Ook als het weer minder is dan ben ik op het veld te vinden

Ook als het weer minder is dan ben ik op het veld te vinden

• JA uitereraard een echte vlieger vliegt zelfs met -10!

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    17

Satoer

Forum veteraan
Na de reacties op het vorige toppic, “MIJN EERSTE VLIEGERVARING”. Heb ik mijn stoute schoenen uitgetrokken en een helicopter vliegclub opgezocht. De club het dichtsbij Zaandam was Purmerend: “Crash” een veelbelovende naam... Het bleek alleen in Katwoude (vlak naast Volendam) te liggen in plaats van Purmerend.
afb437.jpg

Op de site werd aangegeven dat er op zaterdag en zondag tot 18 uur gevlogen werd (door de weeks tot 21 uur). En dat er woensdag avond helicopter lessen zijn. Ze reageren echter niet op mijn mail hierover dus ik was zondag maar naar Katwoude gereden om even te proeven van het “Vliegclub” gevoel, misschien ik daar nog leuke mensen kon ontmoeten en die eventueel nog even naar m’n heli konden kijken.

Na over een stuk weiland vol schapen koeien en stieren gereden te hebben kwam ik bij de vliegclub...
Niemand
423.gif
.
afb440.jpg

De schaapjes
afb438.jpg

Het vliegveld
afb439.jpg

Het Clubhuis
Ook geen degelijke verlichting, dus ik vraag mij af hoe ze woensdag avond helicopter lessen zouden kunnen geven.
Is er een winterstop ofzo??
Weet iemand of er in de buurt van Zaandam / Amsterdam nog leuke clubs te vinden zijn met piloten die niet bang zijn voor een beetje kou? (Dus dat er wel mensen op het veld te vinden zijn?)

Groetjes Michel

michel, bij de meeste clubs is het meerendeel "mooiweervlieger" bij ons is als het droog is altijd wel iemand te vinden maar als het enigzinds nat is is er niemand.

ik persoonlijk ? al is het min 5,ik ben er zolang het maar droog is.
nu is even een slechte periode met druil weer,maar ik heb liever echte winter met -3 en een strakke blauwe lucht. :wink:

voor mij als vaste vleugel vlieger geld ook zolang het maar droog is probeer ik op het veld te zijn om te vliegen.

De enige reden om niet te gaan vliegen is extreem veel wind en natuurlijk regen, hagel, of welke vorm van neerslag dan ook :wink:

gr Remco

Das de juiste spirit! Je komt vanzelf wel weer een keer op temparatuur. Als het windkracht 3 of minder is en niet regent, en er nog licht is, dan ben ik op zijn minst 1 tankje aan het leegmaken... Als je het alleen van de zomer moet hebben, is het sowieso slecht gesteld met de Nederlandse modelbouwer ;).

Ton.

waarom windkracht 3 of minder ? met windkracht 4 a 5 kan je ook nog prima vliegen, wel is het voor de helilerende onder ons nog beter van niet, het vergt een stukje meer dan normaal :wink:

Veel Die-hards op dit forum :) tot nu toe nog maar 1 "mooi weer vlieger" 8) .

:?: Maar weet iemand of er in de buurt van Zaandam / Amsterdam nog leuke clubs zijn. of is er zelf hier iemand op het forum die hier in de buurt op een club zit. (misschien die in Katwoude?)

-Michel

Nou, omdat ik <3 nog comfortabel vind om buiten te staan ;) gevoelstemperatuur 1 cm zullen we maar zeggen...

Ton.

Zelfs met sneeuw is het vliegen met een heli leuk :D. dan krijg je ook van die mooie vortexen achter je heli. :?: (bij laag vliegen dan)
En je naam schrijven in de sneeuw (met een vario blaast naar beneden), knap moeilijk :?:
Termo handschoentjes kopen en knip er de topjes af (van de vingers die je gebruikt) :!: . dikke jas en dito broek. En je kan vliegen met min 13.

Snel weer naar de kantine (bij de kachel) als je tank leeg is, en je zult zien dat er steeds meer komen vliegen..

Nu nog weer een winter zoals vroeger :wink:

Probeer het eens.

Fred.

@Satoer: Is FMS (Spaarnwoude: tussen Amsterdam en IJmuiden) wat voor je?
Er zijn daar een aantal doorgewinterde vliegers waaronder een vlieger (Joop): vliegt met vleugel- en (volledig zelfgemaakte!!!) heli-modellen.
Het komt natuurlijk ook voor dat er helemaal niemand op het veld te vinden is, dus garantie geef ik je niet.

Groeten,

Jeppie

PS: ik ga zelf ook met weer en wind gaat vliegen (komt er de laatste tijd echter te weinig van door andere bezigheden, helaas)

Ik denk mits het weer redelijk is, eens een kijkje te gaan nemen Jeppie (zondag).
Bedankt voor je tip!

Back