Ook ik een big lift!!

In de winter wil ik een big lift gaan maken. Daarvoor ga ik o.a. gebruik maken van de draadjes van Plotterwelt (jammer dat de meeste foto's zijn verdwenen) en Hendrik.

big-lift-anno-2009-a

bouwverslag-biglift-met-26-cc-mvvs-filmpjes-vanaf-pag-33-a

Ik heb de bekende tekening gekregen van Almar, nogmaals bedankt hiervoor!

Inmiddels heb ik er maar vast een dle 20 ingeplakt, Als dit de motor wordt dan moet het motorschot naar achteren. Ook wil ik dan het motorspant gelijk in de juiste hoek zetten.

Ik zal nog veel vragen hebben als ik eenmaal begin en ik hoop dat er tegen die tijd veel mensen meelezen en mij behoeden voor grote fouten.

Één vraag heb ik al, zijn de motorkappen nog verkrijgbaar? Ik ben in de draadjes wel wat tips tegengekomen maar googelen hierop levert niets meer op.

Groet, Frank.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil deze iig wel volgen, ik heb de tekeningen hier ook nog liggen, maar dit soort vliegtuigen is meer om mee te slepen en slepers hebben we genoeg.
Misschien iets voor paasei-droppings te doen ?

Motorkap kun je denk ik halen op ebay.de

Deze ga ik ook volgen. Op de club willen we ook beginnen met slepen. Een clublid heeft een sleper klaar (monster), zelf heb ik de big lift nog op mijn verlanglijstje staan.

Hoi Frank,

Voor de motorkap hier een linkje.

GfK - Motorhaube - Big Lift | eBay

Ben zelf net zo bezig :D! Bij mij is 24 Mei de motor er aan gehangen.
M'n neus was al ingekort door vorige eigenaar.
Heb stuk nieuw gebouwd met direct motorschot naar achteren.
Heb motor anders bevestigd.
scaled.php

scaled.php

Heb dit zelf nagetekend en gedraaid/uitgesneden niet gekocht!

DLE 20 Gasser Standoff Mount Back Plate | eBay

Ziet er goed uit.

Groet Nick

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie snelle reactie,

een echt bouwverslag komt pas van de winter. Nu eerst nog materiaal verzamelen en informatie.

Hoi Nick, ik heb al aardig gezocht maar kon geen kappen vinden. Ze zijn er dus toch nog.

Om de motor te monteren zat ik aan deze te denken:

Die heb ik namelijk nog liggen. Maar "jouw systeem" lijkt me ook wel wat. Foto's van jouw big lift zijn welkom,

Frank.

De winter is vroeg ingevallen dit jaar, daarom maar alvast begonnen met de big lift.

verder zit ik te denken aan:

-vleugel maken met 20mm vleugelbuis (heb ik al)
-vleugel vlak bouwen zonder tip verdraaing en recht (dus alle spanten gelijk) wel met kleine V-stelling.
-DLE 30 als aandrijving.

Voor een charter heb ik ooit eens een rechte vleugel gemaakt met rolroeren en deze vloog erg goed. Dus eigenlijk wil ik hier hetzelfde doen.

motorkap

Hoi,
Ik denk dat ik nog wel een motorkap heb liggen. Even zoeken. Ik heb in ieder geval een mal. Ik ga dit draadje wel volgen.

Groetjes, Erik.

n beetje V steling lijkt me helemaal perfekt frank3 ! want als je deze vleugels zonder v steling bouwt dan ziet het eruit alsof ze afhangen, en persoonlijk vind ik dat echt geen gezicht frank maar das ieder voor zich natuurlijk ,ik wil dolgraag ook nog ns n big lift een omdat hij vintage is en twee omdat mijn vader er vroeger ook veel mee vloog in uitzonderlijke kleuren ,en deze wil ik erg graag namaken!!:yes: suc6 met de verdere bouw:wink:

Back