Ook RC auto's NIET verzekerd boven 16km/u (aansprakelijkheid)

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door tommyv, 17 mei 2016.

  1. tommyv

    tommyv

    Lid geworden:
    13 mei 2016
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Gelderland
    Heren, Dames,

    Ik ben zelf begonnen met de hobby en werk inmiddels meer dan 15 jaar voor klanten die verzekeringen nodig hebben. Vroeger waren modelauto's altijd meeverzekerd op je particuliere aansprakelijkheidsverzekering (die in je woonpakketje zit) zodra je iemand voor de voeten reed of een peuter per ongeluk letsel toebrengt.

    Het verbaast mij dat dit nu niet meer het geval is. Er is een grens getrokken tot 16 km/u. Daarboven is er geen dekking voor letsel ed.

    Toch wel heel belangrijk omdat iedereen het altijd over drones hebben (die vaak wel verzekerd zijn tot 20kg gek genoeg).

    Ik ga nu even onderzoeken hoe ik dit voor mijn klanten en mijzelf (omdat ik er nog nooit eerder mee te maken heb gehad) kan oplossen. De kans/risico is natuurlijk zeer klein, maar toch....
     
  2. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    15 jaar in "het verzekeringswezen" en nog steeds niet kunnen schrijven.:rolleyes:
     
  3. FritsFlits

    FritsFlits

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Rotterdam
    Wat een gelul
     
  4. tommyv

    tommyv

    Lid geworden:
    13 mei 2016
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Gelderland
    Keurig baggeraar, niet goed gepost. En gelul begrijp ik. Ik sluit mijn topic. Excuses. Terug in mijn hok haha! (ik vind het wel degelijk belangrijk te weten maar dan ben ik de enige haha! ik zal de uitkomst voor "mezelf" houden)
     
    Schots en Scheef en FritsFlits vinden dit leuk.
  5. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Waarom ??

    Hoe denk jij dan dat je dat gaat oplossen als je schade rijd ??
     
  6. FritsFlits

    FritsFlits

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Rotterdam
    Daar ben je zelf gewoon voor verzekerd, tenminste als je een goede verzekering heb. Gaan we dan tegenwoordig ook voetballen verzekeren? Die vliegen ook wel eens door een raam of tegen een auto.

    Ik zie het al voor me, het rdw die een kenteken gaat plaatsen op mijn truggy. Want als ik verzekerd moet worden dan krijg ik dat. Dan gaan ze hem ook nog eens schouwen. En als ik harder als 25 rijd krijg ik een geel kenteken.

    Nogmaals dit is helemaal onmogelijk. Als ik een bal door een raam heen trap ben ik daar voor verzekerd. Ditzelfde geld voor als ik schade zou rijden met mijn truggy. Daar ben je ook gewoon voor verzekerd.

    Bel anders even naar het 0900 nummer van de politie, die kunnen het je haar fijn uitleggen.
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2016
  7. tommyv

    tommyv

    Lid geworden:
    13 mei 2016
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Gelderland
    Frits flits. Pas op met wat je zegt. Doe met deze informatie wat je wil. Ik baseer mijn punt enkel op een gevonden feit. Dat ze dit tegenwoordig uitsluiten vind ik net zo achterlijk als jij. Maar dat ze het uitsluiten bij de SOMMIGE verzekeraars staat vast. Bijv. Centraal Beheer (en Delta Lloyd bij enkel boten boven de 16 km u).

    Je bent dus zeker wel aansprakelijk, maar ik heb het over de dekking van je verzekering.

    Letterlijk bij C.B:

    Terug naar overzicht Woonverzekering Aansprakelijkheid  Wel verzekerd: schade met of door (roei)boten, kano’s, zeilplanken, zeilboten van minder dan 16 vierkante meter en op afstand bedienbare modelboten. Wel verzekerd: schade met of door vaartuigen die een motor hebben van 3 kilowatt of minder.  Wel verzekerd bij joyriden door kinderen jonger dan 18 jaar. - - - - - Joyriden = zonder toestemming een motorrijtuig of vaartuig van een ander gebruiken. Alleen verzekerd als een verzekerde geweld gebruikt heeft. Alleen verzekerd als er geen wettelijke aansprakelijkheidsverzekering voor het motorrijtuig of vaartuig is. Niet verzekerd als de eigenaar van een andere verzekering geld krijgt. Niet verzekerd bij diefstal of verduistering.  Wel verzekerd: schade door elektrisch speelgoed en huishoudelijk apparaten die niet harder mogen dan 16 kilometer per uur. - Bijvoorbeeld een zitmaaier.  Wel verzekerd: schade door een fiets met elektrische trapondersteuning
     
  8. FritsFlits

    FritsFlits

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Rotterdam
    Vind dit meer een gevalletje voor paniek zaaien op fb. Trap hier dan ook totaal niet in, en lig er al helemaal niet wakker van.
     
  9. tommyv

    tommyv

    Lid geworden:
    13 mei 2016
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Gelderland
    Prima, maar vindt Centraal beheer best een grote club waar veel mensen verzekerd zijn en dacht het even te melden op het forum. Het is geen aanval of lulkoek, nigmaals doe ermee wat je wil.
     
  10. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    ="tommyv, post: 3703636, member: 58580"]Heren, Dames,

    Ik ben zelf begonnen met de hobby en werk inmiddels meer dan 15 jaar voor klanten die verzekeringen nodig hebben. Vroeger waren modelauto's altijd meeverzekerd op je particuliere aansprakelijkheidsverzekering (die in je woonpakketje zit) zodra je iemand voor de voeten reed of een peuter per ongeluk letsel toebrengt.

    Het verbaast mij dat dit nu niet meer het geval is. Er is een grens getrokken tot 16 km/u. Daarboven is er geen dekking voor letsel ed.

    Toch wel heel belangrijk omdat iedereen het altijd over drones hebben (die vaak wel verzekerd zijn tot 20kg gek genoeg).

    Ik ga nu even onderzoeken hoe ik dit voor mijn klanten en mijzelf (omdat ik er nog nooit eerder mee te maken heb gehad) kan oplossen. De kans/risico is natuurlijk zeer klein, maar toch....[/QUOTE]





    ="tommyv, post: 3703688, member: 58580"]Frits flits. Pas op met wat je zegt. Doe met deze informatie wat je wil. Ik baseer mijn punt enkel op een gevonden feit. Dat ze dit tegenwoordig uitsluiten vind ik net zo achterlijk als jij. Maar dat ze het uitsluiten bij de SOMMIGE verzekeraars staat vast. Bijv. Centraal Beheer (en Delta Lloyd bij enkel boten boven de 16 km u).

    Je bent dus zeker wel aansprakelijk, maar ik heb het over de dekking van je verzekering.

    Letterlijk bij C.B:

    Terug naar overzicht Woonverzekering Aansprakelijkheid  Wel verzekerd: schade met of door (roei)boten, kano’s, zeilplanken, zeilboten van minder dan 16 vierkante meter en op afstand bedienbare modelboten. Wel verzekerd: schade met of door vaartuigen die een motor hebben van 3 kilowatt of minder.  Wel verzekerd bij joyriden door kinderen jonger dan 18 jaar. - - - - - Joyriden = zonder toestemming een motorrijtuig of vaartuig van een ander gebruiken. Alleen verzekerd als een verzekerde geweld gebruikt heeft. Alleen verzekerd als er geen wettelijke aansprakelijkheidsverzekering voor het motorrijtuig of vaartuig is. Niet verzekerd als de eigenaar van een andere verzekering geld krijgt. Niet verzekerd bij diefstal of verduistering.  Wel verzekerd: schade door elektrisch speelgoed en huishoudelijk apparaten die niet harder mogen dan 16 kilometer per uur. - Bijvoorbeeld een zitmaaier.  Wel verzekerd: schade door een fiets met elektrische trapondersteuning[/QUOTE]







    Ik vind dat je behoorlijk chaotisch overkomt, gezien de bovenstaande rood gemaakte tekst.

    Ik lees bijvoorbeeld nergens (ook nog nooit iets over gelezen) dat een model auto maximaal 16 km per uur zou mogen rijden.
    Ik lees wel dat Wel verzekerd: schade door elektrisch speelgoed
    En dat terwijl je in je openingsregel het tegendeel beweert.

    Dat je in dit geval klaagt over mijn opmerking over jouw taalgebruik snap ik helemaal niet, daar er zeker in de kleine lettertjes het wel of niet aanwezig zijn van een komma wel of geen dekking kan betekenen.
    Dat je volgens mij nu al niet uit de polisvoorwaarden komt, terwijl je beweert uit die branche te komen zou je extra moeten motiveren om wel duidelijk te schrijven en dat je eigenlijk al 15 jaar op de verkeerde plaats "werkt".

    Ik hoop niet dat je lange tenen nu helemaal geplet zijn en dat je mijn informatie niet als directe aanval, maar als constructief tot je wilt nemen.


    Ook je laatste bericht had je beter eerst kunnen nalezen voor je het ging plaatsen.
    fijne dag verder :D
     
  11. tommyv

    tommyv

    Lid geworden:
    13 mei 2016
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Gelderland
    Wel verzekerd elec speelgoed EN apparaten niet harder dan 16 km/u. Dus wat is dan niet verzekerd bij cb? Bij ohra weer wel overigens. En zo wilde ik gaan kijken wie wel en wie niet.

    Zeilboten heb ik het niet over.

    Bedankt dat je alle forumleden laat weten dat ze wel verzekerd zijn tegen schade veroor-zaakt door hun rc auto die harder gaat dan 16 km/u aan derden. Dan is dat maar uit de wereld. Ik hoef dus geen reactie meer te geven.

    Haha die baggeraar! Echt een leuke vendt! (of vrouw, dat kan natuurlijk ook). Goedbezuggg.
     
  12. tommyv

    tommyv

    Lid geworden:
    13 mei 2016
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Gelderland
    Oeps vergeten weer na te lezen en nu krijg ik straf van meneertje koekepeertje...:feli:
     
  13. tommyv

    tommyv

    Lid geworden:
    13 mei 2016
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Gelderland
    6.7. Motorrijtuigen
    Wij vergoeden de schade veroorzaakt met of door:
    a. een motorrijtuig door uw huispersoneel en waarvan hij zelf de houder of bezitter is; b. een fiets met elektrische trapondersteuning (elobike);
    c. kinderspeelgoed, motorisch voortbewogen machines zoals een maaimachine en deze niet sneller kunnen dan 16 km per uur;
    d. op afstand bestuurbare modelauto’s die niet sneller kunnen dan 16 km per uur;
    e. een aanhangwagen of caravan die is voorzien van een mover. Er is alleen dekking als de schade buiten het verkeer is ontstaan en daarom niet onder de WAM of soortgelijke buitenlandse wetgeving valt;
    f. goederen die zich bevinden op, vallen of gevallen zijn van een motorrijtuig.

    Alle andere schade met of door een motorrijtuig vergoeden wij niet.

    Voorwaarden van een verzekeraar die ik zojuist vond. Welke? Vraag het baggermans
     
  14. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Dat andere bericht laat ik maar voorbij gaan, alsof je het niet hebt geplaatst.
    Je reageert als een puber.

    Jij komt toch met en verhaal en ik (wij) moeten het maar doen met de tekst die jij aanlevert.


    Er staat toch:
    elektrisch speelgoed en huishoudelijk apparaten die niet..........
    Volgens mij slaat dan het "die niet......" op de huishoudelijke apparaten en niet op elektrisch speelgoed.


    Er staat niet:
    elektrisch speelgoed en huishoudelijk apparaten, die niet
    Waarin het "die niet....." OOK op de elektrische auto betrekking heeft.

    Die km beperking slaat dus niet op het speelgoed.
    Geef verder eens aan waar het in welke wet staat dat elektrisch speelgoed niet harder mag dan 16 km/uur.
    (Hoe moet het dan met vliegspeelgoed?)

    Nu ben ik al een eeuwigheid van school en jij beweert dat je "in de kleine lettertjes zit" , dus ik kan het best fout hebben.

    Wees nu een vent ipv een kind met een grote waffel en leg eens haarfijn en taalkundig correct uit hoe het zit.
    Al is het maar om je eerste bericht te onderbouwen voor de anderen.
    Ik heb (andere) modelbouw en geen koop autootjes, dus voor mij is het geheel niet eens van toepassing.

    Als laatste, je moet niet proberen de aandacht af te leiden door al die " zogenaamd grappige" spelfouten.
    Tenzij je natuurlijk 12 of 13 bent, dan hoor ik het je niet kwalijk te nemen.

    Nu ik dit zo zit te typen krijg ik een vaag vermoeden dat een pestkop onder een nieuw account weer bezig is.
    Nog meer gemekker tegen mij en ik meld het, kunnen ze je ip adres eens gaan natrekken.


     
  15. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    [​IMG]
     
  16. tommyv

    tommyv

    Lid geworden:
    13 mei 2016
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Gelderland
    Je stampt eerst iemand de grond in met van alles en als die pissig reageert omdat je niet op een vriendelijke wijze communiceert ben je opeens de gebeten hond en vind je dat de moderator er aan te pas moet komen. Maargoed. We liggen elkaar niet, dat kan.

    Goed. Strijdbijl begraven. Antwoord op je vraag en gelieve ontopic blijven; aansprakelijk volgens de wet ben je natuurlijk als je een ander schade berokkend, ook per ongeluk. Die schade moet je (dan) betalen.

    Nu hebben verzekeraars een verzekering voor dit risico. Aansprakelijkheidsverzekering. Alleen schepte mijn verbazing dat er verzekeraars zijn die enkel betalen als een modelauto niet harder gaat dan 16 km/u. Mijn auto haalt 70 km/u en raak ik een persoon dan ben ik dus aansprakelijk maar betaalt mijn verzekeraar niet.

    Ik hoor graag op een normale wijze als ik het mis heb, maar bij 1 verzekeraar heb ik dus een uitsluiting gevonden (en met ze gebeld)
     
  17. DollarHobby

    DollarHobby

    Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Berichten:
    411
    Locatie:
    rijssen
    Al zou het niet harder als 16km/u mogen, we gaan ons daar niet op aanpassen en wie het wel doet, nou jah, op ze achterhoofd gevallen?

    Hoe het went of keert; rij nou met een gerust hart je auto en dr gebeurd niks. Gewoon niet teveel risico's nemen om bijvoorbeel bij veel mensen te gaan sjezen enz. Het lijkt hier wel een kleuterschool met welles en nietes
     
  18. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Wij hebben bij alles wat we organiseren op rc gebied, een papier hangen dat het evenement betreden word op eigen risico. Zijn wij gedekt.
     
    DollarHobby vindt dit leuk.
  19. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Verzekeraars zullen wel te veel moeten uitkeren aan personen die op niet geschikte plaatsen rijden en dan tegen auto's aan stuiteren/ schade veroorzaken "door onverklaarbare oorzaak".
    Het is net als met de reisverzekeringen, als mensen een nieuw model zonnebril of telefoon willen omdat ze nu ouderwets zijn, zeggen ze ook ineens dat ze er op zijn gaan zitten of dat hij tewater gevallen is.
    Premies gaan door dit soort "geintjes" omhoog en/of dekking wordt kleiner.
    Veel ongein wordt door de mensen zelf veroorzaakt.
    Heel actueel is het "drone gebeuren".

    Ga op locaties rijden waar je alleen een mederijder kan raken en je hebt geen verzekering nodig lijkt me.
    Als je wel gaat klieren in de straten en je knalt tegen een auto: eigen schuld en je zal zelf op de blaren moeten zitten.
     
  20. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Hmmm,

    Rijden doe je alleen verantwoord bij een club en het liefs op een baan, daar zijn vaak regels van toepassing , zoals Schots en Scheef omschrijft , is dit niet hetzelfde bij vliegen ?..

    Iedereen die verantwoord omgaat met " speelgoed" doet dit niet midden in een woonwijk op een bv een skateveldje of speeltuin. Tuurlijk omstanders die komen kijken zijn er altijd ,dan is dus het advies : stoppen !!!, maar in de woonwijk is het minder makkelijk uit kijken dan op een club, waar wel duidelijke regels gelden .....
    Ik dacht dat er ook bij sommige club's gelijk een deel van het contributie op gaat aan een collectieve verzekering ?, bv bij een wielren club is dat standaard ....

    Dus kortom verantwoord rijden/vliegen varen doe in clubverband, vaak een afgesloten plek, of een plek waar duidelijk wordt aangegeven wie varantwoordelijk is en wat de " mogelijke " gevolgen zijn .....

    what's the problem ??

    (edit Baggeraar is me net voor, qwa rij/vlieg/vaar omgeving :) )
     

Deel Deze Pagina