Ook maar een laadkoffer gemaakt..

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door Sirolf, 14 mei 2014.

  1. Sirolf

    Sirolf

    Lid geworden:
    14 mei 2009
    Berichten:
    613
    Locatie:
    Baarlo Lb
    Dit schema bedoel je?

    [​IMG]

    Bij mij dienen de 3 standen schakelaar als een schakelpunt welke voeding naar de lader gestuurd wordt. Schakelaar naar links is de voeding van een externe accu en schakelaar naar rechts
    stuur je de spanning vanaf de servervoedingen naar de lader. 12V pak je gewoon van de eerste voeding die in serie staat.
     
  2. jaspervb

    jaspervb

    Lid geworden:
    4 mei 2014
    Berichten:
    101
    Locatie:
    Tubbergen
    Vraagje, hoe maken jullie dat panel vast voor de lader, waar jullie alle kabels onder hebben.. En ik heb er een iCharge 308duo op, hoe hebben jullie deze bevestigd? Klittenband hoor ik al? Maar als je de koffer optilt, valt die dan niet??
    Onze koffer is ook bijna af, nog alles definitief vast zetten en Klaaar!:) bedankt voor de ideeen!
     
  3. Sirolf

    Sirolf

    Lid geworden:
    14 mei 2009
    Berichten:
    613
    Locatie:
    Baarlo Lb
    Klitteband inderdaad. Bij mij zit er een beetje beweging in maar t komt niet los. Je kunt de binnenkant van de deksel bekleden met een foam of schuim dat op de lader rust als het koffer dicht is.
     
  4. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
  5. jaspervb

    jaspervb

    Lid geworden:
    4 mei 2014
    Berichten:
    101
    Locatie:
    Tubbergen
    En alleen bij de pootjes iets klittenband of over de hele lengte? Weet niet of de klittenband dik genoeg is dan? Dat foam is inderdaad wel een goed idee!gaan we zeker doen.

    Hoe deden jullie dat met het afdekken van die ruimte?jullie hadden daar ook een plaat op? Hoe zetten jullie die vast?
     
  6. Sirolf

    Sirolf

    Lid geworden:
    14 mei 2009
    Berichten:
    613
    Locatie:
    Baarlo Lb
    Misschien ook handig om te laten zien hoe ver je bent en welke punten je precies bedoelt
     
  7. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Bovenstaande foto is de koffer van jasper, technisch heb ik m gemaakt, de rest mag ie zelf doen
     
  8. Sirolf

    Sirolf

    Lid geworden:
    14 mei 2009
    Berichten:
    613
    Locatie:
    Baarlo Lb
    Feitelijk heb ik gewoon de 2 voedingen met klitteband op de bodem van het koffer bevestigd. Wel heb ik de vilt bekleding ter plaatse er wel uitgesneden. Boven op de voedingen komt direkt de plaat waar de laders opstaan. Deze plaat zit ook met klitteband strips vast.

    Het verticale stuk zit vast aan de plaat verlijmd met alu hoekstukken over de gehele breedte.

    Ook de laders zitten met klitteband bevestigd. Alles is dus zo eenvoudig demontabel.
     
  9. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Nou, ook maar eentje voor mezelf gemaakt.

    [​IMG]
     
    jaspervb en jeroen1987 vinden dit leuk.
  10. Vandebeek Steve

    Vandebeek Steve

    Lid geworden:
    7 jun 2012
    Berichten:
    2
    Hoi

    Kan er iemand het schema nog eens plaatsen, het is niet meer zichtbaar
    mvg steve
     
  11. nunspeter

    nunspeter

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    189
    Waar hebben jullie die volt meters en schakelaars vandaan?
    Wil binnenkort een 700 size heli gaan bouwen en wil van te voren een fatsoenlijke laadkoffer gaan bouwen.
    Huidige ladertje met 4x 80 watt gaat dat soort pakketten een beetje te langzaam vol laden dus tijd voor wat anders.
     
  12. Sirolf

    Sirolf

    Lid geworden:
    14 mei 2009
    Berichten:
    613
    Locatie:
    Baarlo Lb
  13. rsremco

    rsremco

    Lid geworden:
    3 aug 2010
    Berichten:
    221
    Locatie:
    Lexmond
    erg mooie laad koffers!

    Nu ben ik er zelf ook een aan het maken, en vroeg me nu af hoe jullie de schakelaars aansluiten.
    Solderen jullie de kabels direct op de schakelaar of gebruiken jullie de wel bekende knijpstekkers (AMP Stekkers)?

    Voor de knijpstekkers heb ik hier enkel de blauwe gevonden die op de schakelaars passen maar deze hebben niet zo,n hoge ampere rating als bijv de gele stekkers.
     
  14. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Wat voor stromen verwacht je in, en uit, de koffer?
     
  15. rsremco

    rsremco

    Lid geworden:
    3 aug 2010
    Berichten:
    221
    Locatie:
    Lexmond
    dat is een goede ron, dat weet ik nog niet. ik ga 2 HP DPS600-PB voedingen plaatsen, zelf heb ik een Fusion emperor L702B lader (2x 300 watt). deze sluit ik via een schakelaar aan om te kiezen om op 12V via bijv auto accu te laden of om via de voedingen te laden. daarnaast heb ik 2 aansluitingen voor externe laders, niet dat ik verwacht dat er nog 2 laders op aangesloten worden. vermoedelijk max 1 lader. en dan de
    Graupner Polaron EX 1400. maar er zal bijv niet zo zwaar geladen worden. meestal 4S max en dan op 1C of misschien 2C (5000 tot 6000Mah accu's) misschien soms een 6S.
     
  16. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Ik soldeer alles ;-)
     
  17. Sirolf

    Sirolf

    Lid geworden:
    14 mei 2009
    Berichten:
    613
    Locatie:
    Baarlo Lb
    Solderen is het beste maar voor dit gebruik zijn faston stekkers meer dan voldoende.
     
    GVT vindt dit leuk.
  18. rsremco

    rsremco

    Lid geworden:
    3 aug 2010
    Berichten:
    221
    Locatie:
    Lexmond
    oke dankje, dan denk ik dat ik toch voor de faston stekkers ga. Morgen nog maar is even op pad om te zoeken naar de gele stekkers in de juiste maat.
     
  19. rsremco

    rsremco

    Lid geworden:
    3 aug 2010
    Berichten:
    221
    Locatie:
    Lexmond
    en dan zal ik het eind resultaat ook maar even plaatsen, niet letten op het beetje zaagsel wat er nog in de bak ligt :)
    Als er een patent was op dit design dan was ik nu wel zwaar de sjaak :p maar ik vond het echt erg mooi dus heb mijn best gedaan om ook zo,n mooi resultaat te krijgen. ben er zelf wel tevreden over.

    de grote schakelaar links is om de voedingen aan te zetten (1 of 2 voedingen) de kleine schakelaar naast de lader is om de kiezen of de lader via de voedingen stroom krijgt of van de externe 12v aansluiting. de 2 schakelaars bij de aansluit terminals zijn om te kiezen tussen 12 of 24 volt.

     
  20. GVT

    GVT

    Lid geworden:
    1 aug 2012
    Berichten:
    273
    Locatie:
    NL - Elburg - Gelderland
    Waarschijnlijk domme vraag, maar stel hem toch.
    Waarom schakelen jullie tussen 12v en 24v?
    Als je 220v als input schakelt, draaien beide PSU's. Dus heb je al 24v.

    Waarom dan maar 12v van 1 psu de lader in en niet 24v van beide psu's?
    Waarom niet beide psu's gebruiken om het vermogen te leveren ipv van 1 psu?
    Een lager amperage het dezelfde vermogen lijkt mij beter.
     

Deel Deze Pagina