Ook een Cardinal van Veron

Discussie in 'Vrije vlucht / VRA' gestart door Ton van Munsteren, 11 sep 2019.

  1. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren The First Aviators

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    4.227
    Locatie:
    Dordrecht
    Heb de Cardinal al weer een tijdje in cad staan dus kortgeleden een setje laten frezen.

    Wat mooier kun je dan hebben, dan op de DOW samen met Frans te vliegen, lekker staan te kletsen en gelijktijdig staan te vliegen ik met de Tomboy en Frans je raad het al met de Cardinal.
    Met rustig rondvliegen en een beetje zweven is 15min natuurlijk geen enkel probleem.

    Thuis gekomen de bouwplank leeggehaald en het setje te voorschijn gehaald.
    Wel af en toe even rustig aan om snel wat plaatjes te schieten en wie weet andere te motiveren.
    Mocht je dus ook een setje willen laat maar weten.

    Zo we gaan aan de slag.

    Cardinal  (00).JPG

    Cardinal  (01).JPG

    Cardinal  (02).JPG

    Oeps en 15 min later was zonder een druppel lijm dit al in elkaar geknutseld.

    Ton
     
  2. jef

    jef The First Aviators

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.387
    Locatie:
    Hulshout België
    Heb er ook eentje , met Mp jet 0,6 cc en Futaba drukknop zendertje op 2,4 :D

    714F9DD9-0D2C-4505-B964-2910AAB776B1.png

    Groeten Jef
     
  3. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren The First Aviators

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    4.227
    Locatie:
    Dordrecht
    Is wel een perfecte combinatie zo leuk hoor.
    Maar vraag me af of ik ook zo'n setje bij elkaar kan krijgen.
    Net zo'n Mp Jet willen bestellen maar nee niet op voorraad.
    En zo'n zendertje zal wel helemaal niet te vinden zijn.
    Denk dat de mijne wel electro wordt met een spektrum setje erin.
     
  4. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren The First Aviators

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    4.227
    Locatie:
    Dordrecht
    zag het propje trouwens ook op de DOW waar is die verkrijgbaar
     
  5. Frans Bal

    Frans Bal The First Aviators

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.110
    Locatie:
    Vlaardingen
    Ton,

    Ja was een top dag. Miste bij de Tomboy en Cardinal vlucht alleen nog een drankje en de borrelnootjes.

    Heb je het kielvlak nog iets vergroot. Vlieg een stuk rustiger als je VRA stuurt. Met het originele kielvlakje is de cardinal een beetje ADHD op het richtingroer.
     
  6. stunthenk

    stunthenk The First Aviators

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    662
    Locatie:
    Amersfoort
    Ik kan in Old Warden kijken of ik nog een MP Jet op de kop kan tikken. Daar is van alles aan diesel- en retro spulletjes te koop. Het propje is een Top Flite; weet niet of die nog gemaakt worden. Maar is misschien ook 2e hands te vinden. Ik zou op een MP Jet een 8x4 gebruiken.
     
  7. jef

    jef The First Aviators

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.387
    Locatie:
    Hulshout België
    Zender is zelf te bouwen , zie https://www.modelbouwforum.nl/threads/2-4-ghz-1-kanaalsbesturig.242573/#post-3710161
    Een MP Jet Letmo 0.6 cc heb ik nog in de aanbieding , topflite schroefje heb ik spijtig genoeg maar één , een blauwe of gele Kavan kan ik er wel bijdoen .

    DSCN6175.JPG

    Groeten Jef
     
  8. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    6.903
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/TFA
    Inderdaad, want met éénkanaals heb je altijd een hand vrij....:D
    Gewoon een kwestie van de volgende keer op de inpak-checklist erbij zetten....:yes:
    Je kunt ook de uitslag van het rudder verkleinen. Met éénkanaals en meerkanaals tip tip gebruik ik ongeveer 50% van wat ik bij full propo zou doen. Meteen een stuk minder onbedoelde barrel rolls...:D
     
  9. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren The First Aviators

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    4.227
    Locatie:
    Dordrecht
    mmmmm klinkt goed drankje en nootjes en ja kielvlakje is vergroot dankzij je bouwverslag :wave

    Ja Jef zeker interesse hoor graag wat je voor het motortje wil hebben en een propje erbij ook graag blauw leuk me leuk.
    Dank voor de link naar je 2,4 1 kanaals misschien later ook proberen zelf te bouwen. Volg die Single Chanel mannen ook is leuk spul

    Ben een beetje jaloers dat je Old Warden gaat bezoeken maar dieseltjes kleiner dan 1cc ja graag zou nog een Fok willen om mijn setje compleet te maken.
    En als er nog andere leuke tussen zitten ja dan graag je kunt er nooit genoeg hebben.
    Weet niet wat de dieseltje daar dan moeten kosten.

    Bedankt heren voor jullie hulp en meedenken
    Ton
     
  10. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren The First Aviators

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    4.227
    Locatie:
    Dordrecht
    Heb ook nog een paar plaatjes met alleen het stabilo geplakt de rest alleen in elkaar gestoken.

    Cardinal  (03).JPG
    Past aardig is nog niet geplakt

    Cardinal  (04).JPG

    Cardinal  (06).JPG

    Cardinal  (07).JPG

    Cardinal  (08).JPG
    Even goed op afstand zetten en alles met dunne ca even nalopen

    IMG_7874.JPG
    Even passen

    IMG_7875.JPG
    Grappig

    IMG_7876.JPG

    Zo dat was hem weer even.
     
    Bruno van Hoek vindt dit leuk.
  11. stunthenk

    stunthenk The First Aviators

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    662
    Locatie:
    Amersfoort
    Engelse dieseltjes vind je op zo'n weekend kofferbak verkoop tussen de 20 en de 80 pond. Persoonlijk zou ik voor een kleintje in redelijke staat niet verder dan 40 pond gaan. Het is onwaarschijnlijk om in Engeland een FOK te vinden, dat waren Hongaarse motortjes die in de jaren '70 in Nederland verkrijgbaar waren. Ze hebben overigens ook niet zo'n goede reputatie. Blijkbaar heb jij met je FOK 15 een goeie, ik heb een FOK 25 gehad, met groene kop, die vrij snel stuk ging.
    Speciale nieuwe kleine dieseltjes, zoals de Redfin series of de miniatuur Oliver varianten zijn een stuk duurder.
     
  12. janhein

    janhein

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.607
    Locatie:
    Leiden
    ik heb hier twee oostblok 0,8 cc dieseltjes liggen. die nog een model zoeken om op rond te tuffen. Het jeukt dus wel om er ook een te bouwen.
     
  13. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren The First Aviators

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    4.227
    Locatie:
    Dordrecht
    Henk dat klinkt eigenlijk wel grappig een 40 pond max. per motortje en dan kijken wat je voor 100 pond te pakken kan krijgen.
    Uiteraard zetten we de uitdaging op minimaal 3 motortjes voor 100 pond maar meer is nog leuker:beer:, wat denk je ga je de uitdaging aan.:thumbsup::wave
    Weet niet wat de Pond nu staat maar dat maakt niet uit, hoor wel wat het in Euries dan gaat worden.
    Als tegenprestatie voor je inzet doe ik de Gasser in cad zetten en krijg je van mij een kitje van het model om te bouwen.

    Wat de Fok betreft jammer maar kan me dat wel voorstellen, hoop dat me geluk met de Fok 15 blijft.
    Heb de Fok 25 die nog op een Combat zit nooit geprobeerd, maar wie weet ooit op een ander model een keer.
    Mocht er een keer een model komen voor een 2.5ccm heb ik gelukkig ook nog 2 Webra's waarvan 1 denk versleten.

    Ton
     
  14. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    6.903
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/TFA
    Dus jij wilde er nog wel zo'n 1 cc bij hebben? Tja....:rolleyes:
    Maar ineens bedacht ik wel, dat ik ook ergens nog zo'n 1,5 cc moest hebben.
    Alle dozen nageplozen en warempel, tussen mijn Webra Records, een Engel Rebell (voor Engel gemaakte FOK) met blauwe kop, meenemer en spinnerpropnut.
    Tenminste....:rolleyes:
    Het blauwe oppervlak zag er verdacht onregelmatig uit. Het zal toch niet....
    Even een papiertje met aceton.....
    Kijk nou toch eens:
    1.jpg
    2.jpg
    3.jpg
    4.jpg
    6.jpg
    Je ziet de oranje anodisering er doorheen schemeren, het is dus een 1cc. :banana:

    Is er dan niets dat de vreugde tempert?
    Jawel hoor, de unit lekt als een mandje. Logisch, want de zuiger ziet er niet al te best uit.:confused:
    Maar met een beetje olie in de cilinder 'plopt' hij nog wel, dus wie weet...:rolleyes:
    Wellicht dat Peter V. er zijn licht eens over kan laten schijnen, hij heeft ergere exemplaren weer bij kennis gekregen...
    Deze motor ligt hier nu al zo lang ongebruikt (in de jaren '80 ooit eens van een clubgenoot gekregen die hem ook weer van iemand anders had), dat de beste bestemming me nu toch wel jouw 'collectie' lijkt.
    Alleen de prop (een 7x6 > 1,5 cc) houd ik zelf...
    Bij gelegenheid reik ik hem wel even aan.
    Mocht je nog eens willen nalezen waar die motoren nou eigenlijk vandaan komen, dan moet je eens hier kijken..
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • 5.jpg
      5.jpg
      Bestandsgrootte:
      94,1 KB
      Weergaven:
      13
  15. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren The First Aviators

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    4.227
    Locatie:
    Dordrecht
    Wooooo wat een beauty, Bruno hier wordt ik heel vrolijk van en ja voeg die graag toe aan mijn setje.

    Eerdaags gelijk kijken om er een leuk modelletje bij te passen.

    Super alvast bedank en zie je op de LB dag, neem hem dat graag in ontvangst.

    Dank voor de link naar de historie van de Fok motortjes.
     

Deel Deze Pagina