbij en nog een pvc lanceerinstallatie gemaakt (ben eigenwijs ja). Vandaag voor het eerst getest op de funjet en het kraftei, wow! Alle vluchten goed, strak en soepel. Een blijvertje dus :)
     
  4. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Zo, na een uitgebreid ontbijtje vandaag geen vliegen, maar wandelen met het gezin. We gaan de Klammroute lopen en daarna en rondje rond de klammsee. De klammroute is een route via trappen en in de wandvastgezette houten steigers langs een waterval die een diepe kloof heeft uitgespelen in de rotswand.
     
  5. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Vanochtend die klam route gelopen en man wat was dat een prachtige wandeling. mooi om te zien hoe die rivier de rotsen uitslijt. die rotsen zijn soms spiegelglad. Daarna boven om de Klamsee heen gelopen en ergens langs de waterkant op een romantisch bankje gezeten samen met mijn vrouw en zoon. Dat was echt heerlijk genieten van de rust, alhoewel, overal om ons heen gerinkel van die koebellen, waarom kunnen die koeien niet stil blijven staan............................

    Vanmiddag ben ik met Gert wezen hellingvliegen op de nagelkopf

    ik vlak voor mijn vlucht die eindigde met een crash.
    [​IMG]

    De gastheer in actie.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2011
  6. R!

    R!

    Lid geworden:
    14 sep 2007
    Berichten:
    999
    Locatie:
    Maastricht
    Wat een vliegplek, ben jaloers ;). Nog ruimte voor gastvliegers :)
     
  7. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Na gisteren een gezellige avond te hebben doorgebracht in het barretje met een aantal andere gasten zijn we vanochtend op aanwijzingen van Gert naar de Hintersee gegaan. We vroegen ons eigenlijk al af wat die naam moest betekenen. Onderweg kwamen we daar al heel snel achter. We moesten door enkele smalle landweggetjes en over erg steile hellingen. Toen we daar aankwamen bleek al heel snel hoe mooi en stil het daar was. Ook voelden we ons ineens heel nietig, elk gevoel van maat valt ineens in het niet.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ook waren er vele kleine en grotere watervallen.

    [​IMG]

    Deze hadden echter ook een andere uitwerking waardoor je hiervan gebruik moest maken…………………….:rolleyes::rolleyes:

    [​IMG]

    Nadat we daarvan terug waren ben ik nog even gaan vliegen met Gert, hij wilde nog even vliegen met zijn nieuwe pilatus porter en tevens het drop mechanisme uitproberen om parachuutjes af te werpen. Ik heb daar ook nog enkele vluchtjes gemaakt met de easyglider. Helaas heb ik daar geen foto’s van. Wel hebben we enkele foto’s en filmpjes geschoten van Gert zijn model en het afwerpen van die parachuutjes. Die worden misschien later nog toegevoegd.

    Nu zitten we te genieten op het terras van ons appartement. Het lijkt daar wel een kleine vliegshow zoveel luchtverkeer komt hier voorbij. Dit varieert van paraglider, autogiro, helikopter tot ultralight en kleine sportkistjes.

    [​IMG]
     
  8. R!

    R!

    Lid geworden:
    14 sep 2007
    Berichten:
    999
    Locatie:
    Maastricht
    Wil nog steeds mee! Wat een ruimte en bergjes, yahoo.

    Hier nog wat leuks om je bezig te houden:

    Delete your gif?

    <iframe width="425" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/h1Ad-pTJ28o" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> :)
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2011
  9. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
  10. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Blizzard gekrast? hoedoejeda?

    Ik heb nog onderdelen liggen..!
     
  11. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Domme fout, ala beginner, in een bocht met lage snelheid de motor aanzetten.
     
  12. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Vandaag weinig gedaan. Vanmorgen wat gewandeld en geklauterd op diverse plekken op de bergen. rond 12:30 weer in het appartement. Voor de meeste dingen in het dal was het te warm. Voor een wandeling op de gletscher was het toen te laat, en maar goed ook want rond 15:00 uur sloeg het weer om. Van ruim 32 graden naar onweer met veel regen. Wel konden we tot rond 17:30 buiten blijven zitten onder het afdak. Nu zitten we in de wolken en is het zicht bijna nul, alleen een klein beetje richting dal.
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2011
  13. Frank Stevens

    Frank Stevens

    Lid geworden:
    17 sep 2002
    Berichten:
    2.035
    Locatie:
    Soerendonk, het leukste gat van Nederland!
    Hoi Theo,

    leuke blog daar vanuit Tirolerland.
    Enneh... proficiat met jullie zilveren huwelijksfeest!

    Vlieg ze nog daar op die bulten.

    Frank
     
  14. hansbu

    hansbu

    Lid geworden:
    9 okt 2006
    Berichten:
    34
    Locatie:
    eerbeek
    [​IMG]

    Hier kun je goed vertoeven.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  15. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    kijk uit Frank, het is net nog Salzburgerland. Vliegen kun je daar perfect, ik heb al enkele vluchten gemaakt, maar vandaag zal het niet veel geven met vliegen vanwege regen.

    @Hans klopt, daar kun je heel goed vertoeven.
     
  16. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Nog even gecheckt, jammer, geen kamers meer vrij komende week ;)
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2011
  17. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    ziet er fraai uit zeg !
    hoelang heb je totaal ongeveer gereden theo ?
     
  18. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Gisteren was voor ons een regendag, die hebben we doorgebracht door in de vroege ochtend naar het Nationalpark welten te gaan. Echter dachten daar hele volksstammen met toeristen ook zo over. Het is best een mooi museum, maar door de drukte kon je niet op je gemak alles bekijken want iedereen wilde die films wel zien end rukte dan ook ongevraagd op de diverse knopjes. Daarna rond het middaguur maar naar het winkelcentrum geweest. Ook daar was het erg druk, maar we konden de nodige inkopen wel doen. nadat we daar nog een broodje genutigd hadden zijn we weer naar ons appartement gegaan. Hier hebben we zitten genieten van de rust. Wat ook een leuk schouwspel is is het weer, dit veranderd zo snel. We zagen de wolken gewoon met de minuut oplossen, en ineens was het weer helder met veel zon en warmte.
    Vandaag gaan we naar Zell am Zee, daar is vandaag de laatste dag van de Acrobatixx 2011 worldcup voor paragliders. Eens kijken wat die mannen allemaal kunnen met hun paragliders. De afgelopen dagen hebben we al verschillende staaltjes gezien, maar op die wedstrijd verwacht ik nog wel meer te zien.
     
  19. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Gerard, we hebben de trip over 2 dagen uitgesmeerd, en met de bedrijfsbus kun je niet sneller dan 120-130 dus dan duurt het best wel lang. Normaal als ik de andere gasten geloof hebben ze het allemaal in ongeveer 9 tot 10 uur gereden. Het is allemaal makkelijk te doen mits het niet al te druk is op de weg. Op onze aankomst dag hebben we soms met 60 Kmh op de snelweg gereden vanwege de drukte, net geen file, maar wel langzaam aan over behoorlijk grote stukken.
     
  20. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Voor diegene die ook naar de bergen gaan om te vliegen. Doe dat niet zomaar overal. Probeer contact te leggen met de lokale clubs en kijk waar hun vliegen en of je daar ook mag vliegen. Zit er geen club ga dan niet zomaar ergens op een helling staan vliegen. Ondanks dat de boeren je vrije toegang moeten geven op hun weilanden zitten ze toch niet altijd te springen op die rare modelvliegers die hun gras plat trappen. Als je goed kijkt zijn de wandelpaden bijna altijd wel verhard of voorzien van gravel. De boeren hier moeten hard werken en hebben elk grassprietje nodig voor het wintervoer. Ook kun je het op die manier verpesten voor de lokale vliegers, maar ook voor de anderen. Dus als je ziet dat er een boerderij in de buurt is ga dan even langs om te vragen of je daar mag vliegen en volg de aanwijzingen van de boer strikt op.

    En nee, ik heb er nog geen moeilijkheden mee gehad omdat ik altijd netjes ga vragen als ik iemand zie.

    Zo, nu het verdere verslag van vandaag. die paragliding wedstrijd was mooi om te zien, man wat zijn die mensen gek..................

    Op grote hoogte beginnen die aan hun kunststukjes. Dit varieerd van loopings tot twisten en dodenspiralen met tipstrikes aan toe. Gelukkig allemaal wel boven het meer en allemaal hebben ze verplicht een reserve parachute. Hiervan heeft 1 deelnemer vanochtend gebruik moeten maken. Volgens een Colombiaanse deelnemer die naast mij stond omdat zijn lijnen in de war waren geraakt met een helikopter of zoiets........ die reserve chute zag uit als een Nasa wing en werkte op 50 meter hoogte perfect, en die man lande in het water alsof er niks gebeurd was. Ook vond de Colombiaanse deelnemer dat ze niet hoog genoeg konden beginnen, nu maakten ze maar 3 figuren en normaal minstens 5.

    Na die wedstrijd zijn we nog even op het vliegveld van Zell am See geweest en hebben daar op het terras genoten van een tostie en het vlieggebeuren.
    Toen we daar zaten begon het ineens te betrekken en heeft het heel licht gedruppeld. je kan het net geen regen noemen. Nu trekt alles alweer open en wordt het gelijk warm en benauwd. Over ruim een halfuur moeten we weer in het restaurant aantreden voor de warme maaltijd, en dan eens kijken of er ergens iets te doen is met muziek............. en dan onder het genot van een lekkere Weizen luisteren naar de hoempapa muziek.
     

Deel Deze Pagina